Muslimer er som folk flest

TroendeSkrevet av: Troende i kategori(er) Annet, 23. januar 2008 kl. 15:24.

» Skriv en kommentar
» Besøk Troende sin profil.

(Troende har 2 innlegg i bloggen)

«  |  »



Relaterte innlegg: Nei til betalt blåmandag for muslimerMin skryt av muslimerFrp-ere flest vil stenge baren tidligereGrusomme overgrep mot kristne i IrakKappet hodet av iskremselgerShabana Rehman – en frimodig dameGud i dagMuslimer blir frelst i hopetallAli vil kurere KrFVår identitet og tro

Muslimer er som folk flest. Via Somalieren.



» Skriv en kommentar

Innholdet i dette innlegget er bloggforfatterens eget åndsverk, og er ikke nødvendigvis Dagen Magazinets holdning til tematikken.

Photo credits: ChristianPhotos.Net, FreeFoto.com and CreativeMYK.


33 kommentarer til “Muslimer er som folk flest”

  1. DaGoo sier:

    Taxi-skandalen i Oslo tilsier vel at muslimer ikke er som folk flest…

  2. DaGoo:

    Hvordani allverden mener du at taxi-skandalen i Oslo kan si så mye om muslimer?

    Mener du at Nokas-ranet sa mye om kristne?

    Og til tross for hva folk utenbys fra er det ikke slik at en majoritet av hovedstadens muslimer er taxisjåfører. Noen kjører faktisk også buss eller trikk :-)

    …Neida. Uansett så utgjør jo disse kun en promille, og en eventuell muslimsk kulturbakgrunn ser jeg ikke at er relevant her.

    Nå er vel heller ikke skatteunndragelse et “særmuslimsk” fenomen.

    Mannen som den dag i dag er byens store helt i byen jeg kommer fra er jo norgeshistoriens største skatteunndrager.

    Det er faktisk til og med en statue av ham utenfor rådhuset som ble donert penger til av en anonym giver via et selskap i Panama :-)

    (Den jeg snakker om er Anders Jahre for de som husker han.)

    “…I have a dream that my four children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character.”

    - Rev. Dr. Martin Luther King Jr.

  3. DaGoo sier:

    “Hvordani allverden mener du at taxi-skandalen i Oslo kan si så mye om muslimer?”

    Jeg burde kanskje lagt en smiley bak… Men det står vel ikke til å nekte for at det er stort sett muslimer som kjører drosje i Oslo. Og voldsforbrytelser her i Norge er overrepresentert av muslimer ser det ut som. Ikke i antall, men i forhold til befolkningen i sin helhet.

    Men det behøver ikke være fordi de er muslimer – kanskje endog til tross for det, siden islam i utgangspunktet er en fredelig religion. Ikke usannsynlig at det også skyldes at innvandrere kommer fra områder hvor vold er mer dagligdags enn vi kan forestille oss.

    Men etter at jeg snakket med en svensk fengselsansatt og han fortalte meg at 90% av de innsatte var utlendinger, vet jeg ikke lenger hva jeg skal tro. Noen ganger er det best og ikke mene noe som helst…

    Men med Anders Jahre, Hilmar Reksten, og “Diffen” i minne, så ser det også ut som om folk med hvit hudfarge er istand til å snyte på skatten – tro det eller ei. For snyter man på skatten, så lyver og stjeler man på samme tid.

    Og slikt holder vi her på bloggen oss altfor gode til.

  4. OrnMyhre sier:

    Flere kristne trenger å se akkurat denne lille filmen. Det er alt for mange kristne der ute som dømmer alle muslimer som potensielle terrorister, selvmordsbombere, besatte m.m Om vi noen gang skal ha håp om å nå muslimene med evangeliet, så må vi møte de med respekt og forståelse for deres religion, da får vi respekt og forståelse tilbake og da vil døren være åpen for evangeliet.

    Når det er sagt, så finnes det selvfølgelig unntak. Men det er akkurat som det finnes kristne som er istand til å begå vold for å fremme den rette lære. Så vi må gjøre som Jesus ville gjort, møte muslimer med respekt og toleranse som oppfordrer til dialog.

  5. DaGoo sier:

    “Om vi noen gang skal ha håp om å nå muslimene med evangeliet, så må vi møte de med respekt og forståelse for deres religion, da får vi respekt og forståelse tilbake og da vil døren være åpen for evangeliet”

    En absolutt sannhet. Forstår man ikke dette, kan man glemme alle fremstøt for evangeliet rettet mot muslimer.

    Derfor stiller jeg også store spørsmålstegn når jeg kommer i menigheter (inklusive min egen) hvor Israels-flagget vaier.

    “Her kan jeg aldri invitere en palestinerflyktning å komme”, tenker jeg.

    Det samme gjelder nyhetssendingene kl. 20:00 på VisjonNorge (Nyhetssonen). Nyhetsoppleseren Sten Klevås-Olsen er en fin broder, men navnet på programmet kunne like godt hete “Nytt om palestinaterroristene”. Slikt er synd…

  6. Marcus sier:

    Islam betyr fred. I rest my case…

    Går i klasse med flere muslimer. De er gode og hyggelige mennesker. Dessverre elsker media å trekke fram “verstingene”, men de er ikke representative for den muslimske mannen og kvinnen i gata.

    Dessuten står det i Koranen at en muslim må ha respekt for skriftens barn – dvs jøder og kristne. Her har vi et flott utgangspunkt for dialog.

    Snakket med tre muslimer i klassen i dag, i pausen. Vi kom inn på islam og kristendom. En fredelig dialog hvor de fikk si hva de tror på og jeg hva jeg tror på. Dette er konstruktivt!

    :-)

  7. MeaMaximaCulpa:
    >Mener du at Nokas-ranet sa mye om kristne?

    Eg visste ikkì at dei var kristne som rana Nokas? Nokon andre som hev høyrt noko sovorì?

    >- Rev. Dr. Martin Luther King Jr.

    Eg skynar helr ikkì kvifor svo mange kristne tilber denne liberalteologen og sosialisten og seksuelt perverse horebukken MLK, som heller burde bore namnet Martin Lucifer King… (Joda, alt er dokumentert!)

  8. DaGoo sier:

    “Eg visste ikkì at dei var kristne som rana Nokas?”

    Det var de nok ikke i gavnet. Men kanskje i navnet – jeg vil tippe de fleste av de var medlemmer av Den Norske Kirke – men neppe medlemmer “in good standing”…

    :D

  9. DaGoo sier:

    “Eg skynar helr ikkì kvifor svo mange kristne tilber denne liberalteologen og sosialisten og seksuelt perverse horebukken MLK…”

    Siden du har slik god dokumentasjon:

    Vi vet om hans utroskap, men ikke om hans perversitet. Heller ikke at han var sosialist. Og aller minst at han er gjenstand for tilbedelse av kristne (for da kunne de jo ikke være kristne).

    Men siden du har dette dokumentert, så regner jeg med at du kan vise det til oss andre, og at denne dokumentasjon ikke bare er løse påstander og hearsay fra hans mange fiender. For hvite fiender florerte…

  10. Arild Holta sier:

    tilbedelse er et begrep som kan brukes synonymt med forhærligelse, opphøyelse ol. Men man kan jo stille noen teologiske spørsmål gjennom å bruke det synnonymt…

  11. Jone sier:

    Lars:Ja det var noen stygge påstander.Håper du vet hva du slenger ut

  12. evelusjen sier:

    For all del,muslimer er som andre slaver av monoteistiske religioner:fordomsfulle,feilinformerte og fanatiske.Trodde det var klart for alle.

  13. Birgir sier:

    Det kan diskuteres hvem som er horebukker. Men det er ikke DET denne tråden dreier seg om.

  14. Det finst tallause bøker og vitnemål om Martin L. Kings truløyse mot kona si, om pengar som vart underslått og om anna grums. Det viktigaste er at han neitta både bibelens ufeilbarleik, jomfrufødselen, oppstoda, og ei rad andre sentrale og udiskutable sanningar.
    Folk skal få lov å gìva han all den heider dei vil, det einaste eg vil til livs er denne tittelen “the rev.” eller “reverend”, for i mine augo hev han ingi slik.
    Fleire av bøkene er skrivne av svarte forfattarar. Eg ser elles heilt vekk frå bøker skrivne av kvite kritikarar.
    Det er forøvrig berre ein minoritet av dei svarte i USA som meiner at MLK tilførde dei svarte reell fridom…
    Elles, kann henda eg burde skrive det førre innlegget noko rundare…

  15. DaGoo:

    For å herma Keith Green (lett parafrasert):
    “Ein vert like kristen av å tilhøyra (den norske) kyrka som ein vert hamburgar av å gå inn på McDonalds”

  16. Birgir sier:

    Lars-Toralf: Har du ingenting å tilføre denne trådens tema?

  17. DaGoo sier:

    Dine beskyldninger mot MLK var såpass grove at jeg etterlyste dokumentasjon – ikke nye påstander.

    Siden dokumentasjonen er uteblitt, og det fortsatt påstås at det er dokumentert i “tallause” bøker (talløse bøker er mer enn et bibliotek), så anser jeg at du bare var ute etter skittkasting, og at du er en løs kanon, og at du kanskje til og med er rasist.

  18. MeaMaximaCulpa sier:

    Lars Toralf Storstrand:

    Vet du at Martin Luther King-dagen er en nasjonal fridag i USA (og dem er det ikke mange av.)

  19. DaGoo sier:

    “Vet du at Martin Luther King-dagen er en nasjonal fridag i USA (og dem er det ikke mange av.)”

    Jo – det er faktisk ganske mange av de. Bortsett fra 1.juledag, er det ingen andre bevegelige helligdager som er fridager, men de har mange nasjonale fridager.

  20. thomasnong sier:

    Hmm. Naar ble 1. juledag en bevegelig helligdag?

  21. TheaLinnea sier:

    thomasnong; “Hmm. Naar ble 1. juledag en bevegelig helligdag?”

    Det har den vært hele tiden. Noen ganger er den på en mandag, andre ganger er den på en tirsdag osv. Den “beveger seg” fra år til år.

    Skjærtorsdag og Kristi himmelfartsdag derimot er alltid på en torsdag.

  22. TheaLinnea:
    Bevegelige Helligdager “beveger” seg på dato – ikkì på vìkedag. Langfredag og Skìrtorsdag er “bevegelige”, ikkì 1ste Jòledag.

    DaGoo:
    Du er då mann nok til å leita etter bøker um MLK sjôlv, veit eg… eg sit ikkì med bibliotek i hovudet.

  23. DaGoo sier:

    “Du er då mann nok til å leita etter bøker um MLK sjôlv, veit eg… eg sit ikkì med bibliotek i hovudet.”

    Nei, livet er for kort til å kaste bort tiden på å lete etter bøker som antagelig ikke finnes. Jeg synes det er helt hoderystende at du, som til tider titulerer deg som journalist, ikke engang gidder å komme med kildemateriale på svært grove beskyldninger mot en person, ting som du til overmåte hevder er dokumenter i utallige bøker!

  24. thomasnong sier:

    DaGoo skrev (om 1. juledag): “Det har den vært hele tiden. Noen ganger er den på en mandag, andre ganger er den på en tirsdag osv. Den “beveger seg” fra år til år. Skjærtorsdag og Kristi himmelfartsdag derimot er alltid på en torsdag.”

    Woww! Det er vel typisk for nivaaet for mange som skriver her, at de ikke engang vet hva en bevegelig helligdag er for noe!! Troeste og baere!

  25. Geir Rune sier:

    thomas sa : Woww! Det er vel typisk for nivaaet for mange som skriver her, at de ikke engang vet hva en bevegelig helligdag er for noe!! Troeste og baere!

    Seriøse kristne trenger ikke henge oss opp i slike bagateller….nå er det vel ikke å skyve under en stol at også du “en av dem” som skriver her og holder “nivået” høyt…

    Trøste og bære….

  26. Geir Rune sier:

    thomas sa : DaGoo skrev (om 1. juledag): “Det har den vært hele tiden. Noen ganger er den på en mandag, andre ganger er den på en tirsdag osv. Den “beveger seg” fra år til år. Skjærtorsdag og Kristi himmelfartsdag derimot er alltid på en torsdag.”

    Med dine logiske evner skulle man tro at du skulle klare å få med deg at det var TheaLinnea som kom med denne påstanden

  27. TheaLinnea sier:

    Ja, sånn er det å være utsatt for vranglære…

  28. Jone sier:

    Trenger vi å vite dette da,kan ikke se det jeg da.Har ikke noen betydning for mitt liv med Herren :-)

  29. olec sier:

    Ja, sånn er det å være utsatt for vranglære…

    mmmm…

    Nå har jeg lest mye på bloggen din i det siste. Veldig mye faktisk.
    Tidvis er jeg sparsom med kommentarer da jeg er en mann av få ord :-D

    Uansett,,,,Du kan trygt holde høyt vennen min!

  30. thomasnong sier:

    Geir Rune skrev: “Med dine logiske evner skulle man tro at du skulle klare å få med deg at det var TheaLinnea som kom med denne påstanden”

    Ja, det var det. Beklager. Men DaGoo mente jo akkurat det samme.

Trackbacks/Pingbacks


Skriv en kommentar

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture.
Anti-spam image

XHTML: Du kan bruke disse formatteringene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

;-) :s :-P :-O :-D :-)) :-) :-( :( 8-)



MENY


LOGG INN PÅ BLOGGEN


STIKKORD

åndelighet akasietreet Annet ANTISEMITTISME arv ecclesia En biskop skal være en kvinnes mann Endetiden erstatningsteologi fikentreet Frelse glede hamas Human-Etisk Forbund Israel Jesus Jhwh Jsus kirke konge-riket kongen Krf Kristenliv mandeltreet Moral Muhammed Nåde oljetreet poesi? Politikk psykologi Salman Rushdie Samfunn Samfunn. politikk samliv Sex sommeren Teologi tornebusken tro tungetale verdier vintreet Vitenskap Yeshua

FLEST KOMMENTARER

    • Geir Rune (7819)
      Arild Holta (4701)
      KNA (3928)
      lealiss (2943)
      Linda M. (2912)
      Martin (2629)
      Evangelist (2564)
      Jone (2078)
      kaktus (1819)
      Østfolding/Marcus (1762)

  • SISTE KOMMENTARER

     Saaland (29. juli 2010 kl. 16:02) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Jeg mener at det meste er direkte forklart av bibelversene selv, og derfor er det ofte bare å lese nøye...

     verner (29. juli 2010 kl. 15:17) under "St. Patrick’s Confession":
    Scott Nå har jeg svart deg på det du spurte om. Jeg kan bare svare enkelt på det ut i fra slik det står skrevet der....

     svnyborg (29. juli 2010 kl. 15:07) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Linda skrev: svnyborg skrev: Linda skrev: Sikker? Det er vel tydelig nok at GR ikke er fri til å sette seg og andre...

     dan (29. juli 2010 kl. 14:59) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Hei saaland Forklar gjerne hvordan du mener hele bibelkapiteler kan legges ut i sammenheng uten å bruke egne...

     Linda (29. juli 2010 kl. 14:59) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    svnyborg skrev: Linda skrev: Sikker? Det er vel tydelig nok at GR ikke er fri til å sette seg og andre fri fra slaveriet...

     saaland (29. juli 2010 kl. 14:24) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Logisk tenkning fører lett på avveier! Derfor er det viktig å lese eksakt slik det står nedskrevet i Det...

     Latterlig (29. juli 2010 kl. 13:17) under "Torp henlegger ikke anmeldelse":
    At det jeg skrev ble sensurert er nok omtrent på nivå med å ta alt som Torp sier for god fisk. (enkelt sagt; jeg har...

     Scott (29. juli 2010 kl. 12:53) under "St. Patrick’s Confession":
    Regnet vel med at du ikke kunne gi en fyldig forklaring på hvorfor de gamle profetene snakker om Sabbath i profetiene...

     Geir Rune (29. juli 2010 kl. 11:47) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Arild Holta skrev: Jeg tror også at du, Geir Rune, ikke er i stand til å ha et nyansert syn på dette. Det...

     Geir Rune (29. juli 2010 kl. 11:26) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    svnyborg skrev: Sikker? Det er vel tydelig nok at GR ikke er fri til å sette seg og andre fri fra slaveriet under...

     Calle Almedal (29. juli 2010 kl. 10:37) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Forkynner og forkynner, Fru Blom. Ser ut som han mest raker in penger

     Latterlig (29. juli 2010 kl. 10:27) under "Torp henlegger ikke anmeldelse":
    Det anonym sier er så feil det kan få blitt. Facebook er ikke laget som et kontrollerende organ, det er laget som et...

     svnyborg (29. juli 2010 kl. 09:24) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    peren skrev: sikter du til at det ikke finnes andre guder? at han er alene der “oppe̶ 1;? helvete er vel...

     peren (29. juli 2010 kl. 08:32) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    svnyborg skrev: Linda skrev: Sikker? Det er vel tydelig nok at GR ikke er fri til å sette seg og andre fri fra slaveriet...

     svnyborg (29. juli 2010 kl. 08:20) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Linda skrev: Sikker? Det er vel tydelig nok at GR ikke er fri til å sette seg og andre fri fra slaveriet under...

     kaktus (29. juli 2010 kl. 08:15) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Arild Holta skrev: Geir Rune skrev: Arild Holta skrev: Likevel undrer jeg over motivene til Ulf Ekman. Jeg...

     kaktus (29. juli 2010 kl. 07:54) under "Fredens Gud gir fred i hjertet – del 2":
    Ja, helt enig i dette. Freden er dommeren for at du gjør Guds vilje, sa Ed Cole en gang. Uten den dype...

     Scott (29. juli 2010 kl. 07:20) under "St. Patrick’s Confession":
    Jesaiah profeterer her om fremtiden. Ingen sted står det skrevet at det er likgyldig hvilken dag en tar som hviledag....

     Arild Holta (29. juli 2010 kl. 02:48) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Geir Rune skrev: Arild Holta skrev: Jeg leste i tråden, til det var løgner, halvløgner, usannheter og...

     peren (29. juli 2010 kl. 02:30) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Geir Rune skrev: peren skrev: “dette er beviselig mot guds ord”, bør kunne bevises. men de fleste utsagn er...

     verner (29. juli 2010 kl. 01:42) under "St. Patrick’s Confession":
    Scott skrev: Scott skrev: Grunnen til jeg spør er din fraværende viten om Sabbaten. Her er en profeti som sier hvordan...

     Turid Holta (29. juli 2010 kl. 01:35) under "Meg":
    :-)) hehehedu har litt å pusle med om du har lyst å lage dikt peren du er svært nyttig til det. Ta med diktet om dørene som ikke går igjen i...

     Geir Rune (29. juli 2010 kl. 00:05) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Linda skrev: Uansett vil du få problemer med å bli forfulgt i siviliserte, demokratiske land, med religionsfrih...

     Linda (28. juli 2010 kl. 23:08) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Uansett vil du få problemer med å bli forfulgt i siviliserte, demokratiske land, med religionsfrihet, Geir Rune....

     kristin vik (28. juli 2010 kl. 22:43) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    det var på tide att ulf ekman sa ifra .jeg opplevde att det var ikke fra gud kjente åndsmakter når jeg...

     Scott (28. juli 2010 kl. 22:33) under "Davids Trone – Israel – Juda – og litt til":
    John Graham skrev: Hei Scott, Jeg har sett på denne websiden før, og fant den veldig...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 22:24) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Linda skrev: Hverdagen for martyrene var totalt annerledes enn den er for oss. Vi er FRI til og tro, mene og si det...

     Scott (28. juli 2010 kl. 22:20) under "St. Patrick’s Confession":
    Scott skrev: Grunnen til jeg spør er din fraværende viten om Sabbaten. Her er en profeti som sier hvordan det skal bli:...

     verner (28. juli 2010 kl. 21:21) under "St. Patrick’s Confession":
    Det var en viss Joseph Bates som utdypet mange av de spørsmål som omhandlet sabbatsbudet for at læren skulle få et...

     John Graham (28. juli 2010 kl. 21:08) under "Davids Trone – Israel – Juda – og litt til":
    Hei Scott, Jeg har sett på denne websiden før, og fant den veldig interessant, men jeg er...

     John Graham (28. juli 2010 kl. 20:42) under "Davids Trone – Israel – Juda – og litt til":
    Riffi Det ser ut som du har svart på egen spørsmål? Ja, jeg tror at jeg nevnte LDS kirken...

     Scott (28. juli 2010 kl. 20:34) under "St. Patrick’s Confession":
    Glemte å understreke at jeg ikke er medlem av noen adventist kirke, så du får heller kritisere meg på det jeg legger...

     Scott (28. juli 2010 kl. 20:30) under "St. Patrick’s Confession":
    Grunnen til jeg spør er din fraværende viten om Sabbaten. Her er en profeti som sier hvordan det skal bli: Jes. 66: 23...

     Scott (28. juli 2010 kl. 20:26) under "St. Patrick’s Confession":
    verner skrev: Ofte, for ikke si i alle tilfeller, der adventistene(i tillegg en og annen ensom brølende løve)er ute for...

     Linda (28. juli 2010 kl. 20:22) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Geir Rune skrev: Linda skrev: Hadde vært intressant om du kunne gitt et konkret eksempel på hva tukt kan innebære. Jeg...

     verner (28. juli 2010 kl. 20:12) under "St. Patrick’s Confession":
    Ofte, for ikke si i alle tilfeller, der adventistene(i tillegg en og annen ensom brølende løve)er ute for å røve...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 19:10) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Linda skrev: Hadde vært intressant om du kunne gitt et konkret eksempel på hva tukt kan innebære. Jeg tenker uansett...

     Linda (28. juli 2010 kl. 17:59) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Hadde vært intressant om du kunne gitt et konkret eksempel på hva tukt kan innebære. Jeg tenker uansett at ettersom folk...

     Scott (28. juli 2010 kl. 17:50) under "St. Patrick’s Confession":
    Israelite Nations are Statistically Considered the Most Happiest Countries in World! http://britam.or g/stats/Stati...

     Scott (28. juli 2010 kl. 17:44) under "St. Patrick’s Confession":
    Hele Bibelen er et vitnesbyrd på at Sabbaten er Guds hviledag. Yesuah forandret den ikke, heller ikke disiplene. Siden...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 17:33) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Linda skrev: Skal man endre standpunkt hver gang noen sier “Du tar feil?” Eller skal man våge å stå for det man tror...

     Linda (28. juli 2010 kl. 17:10) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Geir Rune skrev: Linda skrev: Hvor levende er Guds ord, når det brukes til å sette noen på plass, eller til å vinne en...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 16:45) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Linda skrev: Hvor levende er Guds ord, når det brukes til å sette noen på plass, eller til å vinne en diskujon? Hva...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 16:26) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    peren skrev: “dette er beviselig mot guds ord”, bør kunne bevises. men de fleste utsagn er ikke bygget...

     Tore (28. juli 2010 kl. 16:21) under "Kristus i oss":
    Det er ikke noe gale med forkynnelsen “Kristus for oss”,det er selve nøkkelen til at vårt liv skal få oppleve “Kristus i...

     Linda (28. juli 2010 kl. 16:07) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Hvor levende er Guds ord, når det brukes til å sette noen på plass, eller til å vinne en diskujon? Hva kan det utrette,...

     verner (28. juli 2010 kl. 16:06) under "St. Patrick’s Confession":
    Sabbaten Det finnes ingen håndfast dokumentasjon på når eventuelt pavekirken skal ha flyttet sabbaten til søndag. Ei...

     GuS (28. juli 2010 kl. 15:35) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Benny Hinn kritiseres, men like vel inviteres han! Dette minner ikke så lite om ml-bevegelsens syn på Josef...

     kaktus (28. juli 2010 kl. 15:03) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Tja, jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Nå er jeg i utgangspunktet negativ til forkynnere som skiller seg,...

     Passiv (28. juli 2010 kl. 13:22) under "Jesu Kristi Kirke av siste dagers hellige: et kritisk blikk":
    Nå har jeg da lest både Ørn Myhre sitt/sine innlegg og LDS sine innlegg. Kom over denne...

     Scott (28. juli 2010 kl. 13:16) under "St. Patrick’s Confession":
    Jeg snakket om UCG ikke WCG. Jeg må snakke for min egen del. Jeg er ikke medlem som jeg sa p.g.a. at jeg er uening i en...

     verner (28. juli 2010 kl. 13:12) under "Erstatnings-teologien kristenhetens nød og fordervelse!":
    Fredsriket skrev: Åp kap 2 v9 Jeg vet om de trengsler du må lide, og hvor fattig du er – men...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 11:45) under "Hva fungerer for deg?":
    svnyborg skrev: Du er inne på noe, man kan vel ikke være både gris og konge? -grisene har jo mer vett! Du taler sannhet denne...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 11:41) under "Hva fungerer for deg?":
    peren skrev: og om jeg sier at jeg ikke har synd, så konkluderer jeg med at jeg ikke er kjøtt, men ånd? men så lenge jeg er...

     riffi (28. juli 2010 kl. 11:25) under "St. Patrick’s Confession":
    Jeg ble litt bekymret over det som står her om menigheten du tilhører. Har du, Scott og John Graham samme tro som det...

     Sverre A (28. juli 2010 kl. 11:15) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Mye naivitet på grensen til direkte dumskap/dårskap her. Ethvert oppegående menneske, kristen eller ikke,...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 11:14) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Arild Holta skrev: Jeg leste i tråden, til det var løgner, halvløgner, usannheter og tankefeil til å spy...

     riffi (28. juli 2010 kl. 11:07) under "St. Patrick’s Confession":
    Setter pris på om du en dag forteller litt mer om assosiasjonen du tilhører, vet ikke hvordan man oversetter det. Det...

     riffi (28. juli 2010 kl. 11:03) under "Davids Trone – Israel – Juda – og litt til":
    John Graham, jeg ønsker at du i tillegg en dag vil skrive om nøyaktig hva det er du liker med...

     Marcus (28. juli 2010 kl. 10:59) under "Ondskapens mål er snart fullt":
    Er på farta ut, Kaktus (skal på ferie). Endetiden er spennende. En gang jeg leste Åpenbaringen så leste jeg hvordan Gud...

     riffi (28. juli 2010 kl. 10:58) under "Changing Times":
    Jo, han fleipet med at Al Gore ble født nøyaktig 9 mnd etter romskipet kræsjlandet i 1947. Mulig etterkommer av det utomjordiske vesenet.

     kaktus (28. juli 2010 kl. 10:14) under "Ondskapens mål er snart fullt":
    Marcus skrev: Hyggelig å hilse på deg i stad, Kaktus! Håper alt står bra til med deg og dine. Personlig liker jeg å gå...

     Anonym (28. juli 2010 kl. 10:09) under "Torp henlegger ikke anmeldelse":
    Arild Holta: I virkelighetens verden er det ikke slik at en administrator av en liten gruppe ikke klarer å følge med....

     Marcus (28. juli 2010 kl. 09:31) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Enig, Arild. Skal man ha en ærlig og oppriktig mening om en sak, er det noen ganger lurere å snakke med en...

     Per Søetorp (28. juli 2010 kl. 09:19) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Bra sagt, Are!

     Per Søetorp (28. juli 2010 kl. 09:18) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Are Karlsen skrev: Er det Ulf Ekman driver med noe annet enn et religiøst sirkus? Først inviterer han...

     Scott (28. juli 2010 kl. 08:55) under "Changing Times":
    Scott skrev: Efeserne.6:12 for vi har ikke kamp mot blod og kjød, men mot makter, mot myndigheter, mot verdens herrer i dette mørke, mot...

     svnyborg (28. juli 2010 kl. 06:45) under "Hva fungerer for deg?":
    peren skrev: svnyborg skrev: klara skrev: Har du ditt sinnelag i de onde gjerninger er du under dommen, da er du en synder. ....

     Turid Holta (28. juli 2010 kl. 06:27) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Ja så sant Arild! :-D

     Arild Holta (28. juli 2010 kl. 06:04) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Jeg leste i tråden, til det var løgner, halvløgner, usannheter og tankefeil til å spy av. Det er bare å...