Aage Samuelsen om KrFs abortpolitikk

Mea Maxima CulpaSkrevet av: Mea Maxima Culpa i kategori(er) Frelse, Kristenliv, Nåde, Politikk, Samfunn, Sex, Synd, 30. januar 2008 kl. 22:37.

» Skriv en kommentar
» Besøk Mea Maxima Culpa sin profil.

(Mea Maxima Culpa har 9 innlegg i bloggen)

«  |  »



Relaterte innlegg: Jan-Aage Torp frampå med eksorsismeHvem vil Høyre velge?KrF mener at homofili er helt naturligMennskelig kjærlighet foran den sunne lære!Jan-Aage Torp førstekandidat til stortingsvalgetSto på til det siste mot ekteskapsloven – loven vedtatt i OdelstingetJan-Aage Torp 50 årJan-Aage Torp åpenhjertig om separasjonSterkt budskap i postkassen skaper debattBarneombudet vil omskrive Bibelen

Kristelig Folkepartis abort politik

Aage Samuelsen

Vekkeropet nr.4, 1983

Da jeg kjenner ganske godt til de kristnes innstilling overfor umoral, – og da tenker jeg spesielt på samleie utenfor ekteskapet, som dersom det blir oppdaget slike foreteelser i en menighet, blir det øyeblikkelig dømt som den groveste synd.

Og jeg har dessverre vært vitne til den torturbehandlingen slike mennesker er blitt utsatt for i menigheten, ved syndserkjennelse, gråt og utfrysning, eller isolasjon ett år eller to, som mange ganger har fått tragiske følger både for piken og barnet som ble født.

Nu greier de som regel å skjule slike umoralske handlinger ved gangske enkelt å bruke preventiver, men hvor de har funnet denne sikringen i Bibelen, det kan ikke jeg forstå. Det kan umulig være mindre umoral å bruke preventiv, enn ikke å bruke det.

Men toppen av hykleriet er det at abort er en så grusom synd at det må bekjempes med alle mulige midler. Men er abort større synd enn den de selv begår ved å fordømme og hudflette de stakkars menneskene som er så uheldige? Jeg synes jeg ser fariseerne for meg, som kom drassende med en kvinne til Jesus som de hadde grepet i hor. Det er presis det samme som foregår den dag i dag. De tar ikke fem øre for å stene stakkars mennesker som faller i umoral. Men Jesus skrev deres navn ned i sanden, det er den eneste plassen de får sitt navn innskrevet også.

En slik innstilling som det Kristelig Folkeparti gir til kjenne overfor hele landet, er så ubibelsk som det kan være i Guds øyne. De fordømmer verdslige mennesker som kommer i en fortvilet stilling, som om Gud skulle ha satt dem til å dømme verdslige mennesker. Når Jesus kom, så sa han: “JEG ER IKKE KOMMET FOR Å DØMME VERDEN, MEN FOR Å FRELSE.”

Jeg blir kvalm når jeg ser de kristne kaster seg over sine offer med dom om et evig helvete, med baktalelse og sladder, og sine hykleriske bønnemøter hvor de for å døyve sin onde samvittighet, ber sine tårevåte bønner om at Gud må felle en rettferdig dom. Den dagen de kristne feller dom over seg selv, og slutter med falskhet og hykleri vil de ikke bare frelse seg selv, men også dem som hører dem. De bør tenke over det ordet: “ENHVER STÅR ELLER FALLER FOR SIN EGEN HERRE.”
Rom. 14,4.

Når de har spurt meg mange ganger: Hva mener du om abort? – så svarer jeg: Jeg mener ingen ting annet enn det jeg her har skrevet. Ditt eget hykleri har allerede dømt deg.



» Skriv en kommentar

Innholdet i dette innlegget er bloggforfatterens eget åndsverk, og er ikke nødvendigvis Dagen Magazinets holdning til tematikken.

Photo credits: ChristianPhotos.Net, FreeFoto.com and CreativeMYK.


24 kommentarer til “Aage Samuelsen om KrFs abortpolitikk”

  1. Arild Holta sier:

    Ja, tro om ikke vekkelse er det beste i kampen mot abort. Maktens tilgang til underlivene er i vert fall ikke løsningen…

  2. Dag Ivar sier:

    Mea
    Skulle ønske som deg, at vi heller holder vårt fokus på Jesus istedenfor på de feil vi mener andre begår.
    Fint innlegg, håper det kan få mennesker til å tenke

  3. Marcus sier:

    Hvorfor er det slik at man noen ganger må gå til ikke-kristne mennesker for å bli tatt imot på en ordentlig måte? De viser noen ganger en langt større forståelse og respekt enn enkelte kristne… Men heldigvis er det ikke alltid slik, da. Godt er det. Da jeg sluttet i en sekt for mange år siden, møtte jeg en dame som var medlem i statskirken. Hun hadde en uvanlig stor omsorg. Hun gav meg tilbake troen på kristne. I dag ser jeg at folk i de to foregående menighetene før sekten, var veldig bra mennesker.

    Merkelig fenomen dette her. Enkelte oppfører seg bra før de blir kristne. Etter at de blir frelst blir de kampmaskiner som på død og liv må bruke Bibelen for å slå ihjel andre. Mat for psykologer…

    Så er det de andre som var slemme mennesker og blir snille som lam etter at de blir frelst…

    Velkommen til Guds familie!

    ;-)

  4. Nikolaj sier:

    Jeg tror ikke helt jeg kan forstå, hvor Kristelig Folkeparti kommer ind i billedet? Vær venlig at forklare :-)

  5. Om det ikke kom klart frem, så er det altså ikke jeg som har skrevet dette, men vekkelsespredikanten Aage Samuelsen som startet “maran ata”, og “vekkeropet maran ata”, men i dag kanskje er best kjent for sine sanger..

  6. Jone sier:

    Ja,og du og du så rett broder Aage hadde,desverre er jeg ikke sikker på om det har blitt noe bedre med årene

  7. DaGoo sier:

    Nåja, Aage talte vel ikke med den aller største autoritet på 80-tallet. Han og kona var skilt, og så ble han etterhvert samboer med den dame. Aage hadde ikke noen sans for dette “papiret” man fikk ved inngåelse av ekteskapet.

  8. Jone sier:

    DaGoo:Det er mulig at ikke mange hørte på hva han sa,Kanskje fordi han hadde nok noen synder i sitt liv han som oss andre.Men Herren ser til hjerte vet du.Vi er mange som trenger Herrens nåde.Og Aage betydde nok mye for mange mennesker og gjør det i dag oxo ved sine sanger.Samlet i allefall masse mennesker med sitt vekkelses budskap

  9. DaGoo sier:

    “Aage betydde nok mye for mange mennesker og gjør det i dag oxo ved sine sanger.”

    Så absolutt! Han ble instrumentet som Gud brukte til både frelse og fornyelse for tusener. Meg selv inklusive.

    Og så tror jeg at jeg kan de aller fleste av Aages sanger mer eller mindre utenat – selv de han skrev på 50-tallet… Det er det ikke mange som kan skryte av…

  10. Jone sier:

    DaGoo:Meg selv inklusive.
    Så flott da :-) Kan en del av hans herlige sanger jeg og,men desverre få av di utenatt.Ja du har mye å skryte av der.Men er veldig glad i sangene hans.Står jo en del av de i Sildigregn

  11. Tidligere norsk sokneprest Olav Valen-Sendstad (forfatter av boken Moskva-Rom; se takryggen.dk) sagde ein gong um KrF at det var den største ulukka som havde råka det norske kristenfolk.

    … eg er redd han hev rett.

  12. Torstein sier:

    Jeg er enig i at Jesus ville møtt mennesker med synder som utenomekteskapelig samliv og abort med omsorg og forståelse. Jesus kom ikke for å dømme verden, og som Jesus-etterfølger er han et stort ideal for meg og mange andre.

    Men det hindrer meg ikke i å være enig med KrF sin abortpolitikk. Jeg mener også at det skal være forbudt å stjele og snyte på skatten, uten at det betyr at jeg ønsker å møte kleptomane og skattesnytere med et fy fy. Det er jo derfor vi har stat og politi, slik at vi som enkeltpersoner og kirke ikke skal behøve å dømme andre.

  13. Dis sier:

    Hei, det er interessant å spørre seg hvordan KrF har vært for Norge, både politisk sett og for evangeliet. Jeg leser ovenfor at mange har sterke kritiske bemerkninger å komme med. Jeg er interessert å lese mer om hva folk tenker på, f eks Lars-Toralf Storstrand som kun kommer med en kort kommentar.

    :)

  14. knuti sier:

    “Men toppen av hykleriet er det at abort er en så grusom synd at det må bekjempes med alle mulige midler. Men er abort større synd enn den de selv begår ved å fordømme og hudflette de stakkars menneskene som er så uheldige?”

    Dette er helt feil problemstilling. Det handler ikke om hvilken synd som er størst.

    Framprovosert abort er drap. Hensikten med å forby abort er ikke å dømme mennesker, men å berge menneskeliv. I dag oppmuntrer samfunnet unge jenter til å ta abort. Jeg mener at både storsamfunnet og familien heller burde hjelpe disse jentene i en ny situasjon som mødre. Og fedrene, hvor er de? Hvilken far vil drepe sitt barn?

    Og vær så snill, ikke ta Jesus til inntekt for at abort er OK.

    Barnet i mors liv er det mest forsvarsløse vi kan tenke oss. Hvem skal kjempe for disse barns rett til å leve? Hvis jeg er en hykler når jeg er mot abort, så bærer jeg tittelen med glede!

    “Merkelig fenomen dette her. Enkelte oppfører seg bra før de blir kristne. Etter at de blir frelst blir de kampmaskiner som på død og liv må bruke Bibelen for å slå ihjel andre”

    Er det de som er for abort som slår ihel, eller de som er imot?

  15. Marcus sier:

    Hei knuti!

    Det var holdningen jeg skrev om – ikke for eller imot abort. Bare så det er oppklart…

    :-)

  16. GeirM sier:

    Takk til Åge Samuelsen!!

    Da jeg som ganske ny på frelses-veien hadde lest hele Bibelen igjennom, fikk jeg mange aha-opplevelser.

    Blant annet kunne jeg ingensteder finne utsagn som rakket ned på hverken de som fikk barn utenom ekteskap eller barn født ditto. Selv blant jødene som hadde de ti bud.

    Bibelen viser at Gud gjør ikke forskjell på folks opphav, eller foreldrenes synd. At ikke alt ble til velsignelse på lang sikt i slike tilfeller,er en annen ting. Jamfør Ismael. Hans ætt skulle ikke være til så stor velsignelse på sikt. Men Gud velsignet likevel Ismael til å bli et stort folk.

    “Horesønnen” Salomon ble Israels fredskonge, fikk bygge templet, noe som hans far David ikke fikk lov til. Etter Salomos eget ønske ga Gud ham stor visdom, og stor rikdom i tillegg.

    Bibelens fortellinger viser at Gud elsker ALLE mennesker!

    Dette at abort ble innført, kom kanskje av at visse “pietistiske” kristne? brukte Guds ord på en utilbørlig måte. Til stor ødeleggelse av Guds hus.

    Å være kristen betyr å være salvet av Gud, Kristus betyr Guds Salvede(Messiha). Enhver kristen er “salvet” av Gud med Den hellige Ånd!!

    Da kan vi ikke gå rundt med en tunge som er farligere enn noen islamske terroristers bomber.

    Men i vår moderne tid er vel også abort blitt til en “praktisk” løsning når det ikke passer med barnefødsler i en stresset hverdag. Dette gjør abort til en ennu mer absurd handling.

    Menneskehatere har fått mennesket, som eneste skapning tror jeg, til å ta livet av sitt eget avkom på fosterstadiet.

    Hadde “pietistene” framholdt Guds kjærlighet til alle menneskers verdi, så hadde ikke aborten fått det omfang det har nå, tror jeg.

    Nå nok.

    GeirM

  17. Jone sier:

    Det er desverre veldig lett for mange kristne å dømme synd som de ser rundt seg.Og et svangerskap vil jo synes etterhvert.Tror man ikke at mange av disse stakkars jentene allerede har dømt seg selv,det blir jo da ikke lettere for henne at alle andre og dømmer.Tar hun det bort for å skjule, blir jo ikke synden noe mindre.Nei,vi må stå opp for disse som har kommet i slike vanskligheter,ikke slå handa av de.De som fordømmer slikt har mange ganger like mye synd i sitt eget liv,men den synes kanskje ikke.Fjern bjelken i ditt eget øye,så ……..

  18. Håvard sier:

    Interessant lesning.

    Jeg er av dem som synes at KrF har gjort en grei jobb for menneskeverdet. Selvsagt skulle jeg gjerne sett at de (når de tross alt har hatt makten over en lengre periode) hadde klart å få bukt med abortloven, men jeg tror det først må skje en holdningsendring i folket.

    Tror vi trenger både avslørende bilder og informasjon om hva fosteret egentlig er, og bilder som viser det grufulle som faktisk skjer på norske sykehusavdelinger. Anbefaler bøkene “Når grenser flyttes” (Ola D. Saugstad), “En prest og en plage” (Niels Chr. Geelmyuden) og “Som en ild går Åndens Ord” (Red. Boe Johannes Hermansen) De to siste bøkene handler om den største kjempen i abortkampen, Børre Knudsen. “En prest og en plage” er særs velskrevet, av en ateist som virkelig fikk øynene opp i møtet med Børre Knudsen.

  19. Korleides kan du kalla Shlomo for “horeson”? Han var då fødd av Davids hustru!
    Det var det første barnet David fekk med Batsheva, som var unnfanga i hor – ikkì Shlomo.

  20. GeirM sier:

    Du har helt rett, Lars-Toralf S. Takk skal du ha! Jeg tenkte vel mer på at David tok en annen manns hustru til ekte, etter å ha fått drept mannen hennes. Verset under viser din påstand.

    2Sam 12:24: -David trøstet Batseba, sin hustru, og han gikk inn til henne og lå hos henne. Hun fødte en sønn, som han kalte Salomo. Og Herren elsket ham.-

    GeirM

  21. SymfoniH sier:

    Jeg sitter og leser gjennom diverse innlegg og kommentarer.
    Har ikke lest alt nedover her, men fikk bare en innskytelse til å si en enkel men god ting angående dette med kristen omsorg kontra “kristen” fordømmelse.
    Jeg synes det må være på sin plass å minne om balansen her.

    Det er ikke enkelt å skulle etterfølge alt Guds Ord eller Jesu handlinger og befalinger. Vi feiler alle, nå og da, men vi får ved Guds gode nåde lov å reise oss igjen, som småbarn som lærer å gå.
    Vi må innse hovedsaken; Det er derfor vi alle trenger Jesus.

    Men så var det dette med fordømmelse av synderen…

    Det står en plass lenger oppe her at Jesus ville omsorgsfullt tatt hånd om synderen. Halleluja, det ville Han og det gjør Han i dag!
    Vi har som etterfølgere av Jesus fått befaling om å gjøre samme gjerninger som Ham, ja endog større.

    Da må vi også se på resten av det Jesus sa.

    Han sa til horkvinnen; “Synd ikke mer..”

    Vi må ha begge deler. Ikke være blinde for det faktum at å korrigere og rettlede er en del av kjærlighetsbudet.
    Jesus ble forfulgt for å VÆRE Sannheten.
    Vi blir forfulgt for å FØLGE Sannheten.

    Men det trengs stor visdom fra Gud for å korrigere og rettlede en synder, og vi må ha Guds Ånd til ledelse.

    Lurt å søke Ham før vi gjør eller sier noe, uansett sak?

    En annen ting..vi skal refse hverandre som søsken i Kristus!
    Vi har ingenting med å refse den foreløpig ubenådede synder.

    Jeg tror jeg har bibelsk belegg for dette?

    Gud velsigne alle!

  22. Marcus sier:

    SymfoniH:

    Tror virkelig at du har bibelsk belegg for dette. Noen kristne tror at oppgaven er å fordømme ikke-kristne for på den måten å overbevise de om synd. Ganske misforstått. Trodde det var Åndens oppgave, jeg… De prøver å rense fisken før den er fanget. Eller sette vognen foran hesten.

    Paulus skriver jo “Hva har jeg med å dømme dem som er utenfor?”. Og han er klar på – som du sier – at vi kan si ifra til de troende.

    En annen ting: Ifølge 2 Kor 5,19 har Gud forsonet seg med hele verden. Alle mennesker. På amplified står det at han ikke holder syndene opp imot dem. Derfor er det temmelig u-evangelisk å fordømme ikke-troende i Jesu navn. Når Gud ikke holder syndene opp imot noen – hvorfor skal da vi gjøre det? Vi må heller ikke glemme at vi selv har fått nåde.

    Gud velsigne deg også!

    :-)

  23. DaGoo sier:

    “Jeg sitter og leser gjennom diverse innlegg og kommentarer…”

    Da har du usedvanlig gode nerver…

Trackbacks/Pingbacks


Skriv en kommentar

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture.
Anti-spam image

XHTML: Du kan bruke disse formatteringene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

;-) :s :-P :-O :-D :-)) :-) :-( :( 8-)



MENY


LOGG INN PÅ BLOGGEN


STIKKORD

akasietreet Annet ANTISEMITTISME arv ecclesia En biskop skal være en kvinnes mann Endetiden erstatningsteologi fikentreet Frelse geomorfologi glede hamas Human-Etisk Forbund Israel Jesus Jhwh Jsus kirke konge-riket kongen Krf Kristenliv mandeltreet Moral Muhammed Nåde Noahs Storflom oljetreet poesi? Politikk psykologi Salman Rushdie Samfunn Samfunn. politikk Sex sommeren Teologi tornebusken tro tungetale verdier vintreet Vitenskap Yeshua

FLEST KOMMENTARER

    • Geir Rune (8037)
      Arild Holta (4790)
      KNA (4063)
      lealiss (2943)
      Linda M. (2943)
      Martin (2629)
      Evangelist (2564)
      Jone (2078)
      Østfolding/Marcus (1863)
      kaktus (1850)

  • SISTE KOMMENTARER

     Turid Holta (10. september 2010 kl. 22:33) under "Den normale kristne":
    Jesus er alfa og omega så klart i et kristenliv.

     Turid Holta (10. september 2010 kl. 22:31) under "En bryllupshistorie":
    Ellers ble vell lederen på kristenblogg gift 21 august. Hun sa vell ja.

     Turid Holta (10. september 2010 kl. 22:23) under "En bryllupshistorie":
    Det faller meg naturlig å tenke på bryllupp forde vi snart har bryllupsdag. Vi kvinner har vell en tendens til å ha litt...

     Tobben (10. september 2010 kl. 21:42) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Er han god når han dreper uskyldige i naturkatastrofer ? Eller er det onde mennesker som har skapt...

     Tobben (10. september 2010 kl. 21:39) under "Storflommen har satt sine spor":
    Skapt?? Det er jo en prosess styrt av naturlovene. Vi kan forklare hvordan den oppstår uten å være skapt. Jeg...

     Rune (10. september 2010 kl. 21:37) under "Clinton fordømmer plan om Koran-brenning":
    ariel skrev: kaktus skrev: Men når jeg som er kristen nesten ikke har noe steder jeg kan gå for å fylle...

     ariel (10. september 2010 kl. 21:12) under "Clinton fordømmer plan om Koran-brenning":
    kaktus skrev: Men når jeg som er kristen nesten ikke har noe steder jeg kan gå for å fylle opp med ett...

     kna (10. september 2010 kl. 20:46) under "De snakker om fred, men mener krig":
    Hake skrev: kna skrev: Hei Kaktus. Ikke glem, at Anvar Saddat kom til Jerusalem iført et slips med hakekors, mens...

     Hake (10. september 2010 kl. 20:04) under "De snakker om fred, men mener krig":
    kna skrev: Hei Kaktus. Ikke glem, at Anvar Saddat kom til Jerusalem iført et slips med hakekors, mens han satt...

     kaktus (10. september 2010 kl. 19:55) under "Clinton fordømmer plan om Koran-brenning":
    Ariel sier: Det er ikke koranen som er det store problemet, men alle de livsstilrelatert e fenomenene i...

     svnyborg (10. september 2010 kl. 18:25) under "I Begynnelsen":
    john: “Kanskje noe å tenke på for noen, selv om de fleste vil nok fortsetter å tro at 1 Mosebok 1:2 forteller oss om det...

     kaktus (10. september 2010 kl. 18:16) under "De snakker om fred, men mener krig":
    Takk for rettledning! 8-) Har lest mye om emnet, men har desverre ikke fotografisk humkommelse på alle...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 17:50) under "Clinton fordømmer plan om Koran-brenning":
    Shalom. Ja tror du ikk at Israel og sionisten får skylden for koranberenningen , skal tro om dette...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 17:11) under "Storflommen har satt sine spor":
    Tobben skrev: Jeg har gitt deg en link til en side som forklarer inngående hvordan en regnbue oppstår. Hvis...

     Shalom (10. september 2010 kl. 17:11) under "Perleporten":
    Tusen takk Kjell.Gud velsigne deg. mvh Rune

     Tobben (10. september 2010 kl. 16:58) under "Storflommen har satt sine spor":
    Jeg har gitt deg en link til en side som forklarer inngående hvordan en regnbue oppstår. Hvis du ikke gidder å...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 16:52) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Tobben skrev: Jeg har lest GT, og det er vel ikke tvil om at gud der ikke akkurat var...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 16:42) under "Storflommen har satt sine spor":
    Tobben skrev: Tore Hareide skrev: Tobben skrev: Flere “gode̶ 1; spørsmål: Hadde de med plantefrø...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 16:39) under "Storflommen har satt sine spor":
    jegern skrev: Nå tror jeg hverken på “dom” ; eller “helvete/h immelen”, og stadig...

     jegern (10. september 2010 kl. 16:33) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Ser at ordet “eretz” som er oversatt til “jorden 221; i historien om Noahs flom,stort sett...

     jegern (10. september 2010 kl. 16:26) under "Storflommen har satt sine spor":
    Nå tror jeg hverken på “dom” ; eller “helvete/h immelen”, og stadig flere med meg. Selv kna...

     Bibelleser (10. september 2010 kl. 16:21) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Bibelleser skrev: Oversettelses-li nken i innlegget over virket visst ikke…..prø ver en...

     kna (10. september 2010 kl. 16:13) under "Storflommen har satt sine spor":
    Jegern Jeg er for gammel og sliten, til å la meg provosere av de barnslige utspillene dine. Vær du lykkelig i din...

     kna (10. september 2010 kl. 16:00) under "De snakker om fred, men mener krig":
    Hei Kaktus. Ikke glem, at Anvar Saddat kom til Jerusalem iført et slips med hakekors, mens han satt til bords med...

     jegern (10. september 2010 kl. 15:55) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Så Norge ble velsignet fordi vi sendte ut misjonærer ? Ja, hadde det vært så enkelt :-D Nei, svaret...

     jegern (10. september 2010 kl. 15:45) under "Storflommen har satt sine spor":
    Det er nok slik, at mange løsninger som er fullt mulige når man først aksepterer Den Allmektige Skaper, blir...

     kaktus (10. september 2010 kl. 15:38) under "De snakker om fred, men mener krig":
    Takk for tilbakemeldinger ! Det jeg også ville ha frem, var at striden som står beskrevet i Sakarja, ikke...

     jegern (10. september 2010 kl. 15:33) under "Jerusalem som Palestinsk hovedstad":
    Nei, Jerusalem MÅ ALDRI DELES, og all deling indikerer at Gud snart kommer igjen og holder dom. Dette er...

     rune (10. september 2010 kl. 15:06) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Tobben skrev: Har du noen konkrete eksempler på at bønn virker? Har troende det bedre enn ikke troende?...

     kna (10. september 2010 kl. 14:56) under "Storflommen har satt sine spor":
    Tobben skrev: Slenger på et spørsmål til: Hvordan har menneskene evolvert seg til alle de ulike menneskerasene på...

     Tobben (10. september 2010 kl. 14:47) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Har du noen konkrete eksempler på at bønn virker? Har troende det bedre enn ikke troende? Norge er et...

     rune (10. september 2010 kl. 14:43) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Tore Hareide skrev: jegern skrev: Igjen, dette blir bare svada.. overlat dette til gud (hvilken?). Ser...

     Tobben (10. september 2010 kl. 14:30) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Jeg har lest GT, og det er vel ikke tvil om at gud der ikke akkurat var hengivende og god?...

     Tobben (10. september 2010 kl. 14:27) under "Storflommen har satt sine spor":
    Slenger på et spørsmål til: Hvordan har menneskene evolvert seg til alle de ulike menneskerasene på disse 4000...

     Tobben (10. september 2010 kl. 14:24) under "Storflommen har satt sine spor":
    Tore Hareide skrev: Tobben skrev: Flere “gode̶ 1; spørsmål: Hadde de med plantefrø for alle plantetyper?...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 14:20) under "Storflommen har satt sine spor":
    Tobben skrev: Flere “gode̶ 1; spørsmål: Hadde de med plantefrø for alle plantetyper? Desse ville...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 14:15) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    jegern skrev: Igjen, dette blir bare svada.. overlat dette til gud (hvilken?). Ser man på GT...

     Tobben (10. september 2010 kl. 14:14) under "Storflommen har satt sine spor":
    Flere “gode̶ 1; spørsmål: Hadde de med plantefrø for alle plantetyper? Desse ville jo ha dødd ut under...

     jegern (10. september 2010 kl. 14:07) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Igjen, dette blir bare svada.. overlat dette til gud (hvilken?). Ser man på GT når guden deres...

     jegern (10. september 2010 kl. 13:56) under "Storflommen har satt sine spor":
    http://origonorg e.no/index.php?m odule=pagemaster &PAGE_user_o p=view_page& PAGE_id=41 Eller denne....

     jegern (10. september 2010 kl. 13:55) under "Storflommen har satt sine spor":
    http://origonorg e.no/index.php?m odule=pagemaster &PAGE_user_o p=view_page& PAGE_id=42 Her er det en...

     Tobben (10. september 2010 kl. 13:47) under "Storflommen har satt sine spor":
    Et spørsmål til dere som tror på “storflomm en”: Var det en mislykket handling fra gud? Hensikten var...

     rune (10. september 2010 kl. 13:44) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    jegern skrev: Det blir for enkelt å si at alt handler om tro. Tro på hva ? Er din tro bedre enn troen...

     rune (10. september 2010 kl. 13:38) under "Er alkohol Guds gode gave?":
    Hei I( rom La oss ikke lenger dømme hverandre! Døm heller slik: Ingen må få sin bror til å snuble og falle. 14 I Herren...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 13:37) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    jegern skrev: Det blir for enkelt å si at alt handler om tro. Tro på hva ? Er din tro bedre enn...

     jegern (10. september 2010 kl. 13:27) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Det blir for enkelt å si at alt handler om tro. Tro på hva ? Er din tro bedre enn troen til en...

     rune (10. september 2010 kl. 13:26) under "Clinton fordømmer plan om Koran-brenning":
    Hei Rom ( KAP 12, 19,21 ) Hold fred med alle, om det er mulig, så langt det står til dere. 19 Ta ikke...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 13:17) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    jegern skrev: Tore Hareide skrev: Tobben skrev: tore hareide skrev: Geir Rune skrev: jegern...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 13:16) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    jegern skrev: Vel, troende som godtar evolusjon som ett faktum blir det heldigvis flere og...

     jegern (10. september 2010 kl. 13:16) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Tore Hareide skrev: Tobben skrev: tore hareide skrev: Geir Rune skrev: jegern skrev: Om vi har...

     Tobben (10. september 2010 kl. 13:09) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Tore Hareide skrev: Tobben skrev: tore hareide skrev: Geir Rune skrev: jegern skrev: Om vi har...

     jegern (10. september 2010 kl. 13:07) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Joda bibelleser.. evolusjonenteori en er testet og godtatt på alle vitenskapsfelt som dekker den.Og...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 13:01) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Tobben skrev: tore hareide skrev: Geir Rune skrev: jegern skrev: Om vi har utviklet oss fra...

     Tobben (10. september 2010 kl. 12:57) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    tore hareide skrev: Geir Rune skrev: jegern skrev: Om vi har utviklet oss fra aper til menneske ,...

     Bibelleser (10. september 2010 kl. 12:49) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Her er også en link som er vel verdt å lese i denne sammenheng, en meget innsiktsfull artikkel...

     Bibelleser (10. september 2010 kl. 12:42) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    jegern skrev: Hvordan skal man så få en seriøs diskusjon basert på ID/kreasjonisme ? Vis meg ett...

     ariel (10. september 2010 kl. 12:38) under "De snakker om fred, men mener krig":
    Norge har spilt en skremmende viktig rolle i midtøstenkonflik ten. Først og fremst gjennom sin omfattende...

     kna (10. september 2010 kl. 12:22) under "Perleporten":
    Freskt gjort. Stå på. Guds velsignelse. mvh Kjell

     kna (10. september 2010 kl. 12:19) under "Jerusalem som Palestinsk hovedstad":
    Ja tore og Svein, så godt at dere er våkne og peker på slike viktige fakta. I denne verden tror menneskene at...

     kna (10. september 2010 kl. 12:02) under "De snakker om fred, men mener krig":
    Kjære Kaktus Rette ord i rette tid. Du har så rett så rett. Falsk fred er alt hva denne verden søker, for den...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 11:23) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    :.:Virus-bekjemp eren:.: skrev: Tore Hareide skrev: jegern skrev: Medes vet kansje ikke hva...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 11:19) under "De snakker om fred, men mener krig":
    Shalom Kaktus. Ja dette sannhet det du skriver Kaktus, det ikke kristen vet er at dei sier at dei vil ha...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 11:10) under "Jerusalem som Palestinsk hovedstad":
    Shalom Sveien. Ja dette dagen Farieseere ( Kirke lederene), Jesus advarte oss om Maktene ( Kirke...

     :.:Virus-bekjemperen:.: (10. september 2010 kl. 11:03) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Tore Hareide skrev: jegern skrev: Medes vet kansje ikke hva “flaske...

     Kristofer (10. september 2010 kl. 10:50) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Evolusjonsteorie n som forklaring på mennesket, er den moderne utgaven av Keiserens nye klær. 2...

     jegern (10. september 2010 kl. 10:36) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Robin Aker Jakobsen skrev: Virus: Nope, gidder ikke. Så for meg en seriøs ordentlig vitenskapelig...

     jegern (10. september 2010 kl. 10:20) under "Storflommen har satt sine spor":
    Men nå er det altså “beviser&# 8221; for storflommen deres det skrives om. og der er det vitenskapel...

     Robin Aker Jakobsen (10. september 2010 kl. 10:12) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Virus: Nope, gidder ikke. Så for meg en seriøs ordentlig vitenskapelig diskusjon, men...

     :.:Virus-bekjemperen:.: (10. september 2010 kl. 09:59) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Robin Aker Jakobsen skrev: Da legger jeg til grunn at jegern ikke ønsker å komme med...

     tore hareide (10. september 2010 kl. 09:13) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Geir Rune skrev: jegern skrev: Om vi har utviklet oss fra aper til menneske , hvorfor er det...