Oppbyggingen av Davids falne hytte

FredsriketSkrevet av: Fredsriket i kategori(er) Israel, 29. juli 2010 kl. 11:09.

» Skriv en kommentar
» Besøk Fredsriket sin profil.

(Fredsriket har 5 innlegg i bloggen)

«  |  »



Relaterte innlegg: Han skal gjemme oss i sin Hytte på den Onde dagDobbel americano, per favoreÅndens sverdEt stort og mektig folkUFOer, Noah og endetidenIkke frykt, bare troLitt om Guds handlinger med Israel, ved Gud Sønnen, Messias, Jesus Kristus.Velsignet julehøytidBygger du varige verdier?Skapt i Guds bilde – allikevel syndige – Guds feil?

Oppbyggingen av Davids falne hytte

"Simon har forklart hvordan Gud fra først av gjestet hedningefolkene for å ta ut fra dem et folk for Sitt navn. Og profetenes ord stemmer overens med dette, slik det står skrevet:

Etter dette vil jeg vende tilbake og bygge opp igjen Davids falne hytte. Jeg vil bygge opp igjen ruinene av den, og Jeg vil gjenreise den. Slik at resten av menneskene skal søke Herren, ja til og med alle hedningefolk som er kalt ved Mitt navn, sier Herren som gjør alt dette."

Ap.gj. kap 15 v14-17.

 

"Husk at dere på den tiden var utenfor Kristus, utestengt fra Israels borgerskap og fremmede for løftets pakter. Dere hadde ikke noe håp og var uten Gud i verden. Men i Kristus Jesus er nå dere som før var langt borte, kommet nær ved Kristi blod. For Han er vår fred Han som har gjort dem begge til ett, og som brøt ned skilleveggen som stod imellom."

Effeserbrevet kap 2 v12-14.

 

Men det kan ta lang tid å bygge opp Davids falne hytte. Når så mange opprettholder skilleveggen. Nasjonen Israel er ikke akkurat noe fredsrike.

 

Men for Gud er alt mulig. Som Desmond Tutu skriver i boka Gud har en drøm. ”Det er fordi vi var så usannsynlige at Gud valgte Sør Afrika og vil peke på oss og si til Israelere og Palestinere, til katolikkene og protestantene i Nord Irland, til tibetanere og kineserne, til muslimene og hinduene i Kasjmir, til mennesker over hele verden. ”De hadde et mareritt, apartheidmarerittet i Sør Afrika. Det er over nå”.

 

Så skilleveggen i Israel blir nok fjernet når tiden er inne. Det vil gå med den som det gikk med Faraoes stamme. Som det er profetert.

"Den dagen skal det skje at det renner levende vann ut fra Jerusalem, den ene halvpart til havet i øst, den andre halvpart til havet i vest. Slik skal det være både sommer og vinter.
Da skal Herren være konge over hele jorden. Den dagen skal Herren være én og hans navn det eneste."

 

Sakarja kap 14 v8-9



» Skriv en kommentar

Innholdet i dette innlegget er bloggforfatterens eget åndsverk, og er ikke nødvendigvis Dagen Magazinets holdning til tematikken.

Photo credits: ChristianPhotos.Net, FreeFoto.com and CreativeMYK.


8 kommentarer til “Oppbyggingen av Davids falne hytte”

  1. Fredsriket sier:

    Kjempeflott. Ingen kommentarer. Så er det fred i Israel. Både for jøde og hedning.

  2. Grillpølsa sier:

    Fredsriket skrev:

    Kjempeflott. Ingen kommentarer. Så er det fred i Israel. Både for jøde og hedning.

    Ja det er det jo. I Guds Israel har det vært fred og fordragelighet mellom alle folkeslag helt siden det ble opprettet av Jesus.

    Hva så med det fysiske Israel? Jo det ligger der til skrekk og advarsel for bokstavtroen.

    Er det så mye mer å si om dette? Kan ikke komme på så mye mer i farta.

    Fred i Riket!

  3. riffi sier:

    Har Israel et holdningsproblem? Jeg skrev at NRKs Midtøstenteam burde kanskje bo litt i Sderot for å oppleve hvordan jøder har det, men de vil vel helst bo på andre siden. Har Israel et holdningsproblem?

    http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7231258

  4. riffi sier:

    Hvis ikke kristne eller besøkende journalister fra kristne land er velkomne til å bo under taket hos jøder i Israel, da er det kanskje en stund igjen til vi får se fredsriket?

    http://www.youtube.com/watch?v=f68TdgErXkE

  5. verner sier:

    Jeg har problemer med å se at Israels opprettelse er en velsignelse og at det fredsriket det snakkes om faktisk ikke er et fredsrike. Det har gått over seksti år uten knapt en dag med fred der. Det er faktisk mange borgere av Israel som ønsker å flytte derifra pga. ufreden og terroren. Dessuten finnes det ikke noe godt bibelsk belegg for at opprettelsen av staten skulle skje.
    Opprettelsen var et rent politisk foretak og ikke minst et skittent spill i fra de som kaller seg jøder, men ikke er det. I tillegg er de fleste som kaller seg jøder i dag avstammere fra khazarjøder, som var et villt stammefolk fra steppene i Russland og Ukraina. Disse opptok jødedommen rundt år 840 e.kr.
    Det er i hovedsak den hvite rase som er avstammere av det sanne Israel, slik en finner det beskrevet i Bibelen, at også David var av den hvite rase.
    Noen hevder at den hvite mann har vært mest til forbannelse. De viser b.la. til koloniseringen av Afrika med undertrykkelsen av de svarte osv.
    De som kommer med slike beskyldninger er tydeligvis blinde for det ufattelige hat og fiendskap satan opp gjennom årtusenene har rettet mot det folk Gud opprettet en pakt med, kvinnens ætt. Bibelen sier ikke ett sted at disse skulle være fri for svakheter og lidenskaper og oppføre seg eksemplarisk på alle måter. Løftets folk har ikke alltid vært “snill Gutt”. Det var de heller ikke i det gamle testamente. Men det er utenom poenget her.
    Det er ambisiøse makthavere og eventyrere, og ikke et helt folk, som må ta skylden. Det er urettferdig å beskylde “den hvite mann” i sin helhet for noe maktgale erobrere erobrere foretok seg i sitt maktbegjær. Til tross for svakheter, er det et ugjendrivelig faktum at det er dette folk, og INGEN andre, som har stått for oppfyllelsen av de løfter og velsignelser som skulle følge Abrahams, Isaks og Jacobs etterkommere. Det er hensiktsløst å benekte det. Å vise til den hvite manns sporadiske maktmisbruk er å kjøre ut på sidelinjen og miste perspektivet av syne. Det er et like ugjendrivelig faktum at det var dette folk som bragte evangeliet og sivilisajonen til verdens mørke kroker. Dette lyder som en lovsang over den hvite mann, men det er det ikke. Det er bare en konstatering av fakta, ikke noe annet!
    Når har de falske “jødene”, som ikke teller mer enn 16-17. millioner i antall på verdens basis, vært til velsignelse(evangeliets utbredelse) for alle folkeslag. De skulle være som havtes sand og stjernene på Himmelen i antall. Det skulle utgå mektige konger fra dem. De skulle være imperiebyggere. De skulle være til stor velsignelse for alle folkeslag. Ingenting av dette stemmer med det falske Israels folk i dag, som kun har levd som en spredt minoritet rundt om i verden og har aldri vært imperiebyggere. Det har ikke utgått konger fra dem. De har aldri spredt evangeliet om Jesus. Ingenting av Bibelens profetier om dette folk kan sies å stemme med det løftet som ble gitt Abraham.

  6. Fredsriket sier:

    riffi skrev:

    Hvis ikke kristne eller besøkende journalister fra kristne land er velkomne til å bo under taket hos jøder i Israel, da er det kanskje en stund igjen til vi får se fredsriket?

    http://www.youtube.com/watch?v=f68TdgErXkE

    Fredsriket har ikke noe med staten Israel og gjøre. Og det ser en av Bibelens profetier, bl.a. skissert i mitt innlegg her. Og også i praksis. Enhver som ikke mener at rett jøde er de troende på Jesus Kristus tar ikke ned skillelinjen, og de som behandler staten Israel eller etniske jøder med forrang har ikke forstått Guds Ord. Denne forrangen kan blant bety å støtte staten Israels krigshandlinger med utgangspunkt i Guds Ord. Uansett om krigen er “rettferdig” eller ikke.

  7. Israel sier:

    Bibelens Gud har ikke prolemer med staten ISRAEL. Men det er Hans motstandere som har problem med det landet som han kaller sitt land.Når Gud sier at Han skal gjenreise Davids falne hytte så må vi tro på det, jeg tror i alle fall hundre prosent på det som står skrevet.Jeg tror at Jesus er Davids sønn fysisk og Guds sønn åndelig,slik som det står skrevet. Ijohannes åpenbaring kap.5 vers.5 står det GRÅT IKKE. SE, LØVEN AV JUDA STAMME, DAVIDS ROTSKUDD, HAR SEIRET OG KAN ÅPNE BOKEN OG DE SYV SEGL PÅ DEN. Fredsriket har ikke kommet ennå, men det skal komme en gang sier Han som har skapt himmel og jord.

  8. Maisen sier:

    Fredsriket skrev:

    Enhver som ikke mener at rett jøde er de troende på Jesus Kristus tar ikke ned skillelinjen, og de som behandler staten Israel eller etniske jøder med forrang har ikke forstått Guds Ord.

    Her skal du få et up to date skrekkeksempel eksempel på en sånn forrangbehandling av Israel og jødene i norsk kristenhet av i dag:

    http://www.sambaandet.no/?vis=artikkel&fid=283&id=270720100053575700&magasin=ja

Trackbacks/Pingbacks


Skriv en kommentar

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture.
Anti-spam image

XHTML: Du kan bruke disse formatteringene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

;-) :s :-P :-O :-D :-)) :-) :-( :( 8-)



MENY


LOGG INN PÅ BLOGGEN


STIKKORD

åndelighet akasietreet Annet ANTISEMITTISME arv ecclesia En biskop skal være en kvinnes mann Endetiden erstatningsteologi fikentreet Frelse glede hamas Human-Etisk Forbund Israel Jesus Jhwh Jsus kirke konge-riket kongen Krf Kristenliv mandeltreet Moral Muhammed Nåde Noahs Storflom oljetreet poesi? Politikk psykologi Salman Rushdie Samfunn Samfunn. politikk Sex sommeren Teologi tornebusken tro tungetale verdier vintreet Vitenskap Yeshua

FLEST KOMMENTARER

    • Geir Rune (8031)
      Arild Holta (4786)
      KNA (4049)
      Linda (2943)
      lealiss (2943)
      Martin (2629)
      Evangelist (2564)
      Jone (2078)
      Marcus (1863)
      kaktus (1844)

  • SISTE KOMMENTARER

     Tore Hareide (8. september 2010 kl. 09:22) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Hei Geir Rune. Du sier at. Det DU gjorde mot en av mine MINSTE, dvs. de mennesker...

     Tore Hareide (8. september 2010 kl. 09:18) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Hei Geir Rune. Du sier at. Jeg ser at du slik også scott sliter med grunnleggende...

     Geir Rune (8. september 2010 kl. 08:41) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    tore hareide skrev: Hei Geir Rune. Du sier at. for deg som hevder at den gamle pakt...

     rune (8. september 2010 kl. 07:09) under "Er alkohol Guds gode gave?":
    maria g skrev: TO VILLLEDENDE PERSPEKTIVER; KULTUR OG ALKOHOL Det er rett og slett vondt å lese at Jesu under gjøres til...

     tore hareide (8. september 2010 kl. 03:59) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    peren skrev: Medes skrev: Rom 15 vers 4 4 Og ALT SOM før ER SKREVET, er skrevet for at VI SKAL LÆRE AV...

     tore hareide (8. september 2010 kl. 03:52) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Skalle Fleinsen skrev: kna skrev: Fleinskalle! Her røper du din uforstand om Guds Paktsfolk. Det er...

     tore hareide (8. september 2010 kl. 03:37) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Hei Geir Rune. Du sier at. for deg som hevder at den gamle pakt enda gjelder....

     tore hareide (8. september 2010 kl. 03:31) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Hei Geir rune. Du sier at. Det er også viktig å påpeke at sabbath ikke er en...

     tore hareide (8. september 2010 kl. 03:24) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Shalom . Hei pastorb. Veldig bra at du tar opp dette med Herren Høytider. Du sier...

     Arild Holta (8. september 2010 kl. 01:53) under "Det blir ikke bedre":
    Tenk om livet hadde vert så enkelt at man kunne putte det i en boks, og sagt “Slik er livet”. Tenk om...

     Skalle Fleinsen (8. september 2010 kl. 01:10) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    kna skrev: Fleinskalle! Her røper du din uforstand om Guds Paktsfolk. Det er nemlig slik, at Gud selv...

     Bibelleser (8. september 2010 kl. 00:08) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    Linker til noen flere YouTube videoer som går på dette med aldersbestemmels e av fjell og berglag,...

     maria g (7. september 2010 kl. 23:35) under "Er alkohol Guds gode gave?":
    TO VILLLEDENDE PERSPEKTIVER; KULTUR OG ALKOHOL Det er rett og slett vondt å lese at Jesu under gjøres til et spørsmål...

     Geir Rune (7. september 2010 kl. 22:41) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Scott skrev: De vers du viser til i NT har du misforstått, Kristus kom ikke for å...

     Scott (7. september 2010 kl. 21:50) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    De vers du viser til i NT har du misforstått, Kristus kom ikke for å endre noe. Heller...

     Scott (7. september 2010 kl. 21:47) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Geir Rune skrev: takk for fint innlegg pastor B, jeg liker spesielt at du har fått frem at...

     Geir Rune (7. september 2010 kl. 20:47) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    takk for fint innlegg pastor B, jeg liker spesielt at du har fått frem at mine...

     Fonda (7. september 2010 kl. 20:43) under "Det blir ikke bedre":
    Nei det blir ikke bedre. Faktisk så ble det mye verre med inntredelsen av trosbevegelsen. Og etter at denne bevegelsen la om...

     Scott (7. september 2010 kl. 19:02) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Et meget godt innlegg pastorb. Jeg tror at Guds Helligdager er beregnet til å gjelde for...

     rune (7. september 2010 kl. 18:04) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    Hei Vitenskapen sin kunskap, og Guds kunskap da beveger man seg i to forskjellige verdner. vitenskapen...

     peren (7. september 2010 kl. 16:40) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Medes skrev: Rom 15 vers 4 4 Og ALT SOM før ER SKREVET, er skrevet for at VI SKAL LÆRE AV DET: Vi skal ha håp...

     jegern (7. september 2010 kl. 16:34) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    Ja, jeg vet at det vrimler av flommyter rundt om i verden. Det er heller ikke så rart, lokale flommer...

     Linda (7. september 2010 kl. 16:23) under "Det blir ikke bedre":
    Veldig bra! :) Lovet være Gud, vår Herre Jesu Kristi Far, han som i Kristus har velsignet oss med all Åndens velsignelse i...

     hihovda (7. september 2010 kl. 16:12) under "Det blir ikke bedre":
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger , Kjell og GS. :-) vh håkon

     Medes (7. september 2010 kl. 15:48) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    peren skrev: Medes skrev: Undertonen i det du skriver liker jeg ikke. Du oppfordrer til mindre bibel og mer...

     peren (7. september 2010 kl. 14:51) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Medes skrev: Undertonen i det du skriver liker jeg ikke. Du oppfordrer til mindre bibel og mer gudsinspire...

     Scott (7. september 2010 kl. 14:44) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    http://www.icr.o rg/article/noah- human-etymology/

     Malvin Åsheim (7. september 2010 kl. 14:27) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    En sang. Når jeg ser min kjære frelser dø for meg på Golgata, ser hvor tungt min Herre kjemper, mens for...

     Malvin Åsheim (7. september 2010 kl. 14:17) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Har forsøkt å komme inn på bloggsiden, men det ser helt umulig ut. Brukernavn og passord blir avvist....

     Bibelleser (7. september 2010 kl. 14:13) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    jegern skrev: Jeg tror bibelleser må sjekke fakta før han utbasunerer at arken er funnet. Hva sier...

     Bibelleser (7. september 2010 kl. 13:56) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    Det var en video til, ja…. :-D http://www.youtu be.com/watch?v=_ ICcfbqUFZo

     Bibelleser (7. september 2010 kl. 13:44) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    Siden vi er innom dette med vitenskap kontra Bibelen, så vil jeg nevne en ting som lenge var...

     Scott (7. september 2010 kl. 12:19) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    kna skrev: Fantastisk flott innlegg. Det er fint at kristne Israel-venner markere sin...

     kna (7. september 2010 kl. 11:53) under "Det blir ikke bedre":
    Det var mange fine tanker her som jeg kjenner igjen, og mange jeg er enig i. Det er og blir vårt forhold til Jesus som er Alfa og...

     Medes (7. september 2010 kl. 11:30) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    peren skrev: Medes skrev: Det andre punktet jeg tenkte å ta på slutten handler om dine siste 2 linjer: “så...

     jegern (7. september 2010 kl. 11:04) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    Jeg tror bibelleser må sjekke fakta før han utbasunerer at arken er funnet. Hva sier de siste...

     jegern (7. september 2010 kl. 10:52) under "Storflommen har satt sine spor":
    Det er bare troende som mener at det å godta evolusjon som fakta er å “tro” ;. Vi forholder oss til...

     kna (7. september 2010 kl. 10:34) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Fantastisk flott innlegg. Det er fint at kristne Israel-venner markere sin troskap mot Guds...

     peren (7. september 2010 kl. 10:28) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Medes skrev: Det andre punktet jeg tenkte å ta på slutten handler om dine siste 2 linjer: “så tilhørerne,...

     GS (7. september 2010 kl. 10:24) under "Det blir ikke bedre":
    Takk for et flott innlegg. :) Stå på!

     kna (7. september 2010 kl. 10:23) under "Korset!":
    Hei Malvin. Først må jeg bare seg, at jeg i det alt vesentlige er helt enig med deg. Jeg bare har lyst å skyte inn et lite forbehold: Du...

     kna (7. september 2010 kl. 09:59) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Flein skrev: kna skrev: Kjærligheten til Israel er plantet ned i hjertet, slik Gud plantet den ned i hjertet til...

     Medes (7. september 2010 kl. 09:22) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    peren skrev: Medes skrev: Matt 16 vers 24 Deretter sa Jesus til disiplene: «Om noen vil følge etter meg, må han...

     rune (7. september 2010 kl. 06:52) under "En bryllupshistorie":
    tore hareide skrev: rune skrev: Hei Et flott og rørende innlegg. med mye varme og glede.Jeg husker selv da jeg giftet meg for 20...

     tore hareide (7. september 2010 kl. 06:35) under "En bryllupshistorie":
    rune skrev: Hei Et flott og rørende innlegg. med mye varme og glede.Jeg husker selv da jeg giftet meg for 20 år siden,...

     tore hareide (7. september 2010 kl. 06:05) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Flein skrev: kna skrev: Kjærligheten til Israel er plantet ned i hjertet, slik Gud plantet den ned i...

     peren (7. september 2010 kl. 02:23) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Medes skrev: Matt 16 vers 24 Deretter sa Jesus til disiplene: «Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg...

     peren (7. september 2010 kl. 02:05) under "Storflommen har satt sine spor":
    kaktus skrev: Darwinismen er som kristendommen, den er basert på tro. Men troen er bygd på sand, ettersom den...

     Bibelleser (7. september 2010 kl. 02:02) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    jegern skrev: Noahs flom er en myte som er spunnet over enda eldre myter/eventyr,og selv om...

     Igle (7. september 2010 kl. 01:59) under "catholic.org/ encyclopedia og theopedia.com":
    Hva var det som kjennetegnet overapostlene? Jo de var veldig opptatt av storheten i sitt arbeid for Gud....

     Bibelleser (7. september 2010 kl. 01:56) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    jegern skrev: Noahs flom er en myte som er spunnet over enda eldre myter/eventyr,og selv om...

     elliro (7. september 2010 kl. 00:31) under "Storflommen har satt sine spor":
    Hei jeg er en mann på 35 år. Vil ikke akkurat kalle meg for superkristen men mere for en slags sofakristen. Har...

     Medes (6. september 2010 kl. 22:40) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Geir Rune skrev: Medes skrev: Takk for dette innlegget Geir Rune, nok en gang har du på en velformulert måte...

     Turid Holta (6. september 2010 kl. 22:39) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Ja tilgivelse er vakkert! Og nok noe av det beste som finne nest etter at jesus døde for oss og forenet...

     kaktus (6. september 2010 kl. 22:09) under "Storflommen har satt sine spor":
    Darwinismen er som kristendommen, den er basert på tro. Men troen er bygd på sand, ettersom den forandres hele...

     Geir Rune (6. september 2010 kl. 21:34) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Medes skrev: Takk for dette innlegget Geir Rune, nok en gang har du på en velformulert måte fått ned det...

     kna (6. september 2010 kl. 20:52) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Skalle Fleinsen skrev: Shalom Enhver er gudløs hedning inntil han blir frelst. Hva skulle de ellers være? Dette...

     Skalle Fleinsen (6. september 2010 kl. 20:26) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Shalom Enhver er gudløs hedning inntil han blir frelst. Hva skulle de ellers være? Dette handler om...

     Shalom (6. september 2010 kl. 20:06) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Flein .de er ikke Gudløse hedninger.De kommer til å bli freslt. Romerne 11:26 På denne måten skal hele Israel...

     Medes (6. september 2010 kl. 19:06) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Geir Rune skrev: verner skrev: Det var noe som kom meg i hu at jeg måtte hjelpe deg litt i en detalj, siden du...

     Medes (6. september 2010 kl. 19:03) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    kna skrev: Medes skrev: Rom 9:20 “Men hvem er du, menneske, som tar til motmæle mot Gud? Kan verket si til...

     Medes (6. september 2010 kl. 18:41) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    verner skrev: Er du sinna nå, Medes? Personlig tar jeg meg ikke nær av slike som deg. Det skal ikke så mye til...

     Flein (6. september 2010 kl. 18:19) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    kna skrev: Kjærligheten til Israel er plantet ned i hjertet, slik Gud plantet den ned i hjertet til de...

     Geir Rune (6. september 2010 kl. 17:27) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    verner skrev: Det var noe som kom meg i hu at jeg måtte hjelpe deg litt i en detalj, siden du ofte, og...

     kna (6. september 2010 kl. 17:05) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    rune skrev: Hei Tilgivelse er nøkkelen til helbredelse :-D både synd og sykdommer. BLESS mvh Rune Hei rune Vi får...

     kna (6. september 2010 kl. 17:00) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Medes skrev: Rom 9:20 “Men hvem er du, menneske, som tar til motmæle mot Gud? Kan verket si til håndverkeren:...

     tore hareide (6. september 2010 kl. 16:56) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    verner skrev: Er du sinna nå, Medes? Personlig tar jeg meg ikke nær av slike som deg. Det skal ikke så...

     rune (6. september 2010 kl. 16:48) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Hei Tilgivelse er nøkkelen til helbredelse :-D både synd og sykdommer. BLESS mvh Rune

     verner (6. september 2010 kl. 16:20) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Er du sinna nå, Medes? Personlig tar jeg meg ikke nær av slike som deg. Det skal ikke så mye til før sauehalmen...

     Medes (6. september 2010 kl. 15:24) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Rom 9:20 “Men hvem er du, menneske, som tar til motmæle mot Gud? Kan verket si til håndverkeren: «Hvorfor gjorde...