Gud Husker Ikke På Dine Synder Noe Mer

BoyeSkrevet av: Boye i kategori(er) Synd, 12. januar 2010 kl. 9:59.

» Skriv en kommentar
» Besøk Boye sin profil.

(Boye har 4 innlegg i bloggen)

«  |  »



Relaterte innlegg: “Tanken” mot olecMøte Djevelen“Jesus er svaret! Men hva er spørsmålet?”Et diktMin venninnes diktFrykt ikkeMå vi synde?“Frode, er du frelst?” – del 2Kommer Jesus snart?Kjærlighet

Hebreerbrevet 10:17

17…”deres synder og deres lovbrudd skal jeg aldri minnes mer.”

Jeg vet ikke hva du synes, men jeg vil si at Hebreerbrevet 10:17 er gode nyheter. Gud ser alle dine synder – de tidligere, de i dag og de i fremtiden – og sier, ”Dine synder vil jeg ikke huske på noe mer!” Ordet ”ikke noe mer” er en sterk dobbel negativ i den originale Greske tekst. Med andre ord sier Gud, ”Dine synder vil jeg overhode aldri i evighet huske!”

Har Gud senket sin standard? Nei, Han er fremdeles fullkomment hellig. Han husket alle dine synder – 2000 år siden på korset. Hver eneste synd vi har gjort eller kommer til å gjøre har blitt straffet til det fulle i kroppen til Jesus Kristus på korset. Det er derfor Gud i dag ikke husker på din synd noe mer. Vi skulle derfor ikke være bevisste om synd.

Hver gang vi faller i synd vil Gud at vi skal huske påkorset og si, ”Herre Jesus, du ble sent for denne synd som jeg har gjort. Du bar straffen så Gud vil ikke straffe meg for denne synd. Du ble fordømt for denne synd, derfor vil ikke Gud fordømme meg for den.”

Dersom du ikke ser på korset vil du bli bevisst om synd og du vil gå rundt med en viss forventning om straff. Og den forventningen om straff vil gi djevelen en mulighet til å få deg til å tro at Gud har noe imot deg på grunn av din synd.

Du må komme til det stedet hvor du tror og vet at alle dine synder er tilgitt, at det er ingen synd som kan diskvalifisere fra Guds velsignelser, at det er ingen synd som kan få deg til helvete, fordi du er tilgitt og frelst for evig.

Hebreerbrevet 10:12, 14 sier, ”Men etter at Han hadde båret fram et evig offer for synd, satte Denne Presten seg ned ved Guds høyre hånd….For med ett offer har Han for alltid gjort de helligede fullkomne.”

Du og jeg er fullkomne for alltid på grunn av Jesu fullkomne verk på korset. Vi er gjort fullkomne ved Guds fulle aksept og fullkomne glede i Hans Sønns verk som har herliggjort Hans hellighet. Elskede, hør Gud si til deg, ”Jeg vil vise miskunn. Dine synder og lovbrudd vil jeg aldri mer komme i hu.”



» Skriv en kommentar

Innholdet i dette innlegget er bloggforfatterens eget åndsverk, og er ikke nødvendigvis Dagen Magazinets holdning til tematikken.

Photo credits: ChristianPhotos.Net, FreeFoto.com and CreativeMYK.


26 kommentarer til “Gud Husker Ikke På Dine Synder Noe Mer”

  1. Kjell kna sier:

    Ja, Boye.

    Jeg må si, med hånden på hjertet, at dette gjør meg særdeles glad.

    Jeg husker en gang jeg lyttet til Ludvik Karlsen på TV, hvor han bekjente at han hadde vært en dranker. Og til å begynne med når han var svak i troen, så ville han gå og hente spriten, men Den Hellige Ånd grep han faktisk og fysisk i nakken, og holdt ham tilbake.

    Da sa Ludvik, at han “rødmet av skam for Gud”!

    Og det er akkurat slik jeg vil beskrive en rekke av de handlinger og ord jeg har gjort i mitt liv. Jeg rødmer for Herren, og føler meg alldeles uverdig.

    Men så kommer altså dette glade budskapet du her bringer, og når det først når inn til hjerte, kommer også smilet, håpet og gleden tilbake.

    mvh kna

  2. Boye sier:

    Ja, meg også. Det er bare fantastisk det Jesus har gjort. Vi er, som det står, “Skjult med Kristus i Gud”. La oss bruke “prekestolen” til å synliggjøre og forklare Jesus og Hans verk. Evangeliet er Guds kraft til frelse i alle livets situasjoner. :-) Vær velsignet.

    Boye

  3. Turid Holta sier:

    Gud går virkelig ikke rundt og husker på våre synder. De har han glemt, Han kommer dem ikke lenger i hu. Skule Gud bruke tiden på å huske på dem,hvorfor? Gud er jo ikke mot oss men for oss. Han vil oss vårt beste Han elsker oss. Med evig kjærlighet har jeg elsket deg sier Han.

    Gud ønsker oss og vil mere enn gjerne glemme våre synder. Hadde Han ikke ville glemt dem hadde han jo ikke sendt Jesus til soning for våre synder.
    Men det gjorde han og Jesus gjorde en svært grundig jobb hvor Han satte oss i 100% frihet. 100% frelst.
    Gud elsker oss! Det er Djevelen som hater oss og vil forstyre og ødelegge.
    Det er Djevelen som vil at vi skal tro at Gud har noe i mot oss og hater oss. Gud elsker oss, ellers hadde Han ikke ofret sin sønn for meg og deg!

  4. verner sier:

    Takk for sist, Boye.
    Lenge siden sist du var her.
    Sist du var her diskuterte vi vel omtrent det samme som du i ditt innlegg her skriver?
    Vi har en meget stor forskjell på omvendelsen og troens liv, kampen mellom kjødet og Ånden.
    Men en ting jeg erindrer i debattene, var at du leste og vurderte kommentarene andre skrev, og ikke bare svarte i vilden sky; altså leste og vurderte med et åpent sinn og ikke leste og på samme tid lette etter motsvar i tankene for å rettferdiggjøre deg selv. Du kunne bøye deg for meddebattanter og se deres syn og ta det til vurdering, en regel som ikke gjelder her. Stemmer det, eller husker jeg feil?

  5. riffi sier:

    Men kan jeg spørre deg om noe, selv om jeg går litt utenfor tema?

    Da jeg var i tenårene kom jeg litt senere i puberteten enn min venninne, som hadde relativt store bryster allerede da hun var 9-10 år; det er noen som har det. Hun fikk menstruasjon omtrent samtidig.

    Jeg gikk og ventet på når dette “underet” (uff, så naive man er) skulle skje meg? (Å kunne føde barn er jo en gave, da) Det tok noen få år, og jeg ble bekymret for at jeg ikke skulle få like store bryster som min venninne og andre, så derfor bad jeg til Gud: “Kjære Gud, vær så snill å gi meg store bryster. Amen.” Det skjedde aldri.

    Det som skjedde var at jeg måtte fjerne 2/3-deler av høyre lunge da jeg var sektsten-sytten år gammel og fikk et 10-20 cm langt arr bak på ryggen, som gikk nesten inn mot underkanten av høyre bryst. Jeg var kanskje fortsatt i puberteten? Uansett, det som skjedde var at jeg måtte ta kanskje 100 røntgenbilder eller mer. Kanskje har bestrålingen og “beskjæringen” i nærheten av høyre bryst vært med på at det ble litt mindre enn det andre, kanskje ikke, men det var mye stress i puberteten, mye mobbing, pluss dette. Kanskje var det med på å forsinke puberteten, slik man ser hos kvinnelige idrettsutøvere i andre land som presses så hardt at de blir nesten helt flatbrystet.

    Poenget er, jeg ble skuffet. Hvorfor fikk mine søstre, som ikke tror på Gud, større bryster enn meg (normal størrelse), mens jeg ble tatt for å være en gutt t.o.m. da jeg var 18 år eller mer, jeg som bad til Gud helt fra jeg var lita? Det er urettferdig. Nå har jeg en datter som ser ut som om hun går gjennom det samme som meg, mens en annen utvikler “normal størrelse”, om du skjønner. Men nå VIL jeg ikke be til Gud, for Han hørte meg ikke da JEG ba. Jeg føler meg skuffet og har mistet troen på å be om akkurat dét emnet, som har vært en liten psykisk påkjenning for meg, for jeg har følt meg “styggere” enn andre kvinner. Kan man tilgi Gud, for å si det enkelt? Hvis noen aldri gidder å svare deg, så kan det gjøre vondt. Da tenker man: “Ok, bare VÆR sånn, din…!” Men det kan jeg jo ikke med Gud, men jeg blir litt taus når Gud ignorerer deg jeg ber om. Det er IKKE gøy å føle seg “vanskapt”. Tenk om jeg var tvekjønnet!? Hvilket kjønn skulle jeg velge da? Men tror du guttene ser på meg som en av gutta? Nei, jeg er dømt til å være en “kvinnedust” i deres øyne, med “jentelus”. FOR en skjebne! Hverken hummer eller kanari!

  6. Boye sier:

    oi. Det der var mye forvirring på en gang…

    Mitt råd er: Vær fornøyd med den kroppen du har. Gud ser til hjertet og lønner ikke gjerninger, men tro.

    Forøvrig synes jeg du skal forsøke holde deg til tema. Hvis du lurer på noe annet så start en egen tråd.

    Lykke til.

    Boye

  7. Linda sier:

    Ja, tenk om man hadde klart å leve i dette, 24/7. At det ikke finnes noen fordømmelse, at vi kan ha ren samvittighet overfor Gud, til enhver tid…

    HÆPPI lesning :) Gud er god.

  8. Kjell kna sier:

    Det er jo slik, kjære alle sammen, at det kun er vår egen samvittighet som kan “fordømme” oss, når vi pånyfødt i Ånden i tro på Herren Jesus.

    Gi blaffen i hva andre kristne synes og mener og skal kjefte og belære om. Det er Guds Ord som har all autoritet, og det eneste vi skylder hverandre, er å tilgi hverandre og vise hverandre den nåde vi selv forventer i finne hos Herren.

    Dette har jeg direkte fra boken: “Tilgivelse”, av den kloke kvinnen Solveig Pedersen, kona til Svein Magne som leder Misjonen Jesus Leger.

    En riktig god natt til alle mine søsken og venner i Jesus Kristus.

    mvh kna

  9. Boye sier:

    Helt enig KNA.

    Vi er ikke tilgitt i henhold til vår kunnskap om vår synd.

    Vi er tilgitt i henhold til GUDS kunnskap om vår synd.

    Boye

  10. theend sier:

    Rom. 2, 1 – 16

    1. Derfor er du uten unnskyldning, du menneske, hvem du så er som dømmer. For idet du dømmer en annen, fordømmer du deg selv. Du som dømmer, gjør jo selv det samme. 2. Vi vet at Guds dom, i samsvar med sannheten, er over dem som gjør slikt. 3. Men du, menneske, som dømmer disse som gjør slikt, og selv gjør det samme – mener du at du skal unnfly Guds dom?

    Mener bare at det blir mye snakk om synd og gradering av mennesker på den måten av kristne. Men hva sier Bibelen om om å dømme mennesker? Og om å føle seg bedre enn et annet menneske?

  11. Boye sier:

    Theend.

    Så enig med deg. Ikke noe kjøtt har rett til å sette seg over noe annet kjøtt eller dømme annet kjøtt. Ikke noe kjøtt er bedre enn noe annet kjøtt.

    Med det er SYND I KJØTT som Gud har FORDØMT i Jesu kropp,i Jesu kjøtt. Romerne 8:3.

    Problematikken KJØTT – SYND – GUD er ordnet opp i av vår Herre og frelser Jesus. Gud husker ikke på dine synder mer fordi Han ser det fullbrakte verket til Kristus og blodet Hans. Hvis du tror på Jesus er du I HAM. Når du er i HAM er du blitt straffet, for HAN ble straffet. Gud er rettferdig når han ikke straffer deg, for Han straffet Jesus. Jesus ble gjort til synd. Du ble gjort til rettferdighet. Han kan ikke straffe en synd 2 ganger. Det er juridisk feil og Gud er ikke urettferdig. :-)

    Vær så inderlig velsignet.

    Boye

  12. Lucy Duck sier:

    Nei ikke dømme, men bedømme. Det er vår oppgave. Ja det er faktisk vår plikt.

  13. riffi sier:

    Yes, Boye. Men jeg holdt meg til tema. Noen mennesker, mange faktisk, har problemer med dette med TILGIVELSE. Hvis man går rundt og er sur på Gud, vil man da bry seg om at Han tilgir meg? Da er det jo knute på tråden. Men Gud kan bruke 4000 år på å svare på en bønn, som med Abraham og landet Israel. De fikk det til slutt! (Men jeg kan ikke vente så lenge, for kroppen blir ikke så gammel, hehe) Ja, jeg skal være glad i den skrotten jeg har. Takk for svar! :-)

  14. Boye sier:

    Riffi. :-)

    Det er viktig å forstå at Skaperverket er en fallen natur. Ikke forvent deg noe godt fra den. Skaperverket kan ikke gi deg noe. Det kan deriomt Forløsningen som er i Kristus. Gud har sammenfattet alt til ett i Kristus. Han har plassert alt i Forløsningen. Det er derfor vårt fokus er Hans fullbrakte verk. Ikke oss selv og våre mennesklige evner. Gud har tilgitt hele verden i Kristus. Alle som tror flytter inn i arken – Kristus, som er for oss det som arken var for Noa. Vi ser frem imot en ny himmel og ny jord.

    Dette er herlige ting! :-)

    Boye

  15. Kjell kna sier:

    Dette er viktige ting, og absolutt gode ting å ha i tankene.

    Ja, alt skal bli som nytt. Det finnes intet godt på denne planeten, og ikke en eneste som gjør godt (jf. Salme 53), uten det som er pånyfødt i Herren Jesu Ånd og kraft og lys!

    mvh kna

  16. riffi sier:

    O’ Boy, ja, det er sant. I går ble jeg litt glad over Guds skaperverk, forresten. Jeg så Miss Piggy og frosken, Kermit. Du vet det står i Bibelen at alle konger, prinser og prinsesser, keisere og (av(gud og enhver mann må bøye kne for Kristus?

    Er det ikke fantastisk at apostelen (var det Peter) så en gris og alle de andre dyrene senke seg ned fra Gud i himmelen på en duk, og Gud hadde velsignet det som var på duken?

    Miss Piggy satt i går iført en hvit kjole på et piano, og da tenkte jeg på duken, kanskje den var hvit, den Peter så? Jeg vil herved rekke ut min hånd til Miss Piggy og synge denne sangen med henne, om hun vil?

    O nåde stor og underfull
    som fant meg i min synd
    så svak jeg var men ved Guds ord
    jeg ser som før var blind

    (Alternativ versjon)

    O nåde stor og underfull
    som frelst ei Miss Steik som meg
    så svak jeg var men ved Guds ord
    jeg ser som før var blind

  17. lealiss sier:

    Ja Riffi.Jeg må bare si,at om jeg ikke alltid er helt enig med deg,så er du knakende god.Klem og Guds fred 8-)

  18. riffi sier:

    Lealiss, kan du tilgi meg for den gangen langt tilbake da vi snakket om AD/HD? Klart at du er eksperten på ditt barn og vet mer enn sikkert alle her inne om den saken. Husker ikke hva det var, men jeg følte meg veldig tynget av noe, så jeg “gikk” bare vekk fra bloggen for en stund, og jeg så ikke hva du svarte. Det var den gangen jeg la igjen en link til “Man thinks that he rules the earth…” – “License to kill”, heter den, og det var noen som skrev om abort.

    Det har kun vært én gang jeg har vært bittelitt uenig med deg, og jeg husker ikke engang hva det var jeg var uenig i, hih… Du og Hildegunn er så søte mot alle her. Det er stort sett bare dere jeg har “snakket” med av jentene; for det ble bare slik tilfeldigvis. Det er noen få personer, som jeg kan telle på én hånd, som har såret meg litt i hjertet fordi de kom med personangrep a la: “Du er en hore”, “Du er psykisk ustabil”, “Du er verdslig, syndig.” Det føles som om man kommer inn i en rettssal. Jeg får ikke presentert bevisene, og om jeg gjør det så blir jeg sett på som gal, for ingen tror meg. Eller, jeg innrømmer synd, men blir bare stemplet. Men, det er et fett, så lenge Jesus tilgir. Stor klem til deg. Det er fin gjeng her inne. Vi er alle lemmer på Kristi kropp, og Gud HAR en hær, selv om den kanskje sover og mennene dytter kvinnene i grøfta, så er heldigvis Guds hånd også der. Gud liker ikke sånt. Men man trenger IKKE pavens fordømmelse av det, kun Guds dom. Paven kan bare vaske i sitt eget hus, men der trenges det nedriving. Når Gud ikke bygger huset bygger arbeidsfolkene forgjeves. Gud tillater ikke tilbedelse av Maria eller avdøde katolikker – eller julenissen, homofili eller pedofili. “God’s got an army not afraid to fight!” synger Carman. Man må bare vite HVOR man er hen, før man synger den. Gud velsigne deg!

  19. kaktus sier:

    Det er alltid den evige sannhet for Hans Guds hellige at syndene er kastet i glemselens hav, hvor det er forbudt å fiske i, også for djevelen, han som anklager oss dag og natt innenfor Gud, Åp 12:11

    Derfor om man virkelig skal klare å holde loven, må man også virke i kjærlighet ved å bli i Hans kjærlighet (som igjen driver frykten ut), elske sin neste både i ord og gjerning og spesielt sine søsken.

    Da vi var på bønnemøte på lørdag morgen, så så Joseph (misjonær fra Kenya) at hjertet var i en islokk. Vi ba om at isen skulle smelte. Og det er akkurat det den holder på å gjøre. Når Guds Ånd begynner sitt virke med sin Ånd, så forsvinner hjertets hardhet mer og mer, og man får en ny attityd til andre. Man ser mennesker som det de er, skapt av Gud og elsket av Gud.

    Men elsker man ikke, så vil også verden holde seg borte. For kjærligheten legger grunn for hele Guds tanke om forsoningen. Hadde Han ikke elsket, så hadde Han latt oss gå fortapt. Men Han leter hver en dag etter mennesker Han vil frelse og lurer på hvor Hans barn er som skal bære ut dette sannhetens budskap.

    Men om barna har harde hjerter, så må Han først smelte ned hjertet. Når hjertet er formet og varmet i Hans hender, så vil vi gå ut med en ny iver og Verden vil forstå at vi elsker hverandre og dem, og det vil trekke mange til korset.

    Jeg har selv i mange år levd ganske ett stykke bort fra Hans kjærlighet men har hatt mye kunnskap om Ham. Men kunnskapen kan lett bli verdiløs, om man ikke fungerer i kjærlighet. Så søsken, la oss be om at Gud smelter ned våre hjerter og la oss innvie oss til Gud med å be hver en dag i vårt bønnekammer, og fylle oss mest mulig med Hans Ord.

    Og når Gud har smeltet oss ned og vi lever nær Ham, så kan vi også hjelpe andre til selv å bli fri og få ta del av Hans enorme kjærlighet og til å bli en stabil troende og stå på egne bein innenfor Ham.

    For dette behager Gud, at vi gir det vi har til vår neste, så vi ikke blir som dødehavet, hvor vann renner inn, men ikke ut. Da kan vi stå i fare for å dø ut på sikt, om man ikke deler himmelriket videre til vår neste.

    For en gang så brydde noen seg om oss så vi fikk høre. La oss gi av det vi har, hverken mer eller mindre. Så vil Gud ære ditt såkorn og så vil ditt Gudsliv få det til å spire og gro. Og du vil bære frukt for Ham.

  20. lealiss sier:

    riffi skrev:

    Lealiss, kan du tilgi meg for den gangen langt tilbake da vi snakket om AD/HD? Klart at du er eksperten på ditt barn og vet mer enn sikkert alle her inne om den saken. Husker ikke hva det var, men jeg følte meg veldig tynget av noe, så jeg “gikk” bare vekk fra bloggen for en stund, og jeg så ikke hva du svarte. Det var den gangen jeg la igjen en link til “Man thinks that he rules the earth…” – “License to kill”, heter den, og det var noen som skrev om abort.

    Kjæreste Riffi.Jeg husker så vidt et sted baki hodet at vi snakket om ad/hd.Men at vi har vært uenige eller at jeg har tatt meg nær av en sang eller noe fra deg,det husker jeg altså ikke.Og jeg er hårsår vanligvis
    Har du sagt noe så er du tilgitt,har jeg sagt noe som såret ber jeg om tilgivelse :(
    Klem til deg og Gud velsigne med sin fred ;-)

  21. riffi sier:

    Takk lealiss, glad for å høre det. Den begynner å komme.

  22. peren sier:

    om ikke gud husker mine synder
    da fins det kan hende ikke mer synd for meg?
    eller hvorfor bry seg med syndene, når han ikke bryr seg?
    om ikke han ser mine synder,
    hvorfor føle seg fordømt?

  23. Boye sier:

    Peren, min venn.

    SyndeSKYLDEN er tatt bort ved Jesu offer.

    Ja, vi synder. Alt som er lavere enn Guds kjærlighetsstandard er synd.

    Les i 1 Korinter 13 om hvordan kjærligheten opptrer. Slik opptrer Gud, for Gud ER kjærlighet. Jesus sa: “Vær fullkommne, slik Min Far er fullkommen.”

    Ingen klarer å være fullkommen, men i Kristus blir vi tilregnet Guds rettferdighet.

    Vi synder, ja, men har ikke syndeSKYLD ovenfor Gud for Gud har et offer foran seg, Jesu blod, for våre synder.

    Lever man i bevisst synd så opplever man fordømmelse. Men dersom du ser Nådens og rettferdighetgavens overstrømmende rikdom i godhet mot deg i Kristus, får du lyst til alt annet enn å synde. Guds godhet driver deg til omvendelse.

    Boye

  24. Kjell kna sier:

    Hei igjen Boye

    Som i tråden til GS om hans vitnesbyrd om Broderlig Kjærlighet i ekte og sann Jesu Ånd, synes jeg denne tråden din er så flott.

    Det er så synd, grunnet dette noe klønete formatet på Kristenblogg, at Gode tråder som burde leve til EVIG TID ;-)

    Blir dumpet nedover i køen, mens folk krangler som bagateller i andre tråder det ikke er verd å kaste bort tid på.

    Men denne tråden din, er bare helt FANTASTISK.

    Derfor, kjære kristne bror Boye, SKRIV MER DA, om akkurat slike ting som Bibelen, Jesus og sannheten handler om.

    mvh kna

  25. Boye sier:

    Tusen takk for oppmuntringen KNA. :-)
    Det varmer langt ned i mageregionen. Jeg skriver gjerne når jeg har tid, men har desverre ikke alltid tid til å prioritere bloggingen.

    Forøvrig hørte jeg noe herlig igår:

    Jesus ble født i en krybbe av stein. En krybbe er et trau hvor mat legges frem.

    Jesus sa, “Hvis dere ikke spiser mitt kjøtt og drikker mitt blod kan dere ikke ha del i meg.” Jesus ble født……. for å bli spist, i åndelig forstand.

    Dersom vi forsøker å kopiere Jesus, slik mange forsøker ved å anstrenge seg og være så hellig man klarer, så skjer det ved egen kraft og styrke.

    Men når vi ETER MENNESKESØNNENS KJØTT, når vi lytter til salvet undervisning om det fullbrakte verket på korset,………… så blir det vi spiser en del av oss. Du blir det du spiser.

    Det “smelter sammen med troen” (Heb). “Vi ser ham og blir Ham lik.”

    Boye :-)

    ps. Jeg oversetter endel materiale fra engelsk til norsk og sender ut daglige andakter på epost. Den som vil kan motta. Det er gratis og ingen har lov til å tjene penger på det. Bare si ifra hvis noen vil ha.

  26. Kjell kna sier:

    Amen Boye

    Da håper jeg du i alle fall har tid å skrive en gang i blandt. Flott å få slik Åndelig føde.

    Også jeg bruker nok langt mer tid på blogg enn jeg strengt tatt har tid med.

    Men tydelig så trenger Herren Jesus oss på alle fronter idag, for løgneren kaster seg over oss som løgner straks vi ikke er på vakt.

    Guds Fred

    mvh kna

Trackbacks/Pingbacks


Skriv en kommentar

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture.
Anti-spam image

XHTML: Du kan bruke disse formatteringene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

;-) :s :-P :-O :-D :-)) :-) :-( :( 8-)



MENY


LOGG INN PÅ BLOGGEN


STIKKORD

akasietreet Annet ANTISEMITTISME arv ecclesia En biskop skal være en kvinnes mann Endetiden erstatningsteologi fikentreet Frelse geomorfologi glede hamas Human-Etisk Forbund Israel Jesus Jhwh Jsus kirke konge-riket kongen Krf Kristenliv mandeltreet Moral Muhammed Nåde Noahs Storflom oljetreet poesi? Politikk psykologi Salman Rushdie Samfunn Samfunn. politikk Sex sommeren Teologi tornebusken tro tungetale verdier vintreet Vitenskap Yeshua

FLEST KOMMENTARER

    • Geir Rune (8037)
      Arild Holta (4790)
      KNA (4063)
      lealiss (2943)
      Linda M. (2943)
      Martin (2629)
      Evangelist (2564)
      Jone (2078)
      Østfolding/Marcus (1863)
      kaktus (1850)

  • SISTE KOMMENTARER

     Turid Holta (10. september 2010 kl. 22:33) under "Den normale kristne":
    Jesus er alfa og omega så klart i et kristenliv.

     Turid Holta (10. september 2010 kl. 22:31) under "En bryllupshistorie":
    Ellers ble vell lederen på kristenblogg gift 21 august. Hun sa vell ja.

     Turid Holta (10. september 2010 kl. 22:23) under "En bryllupshistorie":
    Det faller meg naturlig å tenke på bryllupp forde vi snart har bryllupsdag. Vi kvinner har vell en tendens til å ha litt...

     Tobben (10. september 2010 kl. 21:42) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Er han god når han dreper uskyldige i naturkatastrofer ? Eller er det onde mennesker som har skapt...

     Tobben (10. september 2010 kl. 21:39) under "Storflommen har satt sine spor":
    Skapt?? Det er jo en prosess styrt av naturlovene. Vi kan forklare hvordan den oppstår uten å være skapt. Jeg...

     Rune (10. september 2010 kl. 21:37) under "Clinton fordømmer plan om Koran-brenning":
    ariel skrev: kaktus skrev: Men når jeg som er kristen nesten ikke har noe steder jeg kan gå for å fylle...

     ariel (10. september 2010 kl. 21:12) under "Clinton fordømmer plan om Koran-brenning":
    kaktus skrev: Men når jeg som er kristen nesten ikke har noe steder jeg kan gå for å fylle opp med ett...

     kna (10. september 2010 kl. 20:46) under "De snakker om fred, men mener krig":
    Hake skrev: kna skrev: Hei Kaktus. Ikke glem, at Anvar Saddat kom til Jerusalem iført et slips med hakekors, mens...

     Hake (10. september 2010 kl. 20:04) under "De snakker om fred, men mener krig":
    kna skrev: Hei Kaktus. Ikke glem, at Anvar Saddat kom til Jerusalem iført et slips med hakekors, mens han satt...

     kaktus (10. september 2010 kl. 19:55) under "Clinton fordømmer plan om Koran-brenning":
    Ariel sier: Det er ikke koranen som er det store problemet, men alle de livsstilrelatert e fenomenene i...

     svnyborg (10. september 2010 kl. 18:25) under "I Begynnelsen":
    john: “Kanskje noe å tenke på for noen, selv om de fleste vil nok fortsetter å tro at 1 Mosebok 1:2 forteller oss om det...

     kaktus (10. september 2010 kl. 18:16) under "De snakker om fred, men mener krig":
    Takk for rettledning! 8-) Har lest mye om emnet, men har desverre ikke fotografisk humkommelse på alle...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 17:50) under "Clinton fordømmer plan om Koran-brenning":
    Shalom. Ja tror du ikk at Israel og sionisten får skylden for koranberenningen , skal tro om dette...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 17:11) under "Storflommen har satt sine spor":
    Tobben skrev: Jeg har gitt deg en link til en side som forklarer inngående hvordan en regnbue oppstår. Hvis...

     Shalom (10. september 2010 kl. 17:11) under "Perleporten":
    Tusen takk Kjell.Gud velsigne deg. mvh Rune

     Tobben (10. september 2010 kl. 16:58) under "Storflommen har satt sine spor":
    Jeg har gitt deg en link til en side som forklarer inngående hvordan en regnbue oppstår. Hvis du ikke gidder å...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 16:52) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Tobben skrev: Jeg har lest GT, og det er vel ikke tvil om at gud der ikke akkurat var...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 16:42) under "Storflommen har satt sine spor":
    Tobben skrev: Tore Hareide skrev: Tobben skrev: Flere “gode̶ 1; spørsmål: Hadde de med plantefrø...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 16:39) under "Storflommen har satt sine spor":
    jegern skrev: Nå tror jeg hverken på “dom” ; eller “helvete/h immelen”, og stadig...

     jegern (10. september 2010 kl. 16:33) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Ser at ordet “eretz” som er oversatt til “jorden 221; i historien om Noahs flom,stort sett...

     jegern (10. september 2010 kl. 16:26) under "Storflommen har satt sine spor":
    Nå tror jeg hverken på “dom” ; eller “helvete/h immelen”, og stadig flere med meg. Selv kna...

     Bibelleser (10. september 2010 kl. 16:21) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Bibelleser skrev: Oversettelses-li nken i innlegget over virket visst ikke…..prø ver en...

     kna (10. september 2010 kl. 16:13) under "Storflommen har satt sine spor":
    Jegern Jeg er for gammel og sliten, til å la meg provosere av de barnslige utspillene dine. Vær du lykkelig i din...

     kna (10. september 2010 kl. 16:00) under "De snakker om fred, men mener krig":
    Hei Kaktus. Ikke glem, at Anvar Saddat kom til Jerusalem iført et slips med hakekors, mens han satt til bords med...

     jegern (10. september 2010 kl. 15:55) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Så Norge ble velsignet fordi vi sendte ut misjonærer ? Ja, hadde det vært så enkelt :-D Nei, svaret...

     jegern (10. september 2010 kl. 15:45) under "Storflommen har satt sine spor":
    Det er nok slik, at mange løsninger som er fullt mulige når man først aksepterer Den Allmektige Skaper, blir...

     kaktus (10. september 2010 kl. 15:38) under "De snakker om fred, men mener krig":
    Takk for tilbakemeldinger ! Det jeg også ville ha frem, var at striden som står beskrevet i Sakarja, ikke...

     jegern (10. september 2010 kl. 15:33) under "Jerusalem som Palestinsk hovedstad":
    Nei, Jerusalem MÅ ALDRI DELES, og all deling indikerer at Gud snart kommer igjen og holder dom. Dette er...

     rune (10. september 2010 kl. 15:06) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Tobben skrev: Har du noen konkrete eksempler på at bønn virker? Har troende det bedre enn ikke troende?...

     kna (10. september 2010 kl. 14:56) under "Storflommen har satt sine spor":
    Tobben skrev: Slenger på et spørsmål til: Hvordan har menneskene evolvert seg til alle de ulike menneskerasene på...

     Tobben (10. september 2010 kl. 14:47) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Har du noen konkrete eksempler på at bønn virker? Har troende det bedre enn ikke troende? Norge er et...

     rune (10. september 2010 kl. 14:43) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Tore Hareide skrev: jegern skrev: Igjen, dette blir bare svada.. overlat dette til gud (hvilken?). Ser...

     Tobben (10. september 2010 kl. 14:30) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Jeg har lest GT, og det er vel ikke tvil om at gud der ikke akkurat var hengivende og god?...

     Tobben (10. september 2010 kl. 14:27) under "Storflommen har satt sine spor":
    Slenger på et spørsmål til: Hvordan har menneskene evolvert seg til alle de ulike menneskerasene på disse 4000...

     Tobben (10. september 2010 kl. 14:24) under "Storflommen har satt sine spor":
    Tore Hareide skrev: Tobben skrev: Flere “gode̶ 1; spørsmål: Hadde de med plantefrø for alle plantetyper?...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 14:20) under "Storflommen har satt sine spor":
    Tobben skrev: Flere “gode̶ 1; spørsmål: Hadde de med plantefrø for alle plantetyper? Desse ville...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 14:15) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    jegern skrev: Igjen, dette blir bare svada.. overlat dette til gud (hvilken?). Ser man på GT...

     Tobben (10. september 2010 kl. 14:14) under "Storflommen har satt sine spor":
    Flere “gode̶ 1; spørsmål: Hadde de med plantefrø for alle plantetyper? Desse ville jo ha dødd ut under...

     jegern (10. september 2010 kl. 14:07) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Igjen, dette blir bare svada.. overlat dette til gud (hvilken?). Ser man på GT når guden deres...

     jegern (10. september 2010 kl. 13:56) under "Storflommen har satt sine spor":
    http://origonorg e.no/index.php?m odule=pagemaster &PAGE_user_o p=view_page& PAGE_id=41 Eller denne....

     jegern (10. september 2010 kl. 13:55) under "Storflommen har satt sine spor":
    http://origonorg e.no/index.php?m odule=pagemaster &PAGE_user_o p=view_page& PAGE_id=42 Her er det en...

     Tobben (10. september 2010 kl. 13:47) under "Storflommen har satt sine spor":
    Et spørsmål til dere som tror på “storflomm en”: Var det en mislykket handling fra gud? Hensikten var...

     rune (10. september 2010 kl. 13:44) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    jegern skrev: Det blir for enkelt å si at alt handler om tro. Tro på hva ? Er din tro bedre enn troen...

     rune (10. september 2010 kl. 13:38) under "Er alkohol Guds gode gave?":
    Hei I( rom La oss ikke lenger dømme hverandre! Døm heller slik: Ingen må få sin bror til å snuble og falle. 14 I Herren...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 13:37) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    jegern skrev: Det blir for enkelt å si at alt handler om tro. Tro på hva ? Er din tro bedre enn...

     jegern (10. september 2010 kl. 13:27) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Det blir for enkelt å si at alt handler om tro. Tro på hva ? Er din tro bedre enn troen til en...

     rune (10. september 2010 kl. 13:26) under "Clinton fordømmer plan om Koran-brenning":
    Hei Rom ( KAP 12, 19,21 ) Hold fred med alle, om det er mulig, så langt det står til dere. 19 Ta ikke...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 13:17) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    jegern skrev: Tore Hareide skrev: Tobben skrev: tore hareide skrev: Geir Rune skrev: jegern...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 13:16) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    jegern skrev: Vel, troende som godtar evolusjon som ett faktum blir det heldigvis flere og...

     jegern (10. september 2010 kl. 13:16) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Tore Hareide skrev: Tobben skrev: tore hareide skrev: Geir Rune skrev: jegern skrev: Om vi har...

     Tobben (10. september 2010 kl. 13:09) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Tore Hareide skrev: Tobben skrev: tore hareide skrev: Geir Rune skrev: jegern skrev: Om vi har...

     jegern (10. september 2010 kl. 13:07) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Joda bibelleser.. evolusjonenteori en er testet og godtatt på alle vitenskapsfelt som dekker den.Og...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 13:01) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Tobben skrev: tore hareide skrev: Geir Rune skrev: jegern skrev: Om vi har utviklet oss fra...

     Tobben (10. september 2010 kl. 12:57) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    tore hareide skrev: Geir Rune skrev: jegern skrev: Om vi har utviklet oss fra aper til menneske ,...

     Bibelleser (10. september 2010 kl. 12:49) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Her er også en link som er vel verdt å lese i denne sammenheng, en meget innsiktsfull artikkel...

     Bibelleser (10. september 2010 kl. 12:42) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    jegern skrev: Hvordan skal man så få en seriøs diskusjon basert på ID/kreasjonisme ? Vis meg ett...

     ariel (10. september 2010 kl. 12:38) under "De snakker om fred, men mener krig":
    Norge har spilt en skremmende viktig rolle i midtøstenkonflik ten. Først og fremst gjennom sin omfattende...

     kna (10. september 2010 kl. 12:22) under "Perleporten":
    Freskt gjort. Stå på. Guds velsignelse. mvh Kjell

     kna (10. september 2010 kl. 12:19) under "Jerusalem som Palestinsk hovedstad":
    Ja tore og Svein, så godt at dere er våkne og peker på slike viktige fakta. I denne verden tror menneskene at...

     kna (10. september 2010 kl. 12:02) under "De snakker om fred, men mener krig":
    Kjære Kaktus Rette ord i rette tid. Du har så rett så rett. Falsk fred er alt hva denne verden søker, for den...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 11:23) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    :.:Virus-bekjemp eren:.: skrev: Tore Hareide skrev: jegern skrev: Medes vet kansje ikke hva...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 11:19) under "De snakker om fred, men mener krig":
    Shalom Kaktus. Ja dette sannhet det du skriver Kaktus, det ikke kristen vet er at dei sier at dei vil ha...

     Tore Hareide (10. september 2010 kl. 11:10) under "Jerusalem som Palestinsk hovedstad":
    Shalom Sveien. Ja dette dagen Farieseere ( Kirke lederene), Jesus advarte oss om Maktene ( Kirke...

     :.:Virus-bekjemperen:.: (10. september 2010 kl. 11:03) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Tore Hareide skrev: jegern skrev: Medes vet kansje ikke hva “flaske...

     Kristofer (10. september 2010 kl. 10:50) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Evolusjonsteorie n som forklaring på mennesket, er den moderne utgaven av Keiserens nye klær. 2...

     jegern (10. september 2010 kl. 10:36) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Robin Aker Jakobsen skrev: Virus: Nope, gidder ikke. Så for meg en seriøs ordentlig vitenskapelig...

     jegern (10. september 2010 kl. 10:20) under "Storflommen har satt sine spor":
    Men nå er det altså “beviser&# 8221; for storflommen deres det skrives om. og der er det vitenskapel...

     Robin Aker Jakobsen (10. september 2010 kl. 10:12) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Virus: Nope, gidder ikke. Så for meg en seriøs ordentlig vitenskapelig diskusjon, men...

     :.:Virus-bekjemperen:.: (10. september 2010 kl. 09:59) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Robin Aker Jakobsen skrev: Da legger jeg til grunn at jegern ikke ønsker å komme med...

     tore hareide (10. september 2010 kl. 09:13) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Geir Rune skrev: jegern skrev: Om vi har utviklet oss fra aper til menneske , hvorfor er det...