En sann adventshistorie om et fosterbarn

Arild HoltaSkrevet av: Arild Holta i kategori(er) Samfunn, 07. desember 2009 kl. 9:47.

» Skriv en kommentar
» Besøk Arild Holta sin profil.

(Arild Holta har 120 innlegg i bloggen)

«  |  »



Relaterte innlegg: Sann SauOm vitenskap og sånn: En oppfordringEn allmektig Gud for en 5 år gammel guttDette er det evige liv – at dere kjenner HAMPsykenTillitsvekkende Evangelistisk Livsførsel (6)Jesus, Sønnen, er ego eimi, jeg er, JHVH og Israels Gud. Sann Gud og sant menneske!Bevisets stillingHva er DIN agenda?Gud er vår drivkraft

Historien under er gjengitt nøyaktig slik den er skrevet på Facebook:

EN SANN HISTORIE OM ET FOSTERBARN I EN ADVENTS-OG JULETID….

Det er med tårer og dyp smerte jeg, med mammaens tillatelse, og som
representant for Nordiske Komiteen for Menneskerettigheter (NKMR)
videreformidler noe av hvordan et fosterbarn har det i en advents- og
juletid også i år.

I følge SSB var ca "44 200 barn og unge under tiltak frå barnevernet i
løpet av 2008. Det er 3,6 prosent fleire enn året før…. Det var i alt
vel 11 760 nye barn i barnevernet i 2008….Av dei fire største byane
er det Bergen som har flest barn med tiltak i høve til
barnebefolkninga, " (SSB 1. september 2009).
Norge har den tvilsomme ære av å ligge på verdenstoppen i plasseringer utenfor hjemmet. (Kilde: FN)

EN "JULEFORTELLING" OM BARNETRO, ENGLER, AFTENBØNN, JESUS ETC
”Mamma jeg får ikke lov å be aftenbønnen min mer. Du vet xx og xx
(navnet på fosterforeldrene) liker ikke at jeg tror på Jesus. Ikke får
jeg ha det fine englebildet fra deg over sengen mer heller. Det er
ingen vits å bry seg om Jesus og engler og bønner mer, xx (navnet på
fostermor) blir bare så sint,” fortalte gutten trist og resignert før
jul i fjor.

Dette barnet (11 år) hadde funnet trøst nettopp i sine bønner og i det
gamle englebildet han hadde over sengen sin lenge, lenge. Det var ett
av de gamle der en engel med langt lyst hår (som sin mamma) passer på
en liten lyshåret gutt (som sønnen også er) som plukker blomster til
mamma på kanten av et stup. Gutten på bildet hadde englevakt, noe
mammaen ønsket og selvsagt fortsatt ønsker hennes gutt generelt skulle
/ skal ha i en vanskelig tid i fosterhjem. Til jul og bursdager pleide
han å få sølv- eller gullkors som halssmykker av både mamma og andre i
biologisk familie. De måtte gi ham det flere ganger pga smykkene alltid
ble borte, og fordi han var så glad i det lille sølv/gullkorset og var
tilsvarende lei seg da de forsvant.
”Å huff, han er bare så rotete og mister alt” sa fosterforeldrene. Den
lille gutten kunne fortelle en helt annen historie, lenge etterpå. Han
fikk ikke lov å bære sitt kors av fosterforeldrene….

Til advent ga mamma ham også adventskalendre med bl.a. engler, til jul
fikk han alltid englefigurer, ikke nisser, pga det var englene han
ønsket seg og brydde seg om. Senere viste seg at alt dette ble
beslaglagt av fosterhjemmet med barnevernets velsignelse. (Det gjaldt
og gjelder for øvrig fortsatt alle gaver, alle foto og all post i sin
alminnelighet. Ingenting skulle og skal minne ham om hans biologiske
familie, var og er det brutale budskapet barnet og familien fikk, med
fostermor i spissen, Fosterbarnet kan faktisk i prinsippet sies være
tvangsadoptert, men det er en annen del av saken. Men tvangsfjernet fra
Jesus, engler, sin barnetro er han i utvilsomt…).

Før mammaen var informert om ovennevnte, var de to (med barnevernets
tilsynsfører på slep som alltid) en tur i Rosenkrantz tårnet i Bergen i
fjor sommer. Der er det et flere hundre år gammelt kappell med
steinalter- intet annet. ”Her kan du be om noe du ønsker og som er
viktig for deg,” sa mamma.
Hun ble overrasket over at sønnen straks grav alvorlig falt på kne på
steingulvet foran alteret med foldete hender og ba sin bønn i minst fem
minutter, hvis ikke mer, helt upåaktet av alle turistene som passerte
samtidig. Gutten var fortsatt svært alvorlig da han var ferdig med sin
bønn / bønner som åpenbart var av stor betydning for ham. ”Jeg kan ikke
fortelle deg hva jeg ba om, sa han, for da går det ikke i oppfyllelse.”

Fosterforeldrene er ikke kristne, ikke gutten biologiske familie
heller, bortsett fra hans nå avdøde morfar. Men det lille barnet fant
trøst, støtte og glede i sin barnetro, noe hans familie selvsagt
støttet ham i. En barnetro som så brutalt har så lenge blitt og
fortsatt blir nektet ham av fosterhjemmet med barnevernets velsignelse.
Også denne advent og jul 2009.

Dette er hvordan minst ett barnvernsbarn har det i Norge i den tiden
barn flest gleder seg mest til hele året…. Men denne gutten har for
lengst resignert og har ikke en gang en ønskeliste til jul. Ei heller
får han treffe sin familie i julehøytiden.

**********

DEN VERSTE ÅRSTIDEN FOR TI-TUSENER AV NORSKE FAMILIER
Historien her er fortalt i kortversjon i en årstid som er den verste
for alle barnvernsofre. La dette barnet være representativ for de mange
titusener som er rammet av det norske barnevernet også i 2009. Det må
være lov å håpe det blir det siste.

NB! Gutten på bildet har intet med denne sanne historien å gjøre. Det
er kun et symbol på den dype fortvilelsen som preger så mange i denne
tiden….
La oss alle huske på disse triste skjebnene og julens reelle budskap fremover enten vi er kristne eller ei…..
For er det slik som dette denne gutten – og andre barn skal måtte tvinges til å tåle og å leve med?…
I Norge?…
I vårt århundre?

(Slike holdninger og handlinger får meg til på et vis å tenke på
Charles Dickens ”A Christmas Carol”….Og ”Oliver Twist, men uten den
gode avslutningen…)

NORGE BRYTER MENNESKERETTIGHETENE
Denne lille fortellingen avdekker flere brudd på menneskerettighetene:
deriblant en rekke artikler i FNs barnekonvensjon, bl.a artikkel 14:
1. Partene skal respektere barnets rett til tankefrihet, samvittighetsfrihet og religionsfrihet.

2. Partene skal respektere foreldrenes, eventuelt vergenes, rett og
plikt til å veilede barnet om utøvelsen av hans eller hennes
rettigheter på en måte som er i samsvar med barnets gradvise utvikling.

3. Frihet til å gi uttrykk for sin religion eller overbevisning kan
bare undergis de begrensninger som er fastsatt ved lov og som er
nødvendige for å beskytte offentlig trygghet, orden, helse eller moral
eller andres grunnleggende rettigheter og friheter.

EMK Artikkel 9. Tanke-, samvittighets- og religionsfrihet,
1. Enhver har rett til tankefrihet, samvittighetsfrihet og
religionsfrihet; denne rett omfatter frihet til å skifte sin religion
eller overbevisning, og frihet til enten alene eller sammen med andre
og såvel offentlig som privat å gi uttrykk for sin religion eller
overbevisning, ved tilbedelse, undervisning, praksis og etterlevelse.

2. Frihet til å gi uttrykk for sin religion eller overbevisning skal
bare bli undergitt slike begrensninger som er foreskrevet ved lov og er
nødvendige i et demokratisk samfunn av hensyn til den offentlige
trygghet, for å beskytte den offentlige orden, helse eller moral, eller
for å beskytte andres rettigheter og friheter.

FNs konvensjon om sivile og politiske rettigheter artikkel 18.
1. Enhver skal ha rett til tankefrihet, samvittighetsfrihet og
religionsfrihet. Denne rett skal omfatte frihet til å bekjenne seg til
eller anta en religion eller tro etter eget valg, og frihet til alene
eller sammen med andre, offentlige eller private, å utøve sin religion
eller tro gjennom gudstjeneste, iakttagelse av religiøse skikker,
andaktsøvelser og undervisning.

2. Ingen må utsettes for tvang som vil kunne innskrenke hans frihet til
å bekjenne seg til eller å anta en religion eller tro etter eget valg.

3. Friheten til å utøve en religion eller tro skal ikke være gjenstand
for andre begrensninger enn slike som er foreskrevet i lov og som er
nødvendig for å beskytte den offentlige sikkerhet, orden, helse eller
moral, eller andres grunnleggende rettigheter og friheter.

4. Konvensjonspartene forplikter seg til å respektere foreldres, og i
tilfelle vergers, frihet til å sørge for sine barns religiøse og
moralske oppdragelse i samsvar med deres egen overbevisning."

**************

Bergen, første søndag i advent, 29.11.2009

På vegne av et lite barn og hans familie – etter ønske og tillatelse fra familien
Gry Scholz Nærø
Norges representant og nestleder
Nordiske Komiteen for Menneskerettigheter (NKMR)
Statsviter (PhD) – Journalist (NJ)



» Skriv en kommentar

Innholdet i dette innlegget er bloggforfatterens eget åndsverk, og er ikke nødvendigvis Dagen Magazinets holdning til tematikken.

Photo credits: ChristianPhotos.Net, FreeFoto.com and CreativeMYK.


13 kommentarer til “En sann adventshistorie om et fosterbarn”

  1. a. sier:

    Holta har skrevet utrolig mye om Barnevernet rundt på nettet. Kanskje hjelper det litt? Men det er vel med barnevernet som med mange andre offentlige institusjoner. De har akkurat den samme statusen og makten som tilsvarende i et diktatur. Uangripelige, og uten fornuftig kontroll ovenifra. Man er totalt prisgitt “saksbehandlerne”.

    Enkelte slike institusjoner trekker til seg helt spesielle mennesker. Norge er muligens det eneste landet i verden som ved lov har forbudt og benevne slike med sin rette diagnose. Så jeg tør ikke det.

    Men ansettelsesprosedyrene og stillingsvernet i offentlig sektor, krav om fullført utdannelse på sosialistiske broilerskoler, kombinert med politikere som ofte har lave kompetanse, er muligens noe av den mest ødeleggende som finnes for Norge.

    En folkevalgt individualist på stortinget sammenlignet politikerne politikerne med gullfisk i en bolle.

    Et kjent utenlands fagtidsskrift skal visst ha sagt at Norge er det eneste landet i verden som har rå til å ha politikere med så lav kompetanse som tilfelle er.

  2. Arild Holta sier:

    Det hjelper å mobilisere nok mennesker og mange nok ressurspersoner.

    Vi er så vidt i startfasen.

    Men jeg merker forskjell på barnevernsofrene vi møter. Tidligere var de gjerne livredde, nå har de fått argumenter og er en del av en folkebevegelse som nærmer seg 30000 mennesker. Det betyr mye for mange.

    Tro om vi om en del år har mennesker fra miljøet som tar doktorutdanning, leder store foreninger, blir ordførere, går inn i utdannelsesystemet etc etc…

    Når det blir alment kjent at vi arbeider mot et historisk rettslig oppgjør mot de som bryter menneskerettighetene, og at vi er Norges mest hurtigvoksende folkebevegelse, samtidig som vi har fakta og kvalitetsforskning på vår side, så kan det jo stagge en og annen tenkende overgriper.

  3. a. sier:

    Arild Holta skrev:

    en folkebevegelse som nærmer seg 30000 mennesker. Det betyr mye for mange.
    Tro om vi om en del år har mennesker fra miljøet som tar doktorutdanning, leder store foreninger, blir ordførere, går inn i utdannelsesystemet etc etc…

    Gledelig!

    Det å vite at man står helt aleine i livet mot en autoritær overmakt er svært nedbrytende. Mye verre en folk tror.

    Jeg har noen ganger beklaget meg over at Gud har skapt menneskene så avhengige av hver andre.

  4. Geir sier:

    Holta skal ha full honnoer for det han gjoer for aa rette soekelyset mot maaten Barnevernet opererer paa.

    Inntil for et par aar siden trodde jeg at Holta overdrev en god del – og tenkte at fyren var litt ekstrem.

    Det siste aaret har jeg sett paa naert hold hvordan en kristen familie paa Vestlandet er blitt trakassert p.g.a. deres kristne tro og det faktum at de driver med hjemmeundervisning.

    Paa tross av at enhver barnevernssak iflg. loven skal avsluttes etter 3 mnd. eller maksimalt 6 maaneder (i ekstreme saker) har denne familien levd i konstant frykt i mer enn 2 aar for at barna skal bli tatt fra dem.

    To dager foer jul i fjor fikk de som “julehilsen” fra Barnevernet at barna deres ville bli fratatt rett over jul.

    Dette ble jo en “fin” jul for familien.

    Saken er enda ikke avsluttet og de venter naa paa ny julehilsen fra Barnevernet.

    Veldig mange kristne har en naiv tillit til at myndighetene i Norge vil oss bare vel, og at dersom noen blir fratatt barna saa har de vel gjort noe galt.

    Vi skal vaere klar over at en del av disse familiene staar i aller fremste linje i aandskampen.

  5. Arild Holta sier:

    Det er helt korrekt slik Geir har oppfattet situasjonen. Det såkalte barnevernet bryr seg ikke om 3 måneders grensen, heller ikke om 6 måneders grensen. Gjør man et “internettstudium” gjennom å google ordene barnevern og lovbrudd, så finner man at Fylkesmannen slår ned på dette i en del tilfeller av svært mange. Dette er altså dokumentert.

    Det som ikke er like klart dokumentert, er at i fylkesnemnda kombinerer barnevernet det å være aktor med det å være ekspertvitne.

    Altså: Det aktor sier er bevis. Det motparten sier er benekting av bevis (påstått virklighet).

    Er det da rart barnefjernerne vinner nesten alltid?

    I tillegg kommer at fagdommerne ofte står på barnevernets “lønningsliste”. De er gjerne utredere for barnefjernerne. Dømmer de mot barnevernet, så mister barnevernet tillit til dem, og de får ikke flere oppdrag. Korrupsjon kaller man slike økonomiske bindinger i andre tilfeller.

    Da er jeg enda ikke kommet til “faget” barnevern og deres hjelpere innen klinisk psykologi.

    “Faget” kan enkel formuleres slik: Nesten ingen ting av det de driver med bygger på kvalitetsforskning. Det er kun overbevisninger, idéer, ideologi, moralisme etc som kalles “fag”.

    Derfor kaller vi det sosio-babbel og psyko-babbel.

    Jeg liker å kalle det “sosionisme” for å understreke at det er en “isme” – ideologi som prakkes på mennesker med politimakt.

    Hele bv-systemet er pill råttent fra ende til annen, og må stoppes.

  6. Arild Holta sier:

    Bufetat: Virker barnevernet, spør fagutviklingsleder i barnevernet.

    http://www.forskning.no/artikler/2009/november/235541

    Han svarer på sitt spørsmål at de ikke vet noe om det på de fleste områder, og sier det er et etisk spørsmål.

    Jeg finner det å være et kristent spørsmål: Gud gjør ikke forskjell på folk, og Bibelens bevisburde var på minst 2-3 pålitelige mennesker. Selv mange straffesaker i Norge når ikke opp til det. Og barnevernet er ikke i nærheten en gang.

    5M 17:6
    6 Etter to eller tre vitners utsagn skal dødsdommen bli fullbyrdet. Ingen skal dø bare etter ett vitnes utsagn.

    Matt 18:16
    16 Men hører han ikke, så ta med deg en eller to andre, for at enhver sak skal stå fast ved to eller tre vitners utsagn.

    2Kor 13:1
    1 Det er nå tredje gang jeg kommer til dere. På to eller tre vitners ord skal enhver sak stå fast.

    1Tim 5:19
    19 Du skal ikke ta imot en anklage mot en eldste uten at den blir støttet av to eller tre vitner.

    Heb 10:28
    28 Har noen brutt Mose lov, da dør han uten barmhjertighet på to eller tre vitners ord.

    Dette burde f.eks KrF tenkt på, men jeg har aldri hørt om en KrF’er som tror på en slik bevisførsel. Derimot tror mange på tvang som føre var. Fra en rettsikkerhetssynsvinkel kan det oppfattes som straff uten forbrytelse.

  7. verner sier:

    Erfaringsmessig, gjennom min kones kamp mot BV for sin to barn, gjenkjenner jeg, i form av dokumenter, denne tvangsstyringen: Overvåking, avhør, psykisk manipulering, tilståelser som ikke har rot i virkeligheten, straff som ikke står i forhold til gjort handling, innvolvering av fagfolk i alt, hjernevasking(du er syk osv).
    Derfor kommer ikke denne historien som en bombe hos meg. Men den er mer vanlig enn det vanlige folk klarer/tør å tenke seg, fordi vi lever i et “demokrati” og fagfolk vet jo hva de gjør, ikke sant? De gjør det så enkelt for oss, slik at vi slipper å tenke selv(manipulering av virkeligheten).

  8. Arild Holta sier:

    Det er svært destruktivt å få påprakket diagnoser. Det ekstreme psykiske presset fungerer gjerne som hjernevask, sammen med bv’s opinionsdanning. Man er nødt til å konkludere som bv for å beskytte familien mot å bli skadet. Derfor er svært mye av det som kalles “frivillig” ikke noe annet enn tvang.

    Såkalte omsorgstiltak har økt følgende skriver SSB:

    År og antall
    1997 | 4 735
    1998 | 4 845
    1999 | 4 949
    2000 | 5 136
    2001 | 5 261
    2002 | 5 511
    2003 | 5 693
    2004 | 5 826
    2005 | 6 006
    2006 | 6 120
    2007 | 6 301

    http://www.ssb.no/barneverng/arkiv/tab-2008-09-17-02.html

    Så langt jeg vet, har det også steget i 2008 og 2009, og ligger an til å øke i 2010. Altså har vi hatt en økning på dramatiske ca 40%.

    Oppå dette skal vi altså ha ytterligere en voldsom økning grunnet endringer i loven.

    http://www.facebook.com/event.php?eid=178382333945&index=1

    Disse økningene kommer uten vitenskapelig dokumentasjon for familiens forferdelighet. Det ligger kun propaganda og makt bak økningene.

  9. Arild Holta sier:

    Fikk denne triste tilbakemeldingen i dag, som jeg har anonymisert:

    “Vi leste et stykke i Dagen om et kristent forsterbarn. Det er dagens Norge.

    Vi ble fratatt x barn for x siden. x fikk ikke lov å be i Jesus navn.

    De har omtrent ikke kontakt med hverandre for de bor i x hjem og ses hverandre lite eller ingenting og under streng bevoktning i tilfelle de treffes og blir forhørt etterpå.

    (…)

    Det var godt å få vite at du skjønner mer enn våre kristne venner. Mvh x og x”

    Det er trist at ikke flere kristne våkner opp!

  10. lealiss sier:

    Jeg synes det er veldig trist(et mildt ord) at så mange familier opplever en slik tragedie som det er å bli fratatt sine barn.Flott at Arild står på for å hjelpe og støtte disse som er offer

    Jeg tror og at kristne er klar over dette og ønsker hjelpe,men kanskje ikke på måten din Arild.Men i bønn kan vi alle være med

  11. Arild Holta sier:

    Her svarer jeg generelt, så du trenger ikke ta til deg alt jeg skriver under.

    Jeg tror på bønn, men ikke som en unnskyldning til å ikke følge Gud, slik veldig mange kristne bruker bønn.

    Jesus snakker om å gi folk det de trenger.

    Et feilsitat:

    Matt 25:35f
    35 For jeg var sulten, og dere bad. Jeg var tørst, og dere bad. Jeg var fremmed, og dere bad.
    36 Jeg var naken, og dere bad. Jeg var syk, og dere bad. Jeg var i fengsel, og dere bad.

    Jeg er lei av kristne som bare ber nå og då som et unntak fra sitt daglige opprør mot Gud.

    Ellers lurer jeg litt på hva som menes med “måten din”, en en holdning man finner hos mange.

    Jeg arbeider på en mengde forskjellige måter. Og de fleste av disse metodene har ikke kristne noe imot, og bruker de selv hele tiden.

    Det mange kristne virker til å ha mest imot, er at jeg er storkjeftet overfor mennesker med makt. Kristne opphøyer mennesker med makt, på samme måte som Jesus sa at hedninger gjorde.

    Luk 22:25f
    25 Da sa han til dem: Folkenes konger hersker over dem, og de som bruker makt over dem, kalles velgjørere. (Jfr: “velferdsstaten” fra dagens maktmennesker.)
    26 Men slik er det ikke blant dere. Den største blant dere skal være som den yngste, og lederen skal være som tjeneren.

    Så tar kristne noen av Paulus ord, og bruker de til å slå ihjel Jesu måte å være på, som er et eksempel for oss. Ja, de tilintetgjør også ordene til en mengde i gudsmenn i GT.

    Slik leser ikke jeg Bibelen. Tvert imot tolker jeg Paulus i lys av Jesus og i lys av GT. Samt i lyset av åpenbaringsboken og Daniels bok. Da får man et annet bilde av saken.

    Enhver makt må også leve med at det finnes konkurrerende makt – opposisjon. Hele vårt politiske system – demokratiet – baserer seg på det. I tillegg til maktfordelingsprinsipp (Adskilt storting, regjering og domstoler). Jeg tror på å bygge ut konkurrerende makt mye mer for å hindre maktmisbruk. Da kan man ikke ha en “tam” holdning overfor etablert makt.

    Kristne i Norge er så hykleriske. De tror på lovbrudd i andre land (bibelsmugling, ulovlig evangelisasjon, ulovlig demokratibygging). Kommer man til eget land, så gjelder noe helt annet. Da skal man krype for overgrepsmyndigheter som oppfører seg helt forferdelig mot mennesker.

    Paulus måtte mane til ro overfor myndigheter, blant kristne flest, for å hindre at myndighetene drepte så mange kristne.

    I Norge har vi ikke mye av den slags myndigheter. Men vi kommer til å få det, fordi man ikke konfronterer synden deres nok, som profetene i GT, døperen Johannes og Jesus gjorde.

    Ja, ikke passer vi på maktfordelingsprinsippet heller, men aksepterer at et politisert rettsvesen, forvaltning, politi og liksomekspertise fungerer i en korrupt blanding for å knuse familier.

    Mika 3:11
    11 Hennes høvdinger dømmer for gaver, hennes prester lærer for betaling, og hennes profeter spår for penger, og enda stoler de på Herren og sier: Er ikke Herren midt iblant oss? Det kommer ingen ulykke over oss.

    Esek 22:27
    27 Stormennene iblant dem er lik ulver, som raner og røver. De utøser blod, de ødelegger menneskeliv for å samle urettferdig vinning.

    Sef 3:3
    3 Høvdingene i den er brølende løver. Dommerne er som ulver om kvelden, de gjemmer ikke noe til om morgenen.

    1Kong 18:18
    18 Han svarte: Jeg har ikke ført ødeleggelse over Israel, men du og din fars hus, fordi dere har forlatt Herrens bud og har fulgt Ba’alene.

    Noe så stygt har jeg aldri beskyldt noen enkeltperson for.

    Og da er jeg enda ikke kommet Jesus heftige ord til fariseere, eller døperens kritikk av Herodes. Eller Paulus kritikk av andre kristne ledere!! Inkludert Peter!

    Jeg er visst ikke den første til å kritisere de med makt… Det er bra mye av Bibelen som må fjernes om man skal slutte med kraftig myndighetskritikk.

    Arbeidet jeg driver er fremgangsrikt. Så kan jo folk la være å tro på det, når fakta viser fremgang.

  12. lealiss sier:

    Arild Holta skrev:

    Jeg tror på bønn, men ikke som en unnskyldning til å ikke følge Gud, slik veldig mange kristne bruker bønn.

    Helt enig med deg i dette.Vi må ha gjerninger,og det betyr vel å hjelpe eller gi folk evangeliet

    Jeg tror man løser flere ting ved å vende det andre kinnet til,men kanskje det er frykt og ikke respekt
    Har egentlig ikke tenkt så mye over det
    Nå er vi vel og satt til ulike oppgaver her i livet,og Herren legger forskjellige ting foran oss og på hver sin måte,fordi vi ikke er like
    Jeg synes det er bedre å trekke seg unna enn å slåss :-)

  13. Arild Holta sier:

    lealiss skrev:

    Jeg synes det er bedre å trekke seg unna enn å slåss

    Som oftest, og for de fleste er det nok helt korrekt det!

    Noen måtte sloss når “vi” (mange land) skulle få ytringsfrihet, demokrati, slutt på slavedriften etc. Beklageligvis så er det slik. I så måte er den kampen jeg gjør lite å skryte av. Disse menneskene våget sine liv. Jeg risikerer kun bøter, stengte nettsider etc.

    Vi skal jage fred, sier Bibelen. Dessverre tror jeg ikke vi får fred på dette feltet uten en (forhåpentligvis ikke mer enn!) verbal kamp.

    Noen kommer sikkert til å gå amok. Det har tidligere vert drap på sosialarbeidere. Men jeg vil forsøke å få denne kampen til å gå mest mulig fredelig for seg.

    Jeg bestemmer imidlertid ikke over andre mennesker.

    Ord må vi bruke, dessverre. Er mennesker forferdelige mot andre, så ser jeg det nødvendig å opplyse om at disse er forferdelige.

    Det virker til å
    1. forebygge.
    2. få flere til å stemme barnevernskritisk.
    3. få fagmiljø til å våkne.
    4. samle mange av de som opplever overgrep.
    5. få flere med myndighet bevisst problemstillingen.
    6. Etc

    Ellers så gir vi miljøet både forskningsargumenter og ideologisk forsvar. Det hjelper over tid.

    Men det tar tid å snu et land. Og vi trenger mange ressurspersoner og mange støttespillere.

    I år har folkebevegelsen mot barnevernsovergrep passert 30000 mennesker. Det må befestes. Jeg har også planene klare for 100000. Er vi heldige, så blir det til neste år. Er vi uheldige så tar det flere år. Det er mange faktorer som kan spille inn. Ikke minst at vi er for FÅ som driver arbeidet fremover.

Trackbacks/Pingbacks


Skriv en kommentar

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture.
Anti-spam image

XHTML: Du kan bruke disse formatteringene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

;-) :s :-P :-O :-D :-)) :-) :-( :( 8-)



MENY


LOGG INN PÅ BLOGGEN


STIKKORD

åndelighet akasietreet Annet ANTISEMITTISME arv ecclesia En biskop skal være en kvinnes mann Endetiden erstatningsteologi fikentreet Frelse glede hamas Human-Etisk Forbund Israel Jesus Jhwh Jsus kirke konge-riket kongen Krf Kristenliv mandeltreet Moral Muhammed Nåde Noahs Storflom oljetreet poesi? Politikk psykologi Salman Rushdie Samfunn Samfunn. politikk Sex sommeren Teologi tornebusken tro tungetale verdier vintreet Vitenskap Yeshua

FLEST KOMMENTARER

    • Geir Rune (8032)
      Arild Holta (4786)
      KNA (4052)
      lealiss (2943)
      Linda M. (2943)
      Martin (2629)
      Evangelist (2564)
      Jone (2078)
      Østfolding/Marcus (1863)
      kaktus (1845)

  • SISTE KOMMENTARER

     kaktus (8. september 2010 kl. 10:56) under "Korset!":
    Riktig Malvin! Korsets dårskap er visdom for de som får øye på skatten som er gravd ned i åkeren “Himmelrik et er likt en skatt som...

     Scott (8. september 2010 kl. 10:54) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Dere hopper bukk over “beskrivel sen” av den nye pakt som er gitt i profetien....

     jegern (8. september 2010 kl. 10:53) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    http://www.gate. net/~rwms/age_of _earth_links.htm l#age of the earth Her kan du lese om de...

     kna (8. september 2010 kl. 10:51) under "Clinton fordømmer plan om Koran-brenning":
    Jeg synes det er like lite interessant hva Clinton mener om dette, som hva Bondevik og Fykse mener om Israel...

     Robin Aker Jakobsen (8. september 2010 kl. 10:49) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Hei jegern: Jeg velger å ikke kommentere innlegget ditt. Dette skyldes at mitt innlegg...

     jegern (8. september 2010 kl. 10:44) under "Kreasjonisme vs Evolusjonisme – igjen":
    Det er garantert at jorden IKKE ble “skaptR 21; for bare 6000 år siden. Det er også garantert...

     Geir Rune (8. september 2010 kl. 10:39) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Tore Hareide skrev: Hei Geir Rune. Du sier at. Det DU gjorde mot en av mine MINSTE,...

     kna (8. september 2010 kl. 10:30) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Tore Hareide skrev: Hei Geir Rune. Du sier at. Jeg ser at du slik også scott sliter med...

     Scott (8. september 2010 kl. 10:06) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Yesuah er Garantisten og Mellommannen for Den Nye Pakt. Dersom den hadde kommet ville...

     kna (8. september 2010 kl. 09:41) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Skalle Fleinsen skrev: kna skrev: Fleinskalle! Her røper du din uforstand om Guds Paktsfolk. Det er nemlig slik,...

     Tore Hareide (8. september 2010 kl. 09:22) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Hei Geir Rune. Du sier at. Det DU gjorde mot en av mine MINSTE, dvs. de mennesker...

     Tore Hareide (8. september 2010 kl. 09:18) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Hei Geir Rune. Du sier at. Jeg ser at du slik også scott sliter med grunnleggende...

     Geir Rune (8. september 2010 kl. 08:41) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    tore hareide skrev: Hei Geir Rune. Du sier at. for deg som hevder at den gamle pakt...

     rune (8. september 2010 kl. 07:09) under "Er alkohol Guds gode gave?":
    maria g skrev: TO VILLLEDENDE PERSPEKTIVER; KULTUR OG ALKOHOL Det er rett og slett vondt å lese at Jesu under gjøres til...

     tore hareide (8. september 2010 kl. 03:59) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    peren skrev: Medes skrev: Rom 15 vers 4 4 Og ALT SOM før ER SKREVET, er skrevet for at VI SKAL LÆRE AV...

     tore hareide (8. september 2010 kl. 03:52) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Skalle Fleinsen skrev: kna skrev: Fleinskalle! Her røper du din uforstand om Guds Paktsfolk. Det er...

     tore hareide (8. september 2010 kl. 03:37) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Hei Geir Rune. Du sier at. for deg som hevder at den gamle pakt enda gjelder....

     tore hareide (8. september 2010 kl. 03:31) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Hei Geir rune. Du sier at. Det er også viktig å påpeke at sabbath ikke er en...

     tore hareide (8. september 2010 kl. 03:24) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Shalom . Hei pastorb. Veldig bra at du tar opp dette med Herren Høytider. Du sier...

     Arild Holta (8. september 2010 kl. 01:53) under "Det blir ikke bedre":
    Tenk om livet hadde vert så enkelt at man kunne putte det i en boks, og sagt “Slik er livet”. Tenk om...

     Skalle Fleinsen (8. september 2010 kl. 01:10) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    kna skrev: Fleinskalle! Her røper du din uforstand om Guds Paktsfolk. Det er nemlig slik, at Gud selv...

     Bibelleser (8. september 2010 kl. 00:08) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    Linker til noen flere YouTube videoer som går på dette med aldersbestemmels e av fjell og berglag,...

     maria g (7. september 2010 kl. 23:35) under "Er alkohol Guds gode gave?":
    TO VILLLEDENDE PERSPEKTIVER; KULTUR OG ALKOHOL Det er rett og slett vondt å lese at Jesu under gjøres til et spørsmål...

     Geir Rune (7. september 2010 kl. 22:41) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Scott skrev: De vers du viser til i NT har du misforstått, Kristus kom ikke for å...

     Scott (7. september 2010 kl. 21:50) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    De vers du viser til i NT har du misforstått, Kristus kom ikke for å endre noe. Heller...

     Scott (7. september 2010 kl. 21:47) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Geir Rune skrev: takk for fint innlegg pastor B, jeg liker spesielt at du har fått frem at...

     Geir Rune (7. september 2010 kl. 20:47) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    takk for fint innlegg pastor B, jeg liker spesielt at du har fått frem at mine...

     Fonda (7. september 2010 kl. 20:43) under "Det blir ikke bedre":
    Nei det blir ikke bedre. Faktisk så ble det mye verre med inntredelsen av trosbevegelsen. Og etter at denne bevegelsen la om...

     Scott (7. september 2010 kl. 19:02) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Et meget godt innlegg pastorb. Jeg tror at Guds Helligdager er beregnet til å gjelde for...

     rune (7. september 2010 kl. 18:04) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    Hei Vitenskapen sin kunskap, og Guds kunskap da beveger man seg i to forskjellige verdner. vitenskapen...

     peren (7. september 2010 kl. 16:40) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Medes skrev: Rom 15 vers 4 4 Og ALT SOM før ER SKREVET, er skrevet for at VI SKAL LÆRE AV DET: Vi skal ha håp...

     jegern (7. september 2010 kl. 16:34) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    Ja, jeg vet at det vrimler av flommyter rundt om i verden. Det er heller ikke så rart, lokale flommer...

     Linda (7. september 2010 kl. 16:23) under "Det blir ikke bedre":
    Veldig bra! :) Lovet være Gud, vår Herre Jesu Kristi Far, han som i Kristus har velsignet oss med all Åndens velsignelse i...

     hihovda (7. september 2010 kl. 16:12) under "Det blir ikke bedre":
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger , Kjell og GS. :-) vh håkon

     Medes (7. september 2010 kl. 15:48) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    peren skrev: Medes skrev: Undertonen i det du skriver liker jeg ikke. Du oppfordrer til mindre bibel og mer...

     peren (7. september 2010 kl. 14:51) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Medes skrev: Undertonen i det du skriver liker jeg ikke. Du oppfordrer til mindre bibel og mer gudsinspire...

     Scott (7. september 2010 kl. 14:44) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    http://www.icr.o rg/article/noah- human-etymology/

     Malvin Åsheim (7. september 2010 kl. 14:27) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    En sang. Når jeg ser min kjære frelser dø for meg på Golgata, ser hvor tungt min Herre kjemper, mens for...

     Malvin Åsheim (7. september 2010 kl. 14:17) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Har forsøkt å komme inn på bloggsiden, men det ser helt umulig ut. Brukernavn og passord blir avvist....

     Bibelleser (7. september 2010 kl. 14:13) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    jegern skrev: Jeg tror bibelleser må sjekke fakta før han utbasunerer at arken er funnet. Hva sier...

     Bibelleser (7. september 2010 kl. 13:56) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    Det var en video til, ja…. :-D http://www.youtu be.com/watch?v=_ ICcfbqUFZo

     Bibelleser (7. september 2010 kl. 13:44) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    Siden vi er innom dette med vitenskap kontra Bibelen, så vil jeg nevne en ting som lenge var...

     Scott (7. september 2010 kl. 12:19) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    kna skrev: Fantastisk flott innlegg. Det er fint at kristne Israel-venner markere sin...

     kna (7. september 2010 kl. 11:53) under "Det blir ikke bedre":
    Det var mange fine tanker her som jeg kjenner igjen, og mange jeg er enig i. Det er og blir vårt forhold til Jesus som er Alfa og...

     Medes (7. september 2010 kl. 11:30) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    peren skrev: Medes skrev: Det andre punktet jeg tenkte å ta på slutten handler om dine siste 2 linjer: “så...

     jegern (7. september 2010 kl. 11:04) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    Jeg tror bibelleser må sjekke fakta før han utbasunerer at arken er funnet. Hva sier de siste...

     jegern (7. september 2010 kl. 10:52) under "Storflommen har satt sine spor":
    Det er bare troende som mener at det å godta evolusjon som fakta er å “tro” ;. Vi forholder oss til...

     kna (7. september 2010 kl. 10:34) under "Guds høytider – for jøde eller greker eller begge?":
    Fantastisk flott innlegg. Det er fint at kristne Israel-venner markere sin troskap mot Guds...

     peren (7. september 2010 kl. 10:28) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Medes skrev: Det andre punktet jeg tenkte å ta på slutten handler om dine siste 2 linjer: “så tilhørerne,...

     GS (7. september 2010 kl. 10:24) under "Det blir ikke bedre":
    Takk for et flott innlegg. :) Stå på!

     kna (7. september 2010 kl. 10:23) under "Korset!":
    Hei Malvin. Først må jeg bare seg, at jeg i det alt vesentlige er helt enig med deg. Jeg bare har lyst å skyte inn et lite forbehold: Du...

     kna (7. september 2010 kl. 09:59) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Flein skrev: kna skrev: Kjærligheten til Israel er plantet ned i hjertet, slik Gud plantet den ned i hjertet til...

     Medes (7. september 2010 kl. 09:22) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    peren skrev: Medes skrev: Matt 16 vers 24 Deretter sa Jesus til disiplene: «Om noen vil følge etter meg, må han...

     rune (7. september 2010 kl. 06:52) under "En bryllupshistorie":
    tore hareide skrev: rune skrev: Hei Et flott og rørende innlegg. med mye varme og glede.Jeg husker selv da jeg giftet meg for 20...

     tore hareide (7. september 2010 kl. 06:35) under "En bryllupshistorie":
    rune skrev: Hei Et flott og rørende innlegg. med mye varme og glede.Jeg husker selv da jeg giftet meg for 20 år siden,...

     tore hareide (7. september 2010 kl. 06:05) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Flein skrev: kna skrev: Kjærligheten til Israel er plantet ned i hjertet, slik Gud plantet den ned i...

     peren (7. september 2010 kl. 02:23) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Medes skrev: Matt 16 vers 24 Deretter sa Jesus til disiplene: «Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg...

     peren (7. september 2010 kl. 02:05) under "Storflommen har satt sine spor":
    kaktus skrev: Darwinismen er som kristendommen, den er basert på tro. Men troen er bygd på sand, ettersom den...

     Bibelleser (7. september 2010 kl. 02:02) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    jegern skrev: Noahs flom er en myte som er spunnet over enda eldre myter/eventyr,og selv om...

     Igle (7. september 2010 kl. 01:59) under "catholic.org/ encyclopedia og theopedia.com":
    Hva var det som kjennetegnet overapostlene? Jo de var veldig opptatt av storheten i sitt arbeid for Gud....

     Bibelleser (7. september 2010 kl. 01:56) under " Inter-kontinentale sjikt og Storflommen ":
    jegern skrev: Noahs flom er en myte som er spunnet over enda eldre myter/eventyr,og selv om...

     elliro (7. september 2010 kl. 00:31) under "Storflommen har satt sine spor":
    Hei jeg er en mann på 35 år. Vil ikke akkurat kalle meg for superkristen men mere for en slags sofakristen. Har...

     Medes (6. september 2010 kl. 22:40) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Geir Rune skrev: Medes skrev: Takk for dette innlegget Geir Rune, nok en gang har du på en velformulert måte...

     Turid Holta (6. september 2010 kl. 22:39) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Ja tilgivelse er vakkert! Og nok noe av det beste som finne nest etter at jesus døde for oss og forenet...

     kaktus (6. september 2010 kl. 22:09) under "Storflommen har satt sine spor":
    Darwinismen er som kristendommen, den er basert på tro. Men troen er bygd på sand, ettersom den forandres hele...

     Geir Rune (6. september 2010 kl. 21:34) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Medes skrev: Takk for dette innlegget Geir Rune, nok en gang har du på en velformulert måte fått ned det...

     kna (6. september 2010 kl. 20:52) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Skalle Fleinsen skrev: Shalom Enhver er gudløs hedning inntil han blir frelst. Hva skulle de ellers være? Dette...

     Skalle Fleinsen (6. september 2010 kl. 20:26) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Shalom Enhver er gudløs hedning inntil han blir frelst. Hva skulle de ellers være? Dette handler om...

     Shalom (6. september 2010 kl. 20:06) under "Tilgivelse er det beste som finnes":
    Flein .de er ikke Gudløse hedninger.De kommer til å bli freslt. Romerne 11:26 På denne måten skal hele Israel...

     Medes (6. september 2010 kl. 19:06) under "Den kristen-sionistiske forførelse":
    Geir Rune skrev: verner skrev: Det var noe som kom meg i hu at jeg måtte hjelpe deg litt i en detalj, siden du...