“Frode, er du frelst?”

Det spørsmålet har jeg hørt 1000 ganger av forskjellige kristne. De lurer på det av flere grunner. Jeg er bifil, aldri skjult og vil aldri skjule det heller. Det er veldig mange ting ved mitt liv og mine valg som radikale kristne vil si er å "leve i synd".

Jeg er samboer med en vakker kvinne, vi sover i samme seng og vi har sex. Jeg går sjeldent/nesten aldri til kirken. Jeg er liberal til mine fingertupper. Osv, osv osv.

Så er jeg frelst? Lever jeg som en kristen?

Jeg mener det. Faktisk. Jeg skjønner at radikale kristne har et problem med dette, helt alvorlig. Jeg vet faktisk det at mange kristne venner av meg ikke ser på meg som kristen. Til dem og dere vil jeg si en eneste ting:

Jeg vet at Jesus er kongen. Jeg er frelst av hans offer på korset, og hans blod. Jeg som alle andre er en synder, og ja jeg ser at jeg i GUDS øyne lever i synd. Men jeg bærer mitt kors vær dag og går fremover i Jesus vær dag.

Så til alle dere som ikke føler at dere ikke er gode nok til å være kristne: Husk at det finnes verre folk en dere. Bare se på meg.

  • Share/Bookmark

» Skriv en kommentar

Innholdet i dette innlegget er bloggforfatterens eget åndsverk, og er ikke nødvendigvis Dagen Magazinets holdning til tematikken.

Kommentarer

70 kommentarer for ““Frode, er du frelst?””

  1. >  |  >>  |  Sitér

    Sterkt innlegg, Frode. Uansett hvor mye synd vi bærer på og lever i, skal vi alle få lov til å komme foran Herren og motta frelsen. Å leve i synd, slik vi alle gjør på en eller annen måte, er en livskamp i seg selv. Denne kampen må vi kjempe sammen med Pappa Gud, hvis ikke er vi sjanseløse. Derfor er jeg utrolig glad for at du bekjenner deg selv som frelst og kristen! Gud velsigne deg og din hverdag, Frode!


    Kommentar #3466 | Andreas, 30. desember 2006 kl. 18:49
  2. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Jeg lever ikke i synd. Jeg lever i tilgivelse.

    Det fordrer vilje til omvendelse, om det følges av aldri så mange fall.


    Kommentar #3467 | Arild Holta, 30. desember 2006 kl. 19:12
  3. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Vell Arild, ikke for å ødelegge ditt selv bilde gjør du nok begge deler! Jeg også føler det samme som deg, men jeg ser ikke bort i fra mine synder fordi.


    Kommentar #3470 | Frode, 30. desember 2006 kl. 19:20
  4. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Frode,

    Kanskje Arild mente dette…

    at når du innser at samboerskap og en bifil
    legning er synd, slik jeg tolker det ut fra
    ditt innlegg, burde du omvende deg fra det og
    be Gud om å hjelpe deg ut av det. Hvis ikke
    blir du som den unge, rike mannen som ikke ville
    gi opp den ene tingen som holdt han borte fra
    Gud.

    Det gjaldt for den unge rike mannen, det gjelder
    for meg, og det gjelder for deg. Dersom vi ikke
    vender oss bort fra våre synder som Gud viser oss
    er vi ikke mer frelst enn de som ikke bekjenner seg
    å være kristne. Frelsen er ingen frilbillett til å
    synde, men slik jeg ser det, nåde og kraft til å seire
    over synden.

    Ikke misforstå meg, vi er ikke syndfrie, feilfrie eller
    perfekte… ikke ennå. Men Gud ser mer på motivet ditt,
    på hjertet ditt og ditt innerste begjær enn på utsiden
    din. Han forandrer oss fra innsiden og ut, og det kan ta
    tid, men lar vi Ham gjøre det, så vil Han gjøre det. Og
    alt vil være til Hans ære.

    Gud lede deg og velsigne deg.


    Kommentar #3472 | Erlend, 30. desember 2006 kl. 19:38
  5. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Frode, du skriver at du bærer ditt kors hver dag. Hva legger du i å løfte opp korset hverdag og bære det. Hva er det korset for deg?, spør om du kan definere ditt kors, “det fjerde kors”.


    Kommentar #3474 | LarsGranberg, 30. desember 2006 kl. 19:55
  6. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Frode:

    En ting er sikkert, jeg er ikke din dommer, men jeg lurer på, hvordan vet du at du er frelst?


    Kommentar #3476 | Leser, 30. desember 2006 kl. 20:01
  7. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Arild har et poeng: vi som er frelst lever også i tilgivelse. Halleluja til det! :)


    Kommentar #3477 | Andreas, 30. desember 2006 kl. 20:33
  8. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Til Frode

    De som ikke går inn gjennom døren, som er Jesus, vil ikke bli frelst!

    Da må jeg spøre deg; er det Jesus som får deg til å leve slikt eller du selv?

    Jan Kåre


    Kommentar #3480 | Evangelist, 30. desember 2006 kl. 21:14
  9. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Andreas:

    Hva vil det si å “leve i tilgivelse”? Er det bare “frelste” som gjør dette, eller gjelder det alle?


    Kommentar #3481 | Leser, 30. desember 2006 kl. 21:14
  10. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Leser: jeg kan ikke svare på hva Arild mente med å “leve i tilgivelse”, men for meg betyr det at jeg som frelst har mulighet til å få nødvendig tilgivelse for mine synder.


    Kommentar #3482 | Andreas, 30. desember 2006 kl. 21:17
  11. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Ja vi lever i tilgivelsen,men er vel ikke meningen vi skal fortsette å synde av den grunn.Og synd er synd uansett hvor stor eller liten eller hvordan den er.Jeg og synder og kan vel ikke forvente at Jesus skal tilgi meg hver gang jeg tar meg en røyk.Men håper jo vi vokser i dette livet med Jesus og vil bli renset mere og mere som vi vokser med Ham.Er jeg som baby helt på jordet nå eller ??


    Kommentar #3486 | Jone, 30. desember 2006 kl. 21:34
  12. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Ja, det er utrolig viktig at vi er bevisst på at vi faktisk lever i synd, alle sammen. Men ved Guds hjelp kan vi ta avstand fra synden. Det gjør godt å legge noe vondt på hylla som tidligere i livet har vært en byrde og en synd!


    Kommentar #3487 | Andreas, 30. desember 2006 kl. 21:43
  13. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Jeg har bare lyst til å gi deg en liten (men viktig) opplysning:

    Bibelen, Guds ord, er de kristnes rettesnor og viser oss hvordan vi skal leve.
    Den som er kristen, ønsker å følge Guds ord. Jesus som døde for deg sier dette i Johannes 14:23 – “Hvis noen elsker Meg, vil han holde Mitt ord”, og i vers 24: “Den som ikke elsker Meg, holder ikke Mine ord.”
    Hvordan kan du si du er en kristen når du med “åpne øyne” gjør i mot Guds vilje?
    Har du lest historien om kvinnen som ble grepet i hor? (Johannes 8)
    Jesus fordømmer henne ikke, men sier “Gå bort og synd ikke mer”. Dette kalles omvendelse, og det er det du må gjøre, sånn som også alle kristne må gjøre etter å ha syndet, så vi ikke lever i dem lenger.
    Paulus sier dette i Romerbrevet 6:1-2 – “Hva skal vi da si? Skal vi fortsette i synden for at nåden kan bli så mye større? På ingen måte! Vi som døde fra synden, hvordan kan vi forsette å leve i den?”

    Gud er hellig, så han kan ikke se igjennom fingrene med synd. Du må ikke bare erkjenne at du lever i synd, men OMVENDE deg, ta i mot Guds tilgivelse og begynne å leve slik Bibelen sier er rett.
    Jesus frelste oss for at vi skulle bli fri fra synd. Lev derfor ikke lenger under syndens slaveri. Du kan aldri oppleve friheten som en kristen hvis du fortsetter å leve i synd.
    Bare når du har tatt i mot tilgivelse og har Jesus som Herre i livet ditt (altså ikke lever etter dine egne lyster), kan du stå rettferdig framfor Gud på dommedag.

    Du er elsket av Gud, du er skapt vakkert, men Han hater synden. Gi ditt liv til Gud, så kommer Hans nærver. Å kjenne Gud er å leve.

    Et godt råd til slutt: Les bibelen og søk Gud av et oppriktig hjerte.

    Smil fra Kristine.

    “Derfor er det da ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus, de som ikke vandrer etter kjødet(å vandre etter kjødet, er å leve etter sine egne lyster), men etter Ånden” Rom 8:1
    “For kjødets vilje er død, men Åndens sinnelag er liv og fred” Rom 8:6


    Kommentar #3496 | Kristine, 30. desember 2006 kl. 22:44
  14. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Bra kommentar, Kristine.


    Kommentar #3497 | Andreas, 30. desember 2006 kl. 22:46
  15. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Takk Andreas! Men holder du med din egen kommentar du skrev først, eller min? For de er ganske motstridende om vi har forstått hverandre rett.


    Kommentar #3501 | Kristine, 30. desember 2006 kl. 23:01
  16. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Vi är ju alla fallna, Edens synd (Evas). Jfr Evas mitokondriska DNA i böcker som Sykes Evas 7 döttrar, Evas revben (kvinnliga sjukdomar) och Olof Kleebergs avhandling mitochondrian evolution (tror jag uppsala uni) som slog fast att bla besläktad klamydia bakterie är mitokondrien (ärvs på mödernet). Och där finns Guds uppenbarelser =
    http://www.sciencedaily.com/releases/2006/12/061228131515.htm

    Frukten är ju allt= från nedslagen till fest för lytta till förstå läran (sanning) till då vägen (lidandet, uppnå riktig lärjunge och vägen mot mästare) och livet (äktenskap, följa buden= Guds vilja etc).
    En dag i taget på vägen mot fullkomlighet. Lite dag för dag så vi inte blir blad som huggs av. Vi vet ju när vi är fallna. Inte har motivation till något av ovan. Tex fast i helvetet och idioti.
    Förebilder är ett måste, ett riktmärke. tex favoriterna Johannes, Maria MAGDALENA, Lasaros 1 och 2, officeren som brydde sig om den minste etc.
    Gud är ju kärlek.
    Och Jesus vill ju ha frukt som helst består (så Gud förhärligas). Men lilla hjordens salighet (tex fattig i anden) är ju nock (Gud har gett riket). Förvalta sitt salt och ljus under glastaket (Gud ser oss Sneaking a look at god´s cards av Ghirardi 445 How to observe a system without interacting with it ).


    Kommentar #3505 | bb, 30. desember 2006 kl. 23:20
  17. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Kristine: står for begge. Jeg skriver jo at kampen mot synden i våre liv må kjempes sammen med Pappa Gud. Så lenge Frode forsøker å kjempe mot synden, ta avstand fra den og følge Guds ord, er han frelst.


    Kommentar #3507 | Andreas, 30. desember 2006 kl. 23:27
  18. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Vel, han tar jo ikke avstand i teksten han skriver. Han lever i samboerskap. Og han tenker at han er frelst selv om han lever sånn. Han aksepterer at synden er der og tar ikke oppgjør med den, noe som vil si at han ikke har Jesus som Herre i livet sitt. Da er han ikke frelst før han omvender seg, noe Gud venter på at han skal gjøre. Han elsker Frode, men Frode har fri vilje og må selv velge om han skal elske Jesus mer enn sin egen lyst.

    Derfor (med all vennlighet), ser jeg det feil at du er glad for at han bekjenner seg som frelst og kristen. Han er ikke det, etter tekstens innhold.

    Men Frode: Du kan bli det! =) Jeg skal be jeg.


    Kommentar #3509 | Kristine, 30. desember 2006 kl. 23:37
  19. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Kristine:nå kommer det vel litt ann på hvor langt han er på veien,vi lærer jo etterhvert,men ikke alt på en gang,det hadde vi ikke kunnet klare.Eller har jeg missoppfattet han?? Men uansett så er han jo frelst da,slik jeg har oppfattet frelsen


    Kommentar #3514 | Jone, 30. desember 2006 kl. 23:43
  20. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Hei Kristine

    Så fint at du synes du lever bra nok da!

    mvh

    perarneh


    Kommentar #3515 | per arne, 30. desember 2006 kl. 23:47
  21. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Kristine: da tror jeg at jeg har misforstått Frodes budskap. Bra du gjorde meg oppmerksom på det. Hehe. Frode må som du sier ta et oppgjør med det han vet er synd. Men et slikt oppgjør er en prosess som kan ta mange år! 


    Kommentar #3518 | Andreas, 30. desember 2006 kl. 23:50
  22. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Kjære Frode,

    her er et enkelt lite vitnesbyrd: Det er fem år siden jeg tok i mot Jesus som min Frelser. Jeg hadde en feit å fin liste å gjøre opp. Jeg vendte meg bort fra de tingene som gjorde at jeg følte “syndenøden” som førte meg til omvendelse. Ellers levde jeg stort sett som før. Det tok en god stund før jeg skjønte at Jesus også måtte være Herre i livet mitt. Å gå på akkord med synden gjorde ikke meg lykkelig i hvertfall. Jeg jobber aktivt med å vende meg bort fra alt som er synd, selv om jeg stadig vekk gjør ting jeg må bekjenne for Gud.

    Derfor Frode, søk Gud! La ham vise deg veien du skal gå.

    Martinius


    Kommentar #3535 | Martinius, 31. desember 2006 kl. 0:17
  23. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Per Arne: Dette handler ikke om å leve bra nok, dette handler om en helomvendelse der man vil leve etter Guds vilje.

    Andreas: Et oppgjør kan du ta raskt, ikke flere år. Når du skjønner hva som er rett og hva som er galt, noe som Frode har skjønt for lenge siden, da må du ta et oppgjør her og nå. Frode kan slutte å leve i samboerskap. Det er et valg.

    Sett at jeg sliter med baktaling, da sier jeg: Tilgi meg Gud, jeg omvender meg fra dette, hjelp meg til å ikke gjøre det mer.
    Neste gang jeg får tanker om å baktale noen, da tar jeg disse tankene til fange og lar vær.
    Selvsagt kan det ta en stund før jeg ikke gjør dette mer, men jeg har omvendt meg hver eneste gang og har valgt å gjøre etter Guds vilje.

    Samboerskap er “enklere” sånn sett. Man kan flytte ut på dagen, man trenger ikke å holde munnen i sjakk som for eksempel ved baktaling.

    Å leve i synd man ikke tar oppgjør med, gjør at Jesu tilgivelse ikke får ta plass i livet ditt. Og da står man ikke rettferdig framfor Gud.

    Det blir mye ord her, men det er dette bibelen sier, og det må vi holde oss til.

    Smil fra kristine.


    Kommentar #3539 | Kristine, 31. desember 2006 kl. 0:21
  24. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Kristine: Ja, å slutte med samboerskap er såre enkelt. Men hvis du påstår at Frode med en selvfølge kan kvitte seg med sin bifile legning "her og nå", synes jeg du ikke helt fatter omfanget av det å være kristen og bifil. Akkurat det er en uhyre stor oppgave/utfordring for Frode å komme igjennom.


    Kommentar #3540 | Andreas, 31. desember 2006 kl. 0:23
  25. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Nei, det blir jo et annet kapittel. Men selv om Frode har lyst å leve som bifil, så trenger han ikke å gjøre det.
    Han kan omvende seg fra det han som bifil har lyst å gjøre. Det er nok.


    Kommentar #3541 | Kristine, 31. desember 2006 kl. 0:28
  26. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Amen, Kristine! :)


    Kommentar #3543 | Martinius, 31. desember 2006 kl. 0:29
  27. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Kristine: det er nok enklere sagt enn gjort. Men for all del – jeg kjenner til veldig mange mennesker som har blitt helbredet fra homofili. Alt er mulig. Det viktigste er å be for Frode. Men vi kan ikke forvente at han blir kvitt sin legning her og nå, uten å måtte gå igjennom en prosess med seg selv og Gud først.


    Kommentar #3545 | Andreas, 31. desember 2006 kl. 0:30
  28. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Takk, Martinius. Godt at du er enig!


    Kommentar #3546 | Kristine, 31. desember 2006 kl. 0:31
  29. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Kristine

    Rettelse – Så fint at du lever etter bibelen da.

    Jeg kan bare svare for meg, selvsagt, og jeg er ikke verdig. Om jeg lever i synd eller ikke vet jeg ikke for sikkert, for den terminologien har jeg aldri helt forstått. Men jeg er ganske sikker på at jeg ikke lever etter Bibelen.

    perarne


    Kommentar #3547 | per arne, 31. desember 2006 kl. 0:33
  30. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Ja, alle skal vi etterstrebe å leve etter Guds ord. Det gjelder også Frode.


    Kommentar #3550 | Andreas, 31. desember 2006 kl. 0:36
  31. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Jada, helbredet kan han bli. Amen.
    Det viktigste er at han velger å gå Guds vei, ikke hans egen. Først da kan Gud få hjelpe ham med å seire over synd, helbredelse eller ikke.


    Kommentar #3552 | Kristine, 31. desember 2006 kl. 0:38
  32. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Kristine: ja, det er vi enige om. :)


    Kommentar #3553 | Andreas, 31. desember 2006 kl. 0:41
  33. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Per Arne: Å leve i synd vil si å ikke ville gjøre seg av med den. Alle synder, men som kristen kan man omvende seg fra synden. Det er mitt ønske å leve etter bibelen, derfor omvender jeg meg fra alt som strider mot bibelen.
    Håper det var greit forklart.
    Smil.


    Kommentar #3554 | Kristine, 31. desember 2006 kl. 0:42
  34. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Andreas: =) Godt vi er enige.


    Kommentar #3555 | Kristine, 31. desember 2006 kl. 0:42
  35. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Nå er det vel såre enkelt for oss som ikke er bifile og si at det er bare å la det være.Ting er ikke alltid så enkelt,ja Jesus kan fri oss fra ting,men det hender at tin tar tid,og vi skal kjempe oss fremover for å bi Jesus mer lik.Men Kristine,dette blir nesten som en ikke røyker forteller meg at det er bare å slutte.Jeg tror det trenges tid for vi er spebarn og har ikke kommet langt nok.Samboerskapet er noe annet


    Kommentar #3556 | Jone, 31. desember 2006 kl. 0:43
  36. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Kristine: har du en egen blogg no sted?


    Kommentar #3557 | Andreas, 31. desember 2006 kl. 0:43
  37. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Forstå meg rett! Jeg sier ikke at synd er enkelt! Jeg sier at vi må gå bort fra synden, enten det skjer bare 1 gang eller hundre! Vi må være overgitt til Jesus og la han få prege oss, noe det ikke virket som om Frode var. Jeg kan ikke repetere meg selv flere ganger nå. =)


    Kommentar #3559 | Kristine, 31. desember 2006 kl. 0:47
  38. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Andreas: Nei, det har jeg ikke. Har akkurat fått meg en her, men jeg har ikke skrevet noe på den enda.


    Kommentar #3560 | Kristine, 31. desember 2006 kl. 0:48
  39. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    noen tanker:

    bjelken/flisen.
    Gud graderer overhodet ikke synd, ei heller mengden av den.
    All synd er like ille!
    Tror ikke at “jammen Gud, jeg gjordet det bare den ene gangen” holder på dommedag.
    Uten Jesu Blod er vi alle tapte.

    Egen refleksjon:
    Kommer nok ikke til å bekjenne noen synd (hverken stor eller liten tror jeg) her på bloggen i alle fall.

    Vi er blitt forkynt kjærlighetens evangelium, men det er svært lite kjærlighet ute å går runt om kring her syntes jeg. (Og det er en generell betraktning som overhodet ikke begrenser seg til denne artikkelen.


    Kommentar #3561 | olec, 31. desember 2006 kl. 0:49
  40. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Jone,

    det er ikke vi som skal forandre oss av egen kraft, men ved Guds ånd.

    Martinius


    Kommentar #3562 | Martinius, 31. desember 2006 kl. 0:49
  41. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Kristine: Okay. Du er velkommen til å skrive innlegg her på Kristenblogg. Gleder meg til du bidrar! :D


    Kommentar #3563 | Andreas, 31. desember 2006 kl. 0:51
  42. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Olec: Gud er kjærlighet, men han er også rettferdig. Hvis Frode tror han ikke trenger å ta oppgjør med synd, da er det jammen bra han sier det på bloggen sin, så noen kan si hva som er rett.
    “Jeg trodde jeg bare kunne tro på deg og leve i synd” holder heller ikke på dommedag.
    Jeg ber til Gud om at Frode må bli frelst. Og jeg forteller ham også hvordan han kan bli det. Det er kristne kalt til.


    Kommentar #3568 | Kristine, 31. desember 2006 kl. 0:55
  43. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Andreas: Takk Andreas!


    Kommentar #3569 | Kristine, 31. desember 2006 kl. 0:56
  44. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Martinius:ja var egentlig det jeg mente.Men Gud forandrer ikke alt i våres liv over natta,alltid.Noen ganger tar det tid


    Kommentar #3579 | Jone, 31. desember 2006 kl. 1:08
  45. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Kristine: du har mye godt å bidra med. :)

    Jone: det har du også. :)


    Kommentar #3581 | Andreas, 31. desember 2006 kl. 1:14
  46. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Andreas:tusen takk,vi pleier vel å være enige vi da.Kristine virker og som en veldig god og fornuftig kristen med masse kjærlighet til andre.Jeg vil og si ditto til deg Andreas :-)


    Kommentar #3593 | Jone, 31. desember 2006 kl. 1:27
  47. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Nei, nå smiler jeg for meg selv her. Det er bra vi kan skrive gode ord til hverandre. God natt, alle sammen. Guds beskyttelse og velsignelse.
    Smiil.


    Kommentar #3595 | Kristine, 31. desember 2006 kl. 1:31
  48. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Vi får tromme sammen til et Kristenblogg-treff en gang i løpet av 2007. Det hadde vært gøy! :D


    Kommentar #3598 | Andreas, 31. desember 2006 kl. 1:37
  49. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Tør jeg nå det mon tro.
    En får da visseligen nok fornærmelser ellers

    :-D


    Kommentar #3600 | olec, 31. desember 2006 kl. 1:40
  50. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    God velsignet natt Kristine
    Det hadde vært kult Andreas :-)


    Kommentar #3601 | Jone, 31. desember 2006 kl. 1:40
  51. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Kristine:

    Jo da, det er jo enkelt for en annen å holde bibelens bud hva gjelder sex og samliv. Og det er enkelt å la være å drikke seg full på vin, ikke stjele eller banne og slikt. Litt vanskeligere er det å få min kone til å tie i forsamlingen eller å anmode henne til å bruke skaut i kirken, men for jo være hennes problem.

    Men Jesus sammenfatter budene. Han sier vi skal elske vår neste som oss selv. Rekkevidden av den setningen er enorm. Jeg forstår ikke at noen kan si at de lever etter det budet. I hvertfall ikke her på Berget hvor vi har i overflod. Vi tror vi er så barmhjertige for vi kanskje gir tiende. Men det holder ikke i følge nestekjærlighetsbudet. For vi skal elske vår neste som oss selv!!! Nå lever nok jeg et nokså normalt liv i vår målestokk. Så om jeg definerer min neste til å bo i min umiddelbare nærhet slipper jeg nok fri, men gjør han det? Jeg tror ikke det. Lidelser og sult kommer inn i stua mi ganske ofte. Og hva gjør jeg, jo jeg lukker øynene mine. For jeg kommer neppe til å gi opp hverken hus, bil, pc eller julemat. Og slik jeg leser Ordet er det et klart brudd med Guds vilje.

    Men det er bra at du lever etter Bibelen, Kristine.

    perarne

    som ikke vet hvordan han skal få frem smilet men det lærer han nok om noen forklarer det til han


    Kommentar #3609 | per arne, 31. desember 2006 kl. 1:45
  52. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    olec: ingenting er vel bedre enn at kristne samles! :)


    Kommentar #3611 | Andreas, 31. desember 2006 kl. 1:48
  53. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    per arne: skriv kolon og høyreparentes, så får du frem smilet.


    Kommentar #3612 | Andreas, 31. desember 2006 kl. 1:49
  54. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    god natt!!:)
    og takk

    perarne


    Kommentar #3614 | per arne, 31. desember 2006 kl. 1:51
  55. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Jeg er kjempeglad du er kristen, jeg Frode. At Jesus er sentrum i livet ditt må jo være det aller viktigste. Så får man være uenige om mindre ting.

    Jeg synes det står så godt i bibelen; “Og igjen står disse tre; tro håp og kjærlighet.

    MEN STØRST AV ALT ER KJÆRLIGHETEN”

    Tror du på Jesus, og fokuserer på kjærligheten i livet ditt så har du allerede skjønt veldig mye

    Hilsen “erkefienden” din fra internett ;)


    Kommentar #3625 | Martin, 31. desember 2006 kl. 2:02
  56. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Leser:
    Du spurte hva det betyr å leve i tilgivelse.

    Det betyr at man erkjenner at man synder, bestemmer seg for å la være og oppdager at styrken ikke er der til å leve perfekt så langt man ser og forstår. Likevel tar man kampen mot synden – man står imot. Det er det som er omvendelse.

    Synder man ikke vet om, tilregner ikke vår Herre oss.


    Kommentar #3633 | Arild Holta, 31. desember 2006 kl. 2:26
  57. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Jesus sa: “Den som er utem synd, han kaste den første sten.” Her var det mange “steiner fra glasshus.”

    Til Frode vil jeg si: Hva ville Jesus ha gjort? For når alt kommer til alt er det jo nettopp det vi som kristne er,- “Jesu etterfølgere.”


    Kommentar #3634 | Linda, 31. desember 2006 kl. 2:56
  58. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Linda skriver: “Hva ville Jesus ha gjort?” Jeg lurer på hvor mange kristne som tenker sånn hele tiden. antagelivis ingen. Men flere prøver. Det er ikke noe lett å leve som en kristen. Det må man bare innrømme. Men en blir jammen mer kjent med seg selv om en tar det alvorlig..


    Kommentar #3639 | Martin, 31. desember 2006 kl. 4:01
  59. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Det er det som er problemet… Vi PRØVER,- og glemmer faktisk at Jesus har gjort hele jobben :) Når man innser DET,- at samma hvor mye vi prøver, samma hva vi gjør, så rekker vi ikke opp til Guds standard,- da kan Gud begynne å jobbe med OSS :)


    Kommentar #3640 | Linda, 31. desember 2006 kl. 4:07
  60. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    per arne: Jeg skrev et fryktelig langt innlegg, men jeg tok det bort. Jeg rodde meg for langt ut, tror jeg. =) Guds bud står fast i alle fall, og det er bra du er obs på det å elske Gud og din neste. Den går vi for.
    Det er på tide at vi har en overgitt kjærlighet til mennesker! Og hvis vi ikke har det, da må vi oppleve Guds kjærlighet for oss, så det kan gis videre.
    Smil fra Kristine, 19

    ps. (i menigheten jeg går i praktiseres det hodedekke og mannlige pastorer. Helt greit for meg.)


    Kommentar #3642 | Kristine, 31. desember 2006 kl. 5:12
  61. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Jeg har forsøkt å leve som kristen på mine egne premisser. Det resulterte i frafallenhet. Hvorfor? Fordi jeg hadde for stor kjærlighet til det som hører legemet
    og verden til. Det ble en konflikt mellom det som hører legemet til og DHÅ. Jeg forsøkte å få Jesus til å følge meg. Det ble en serie med selvrettferdiggjørelser og når jeg leste bibelen , letet jeg etter smutthull som ga meg “tillatelse” til å gjøre som jeg ville. Frafallet ble fullkomment når ikke-kristne ga meg sin fulle støtte, eller sa “det ekke så nøye vet du”. “Du må ikke ta den boka så bokstavilg!”
    Etter noen år var jeg min egen herre igjen.

    Det kostet meg kone, barn, hjem og det viktigste, nemmlig Guds velsignelse.
    Derfor blir det alltid, ett viktig spørsmål man måstille seg.
    Tror man at Bibelen er Guds ord?
    Det jeg fikk erfare var vel konsekvensene av hva som skjer hvis man ikke tar “boka” så bokstavlig, uten at jeg skal påstå at Herren straffet meg, for det klarte jeg vel best selv.

    Til Frode.
    Jeg liker ikke å dømme andre men ville bare dele en erfaring med deg. Jeg tror vi som kristne veldig ofte går glipp av mye fordi vi ikke søker det som hører Guds rike til, men prøver å rettferdig det som vi gjør i denne verden. Men vi kan alltid prøve Guds ord for å se om han fortsatt står ved det. En ting sier iallefall Bibelen meg at, denne verden skal ikke bestå.

    Så be for meg alle sammen.
    Takk for en kjempefin blogg.

    Lilleasia


    Kommentar #3645 | lilleasia, 31. desember 2006 kl. 6:02
  62. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Til Linda: joda, men så lenge vi er i kjødet så må vi jo strebe. Vi må jo leve. Men er med på det du sier da..er bare at det høres litt enkelt ut slik du sier det.

    Til Lilleasia: takk for din historie. Den trengte flere å høre tror jeg.

    TIl Frode: Forresten; jeg er er veldig glad for at du bestemte deg for å bli en av skribentene på denne siden allikevel :)


    Kommentar #3646 | Martin, 31. desember 2006 kl. 6:23
  63. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    FRODE, du sier en del i ditt innlegg,som: Jesus er Kongen,og er frelst,ved korset og blodet,jeg ser at jeg lever i synd,men jeg bærer mitt kors hver dag,og går framover med Jesus hver dag!
    Kjære venn,skal dette være en spøk,eller for og provosere Guds folk?
    Kan ikke helt forstå at dette kan være riktig,men jeg går ut fra at det er det,så da svarer jeg: Du er helt på villspor,og du må omvenne deg med en gang,og venne deg bort fra synden som henger så fast ved deg!
    Jesus kom for og frelse syndere,og der har vi alle hvert,men det må en omvendelse til,og da vi omvender oss,så er han rettferdig,så han forlater oss våre synder,og tilgir oss all urttferdighet,men og leve i det du SELV KALLER,og er synd,er helt utrolig frekt!!!Ikke for oss mennesker,men ovenfor den levende Gud!
    Gud sendte deg og meg Jesu Kristus for og bli frelst ved dette værket på Golgata Kors,men det er opp til enhver i dette liv,og gjøre noe med det!
    Det er ikke nok og vite at Jesus er kongen,men under en konge,må man bøye seg for det kongen sier!BIBELEN taler stærkt imot synd,og kongen står bak sitt ord!
    Du sier også at alle synder hver dag,det er tildels riktig,men man er ikke frelst,om man lever der,for Jesus sa at om ditt øye frister deg,så riv det ut.
    Så sterkt sa han det for og vise oss vår skrøplighet,derfor har vi en talsman,den Hellige Ånd som går i forbønn for alle sine barn:Og om noen synder,og vi ber om tilgivelse,så har vi det,men og skryte av at du lever i synd,er helt utrolig uten og gjøre noe med det!
    Kjære venn,for det er du,selv etter disse harde ord,men jeg vil deg bare godt,for du må omvenne deg fra denne livsstil!!!
    Gud velsigne deg,og oss alle!!!


    Kommentar #3678 | Storulf, 31. desember 2006 kl. 9:53
  64. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Per Arne, jeg ser du sliter med å få din kone til å tie i forsamlingen.
    Da er vi to

    :-)


    Kommentar #3714 | olec, 31. desember 2006 kl. 14:58
  65. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    hehehe


    Kommentar #3715 | olec, 31. desember 2006 kl. 14:59
  66. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Olec: Jepp, er det ikke ille?

    Storulf: Store og harde ord. Jeg bøyer meg i støvet for hvor godt du må leve. Jeg må bare si at om jeg skulle ha fulgt Bibelens ord i det Jesus sier at vi må rive av oss lemmene som lokker til synd, så hadde jeg fort fått plass på Sunnås. Men det er bra at du lever som det kreves.

    Kristine: Fremdeles fint at du lever etter Bibelen. Rett og slett imponerende.

    Godt nytt år alle sammen :)


    Kommentar #3732 | per arne, 31. desember 2006 kl. 16:59
  67. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Klart at om vi ser noen som lever i synd,så skal vi advare dem.Men Frode her trenger vel ingen slik formaning,han sier jo selv at han vet,han lever i synd.Tror ikke det blir noe lettere for han om vi dømmer.Livet med Jesus er ikke alltid bare rosen rødt for oss alle.Fortsett å kjempe deg fremover mot Jesus Frode,det gjør jeg og hver dag.Og med Hans hjelp vil vi nok nå målet en dag


    Kommentar #3747 | Jone, 31. desember 2006 kl. 21:03
  68. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Til Frode , kjærlighet er ordet ikke slik verden elsker men slik Jesus elsker.
    verdens måte å elske på er ifølge greske tekster ‘eros’ (begjær,betingelser, gjengjeldelse, gjensvar ..osv) , Guds kjærlighet er på gresk ‘agape’(betingelsesløs). Om du ønsker å leve nær Jesus må du ha hjerte dit badet i Guds kjærlighet, denne kan du kun få om du lever helhjertet for Jesus.
    på meg virker du som du ikke vil gi slipp på dine begjærelser , du vet hva som er rett , men vil ikke gi slipp på dine ’synder’. Syndet har vi alle , men det som er saken er at Jesus har gitt oss tilgivelse for alle synder, ikke slik at vi skal fortsette å synde for at nåden skal bli større , men som Paulus sier: rom.6.15-16 Hva så? Skal vi synde, fordi vi ikke er under loven, men under nåden? Slett ikke! 16 Vet dere ikke at når dere går i tjeneste hos noen og adlyder ham, da blir dere hans slaver? Dere blir enten slaver under synden, og det fører til død, eller slaver under den lydighet som fører til rettferdighet.

    Det neste er at om du elsker Jesus oppriktig da vil du ha DHÅ i ditt hjerte du vil ikke ønske å såre den hellige ånd (det kan jeg love deg) varere kraft fins ikke du vil umidelbart kjenne at du sårer ham. Det er ikke uten grunn at Jesus vernet om den hellige ånd, den er utrolig var for synd.
    Frode om du ønsker frelse må du være oppriktig for ingen kan leve i synd og bli frelst, selv om en tar sitt kors opp hver dag , om du fortsetter å leve slik vil du ligne grisen som ble badet og ren , som i neste øyeblikk velter seg i sølen, igjen og igjen, tilslutt gir en opp å vaske den……. det kan også overføres til mennesker som lever i synd


    Kommentar #3821 | Geir Rune, 01. januar 2007 kl. 15:31
  69. <<  |  <  |  >  |  >>  |  Sitér

    Tøft skrivet. Men husk at du sier at Jesus er kongen. Og da bør du finne ut hva kongen din vil! Og i Guds ord så er omvendelse ett must for tilgivelse. Jeg kan ta ett eksempel.

    Apostlenes gjerninger 2, 38 Da sa Peter til dem: “Omvend dere, og enhver av dere la seg døpe på Jesu Kristi navn til syndenes forlatelse, og dere skal få Den Hellige Ånds gave.

    Nå har ikke jeg døpt meg enda så jeg har ikke så mye å si. Men det er tydelig at omvendelsen og dåpen er viktig. Og hvis du er barnedøpt så døp deg fordet, det er en herlig måte å vise kjærlighet til Jesus.

    Jeg anbefaler 5min med Bibelen hver dag og bønn hver dag! Gud velsigne det :)


    Kommentar #3862 | named, 01. januar 2007 kl. 22:54
  70. <<  |  <  |  Sitér

    Det er forskjell på og leve i synd å falle i synd. Det er dere sikkert alle enige i. Viss du lever sammen med en mann og du selv er mann lever du i synd, å en kan ikke leve i synd og si at alt er greit. Du kan ikke bli frelst når du lever i synd. Men vi kan alle falle i synd, så om en mann låg med en annen mann EN gang så har han syndet, da kan han be om tilgivelse for det. Men han kan ikke be om tilgivelse for så og gjøre det igjen.
    Dessuten skal en mann bare ha en kone, som han skal være gift med, ikke to!

    1.kor 6-9.
    Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med…

    1. Tim 3.1 …må ikke kunne anklages for noe. Han må være én kvinnes mann, nøktern…

    1.Tim 1,10 står det sitat: …dem som driver hor, menn som ligger med menn, dem som driver med menneskehandel, løgnere og dem som sverger falskt, og alt annet som strider mot den sunne lære…

    Be derfor om å bli kvitt den trangen mot mennesker av samme kjønn.


    Kommentar #3922 | Lurven, 03. januar 2007 kl. 2:00

Skriv en kommentar



Du kan bruke disse HTML-kodene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
;-) :s :-P :-O :-D :-)) :-) :-( :( 8-)




*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Click to hear an audio file of the anti-spam word



Bloggmeny


Logg inn på bloggen


Kategorier


Flest kommentarer

    Geir Rune (6701)
    Arild Holta (4440)
    KNA (2910)
    Martin (2626)
    Evangelist (2564)
    Linda M. (2554)
    lealiss (2444)
    Jone (2078)
    kaktus (1649)
    DaGoo (1634)

Siste kommentarer

 riffi (9. februar 2010, 11:37) under "Verdens største problem":
Godt skrevet. Jeg har ikke noe annet å si enn de to tingene jeg tenker på. Det ene er “Jokerman& #8221;. Jeg mener det...

 kna (9. februar 2010, 11:25) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
lealiss skrev: kna skrev: ja, sanden renner i timeglasset hos Gud, men verden stikker hodet i sanden...

 kna (9. februar 2010, 11:18) under "Verdens største problem":
Bortsett fra litt manglende kunnskap om Israel og djevelens opphav ;-) …Er dette flotte greier, theend. Mange fine poenger,...

 lealiss (9. februar 2010, 10:14) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
kna skrev: ja, sanden renner i timeglasset hos Gud, men verden stikker hodet i sanden som...

 Arild Holta (9. februar 2010, 10:07) under "Seier over synd":
peren skrev: begge to påberoper seg snnheten , mens det er deres tolkninger som kommer på trykk. Det kan du jo mene. Jeg er...

 riffi (9. februar 2010, 09:54) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Åh, takk du reddet meg. Nå tenkte jeg: “Nå står det nok en kommentar fra Moderator Andreas:...

 theend (9. februar 2010, 09:31) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Ja ting tida på at det går deinn veien. Men prognasan går jo ikke så langt, kanskje kortere enn...

 riffi (9. februar 2010, 09:19) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Det ølet må ha smaka sterkt?! :-)) lealiss. Det e nesten som i Bonanza, tretønne og vill vest....

 lealiss (9. februar 2010, 09:15) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
riffi skrev: Då æ va lita brukt bror´n min å la trebåten stå under vatten, trur æ, førr å trekk...

 theend (9. februar 2010, 09:11) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
riffi skrev: E du førr gammel tel å fesk? Eller har du´kje båt lenger? Det har kje vi heller. Eller...

 lealiss (9. februar 2010, 09:08) under "Vitnesbyrd: Levende brorskap":
Det er ikke altid at folk ikke “gidder 221; kommentere da dere. Vi er jo desverre ikke alltid så mange her inne...

 riffi (9. februar 2010, 09:05) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Då æ va lita brukt bror´n min å la trebåten stå under vatten, trur æ, førr å trekk tel sæ vatn inn i...

 riffi (9. februar 2010, 08:52) under "Har du navnet i livets bok":
Selv om vi faller har Gud makt til å reise oss opp igjen. Hvis vi “prater 221; med Gud, med Jesus, hver dag så Han...

 theend (9. februar 2010, 08:50) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
riffi skrev: Theend, ka mein du me at du dreiv heimsjyen? Dreiv du heim sjyen (skyen?) eller dreiv...

 riffi (9. februar 2010, 08:47) under "“ProfeTITT” – en kort titt på Bibelens profetier (13)":
New Age-symbolet er jo en hest med horn mellom øynene (ikke en geit), men vet du...

 riffi (9. februar 2010, 08:44) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Theend, ka mein du me at du dreiv heimsjyen? Dreiv du heim sjyen (skyen?) eller dreiv du sjyen heime...

 riffi (9. februar 2010, 08:39) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Hei Tore! Ja, det er rart. Jeg møtte en gang ei jødisk dame, som også hadde en annen nasjonalitet i...

 kna (9. februar 2010, 08:38) under "Vitnesbyrd: Levende brorskap":
GS skrev: Takk for hyggelige kommentarer, alle, og en flott utlegging av Helge. KNA, det har vel alltid vært slik at konflikt...

 kna (9. februar 2010, 08:33) under "Korset":
Person skrev: kna skrev: Er man opptatt av kunnskap, er det sannhet som teller, og ikke enstavelsesord uten mål og mening. Når det gjelder sannhet...

 kna (9. februar 2010, 08:24) under "“ProfeTITT” – en kort titt på Bibelens profetier (13)":
Rettelse: Perserne var ikke “knustR 21; av Filip II i 336 f.Kr. når han...

 kna (9. februar 2010, 08:19) under "“ProfeTITT” – en kort titt på Bibelens profetier (13)":
Mye bra her, pastoren. Fikk lyst å putte inn litt mer gresk historie, for riket må...

 Tore hareide (9. februar 2010, 07:22) under "Korset":
Hei Person. Du sier at.Når det gjelder sannhet og enstavelsesord så kan jeg nevne ICEJ. En kristen terrororganisasj on som støtter...

 lealiss (9. februar 2010, 07:07) under "Korset":
Hildegunn skrev: Ja, jeg vil gratulere alle som har tatt seg tid til å leses innlegget mitt, for det var jo litt laaaaaangt!! Skal love at jeg...

 Tore hareide (9. februar 2010, 05:05) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Hei Bende. Di sier at. Hei Tore Ja, og denne eiendomsfolkets forløsning skjer ved...

 Bende (9. februar 2010, 03:56) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Hei Tore Ja, og denne eiendomsfolkets forløsning skjer ved gjenfødelsen til Kristus. Den er altså...

 Tore hareide (9. februar 2010, 03:01) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Hei Bende. Det står i. Ef 1:14 han som er pantet på vår arv til eiendomsfolkets forløsning,...

 Bende (9. februar 2010, 01:56) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Tore hareide skrev: Da må du lese i Guds ord, hva Gud sier om Jødene. Ja, det er det jeg gjør, men...

 Tore hareide (9. februar 2010, 01:47) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Hei Bende. Du sier at. Var det ikke sønn av horen de kalt ham, verdens frelser. Ganske...

 Tore hareide (9. februar 2010, 01:39) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Hei Riffi. Den kjærligheten til Israel og jødefolket, fikk eg selv et halvt år etter eg ble...

 Person (9. februar 2010, 01:39) under "Korset":
kna skrev: Er man opptatt av kunnskap, er det sannhet som teller, og ikke enstavelsesord uten mål og mening. Når det gjelder sannhet og...

 Tore hareide (9. februar 2010, 01:33) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Hei Theend. Du sier at. Det er dine ord riffi. Jeg unner ikke jødene mer kjærlighet enn jeg...

 Tore hareide (9. februar 2010, 01:28) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Hei Theend. Du sier at. Jesus. Elsk dine fiender. Mitt Rike er ikke av denne verden. Betal...

 Tore hareide (9. februar 2010, 01:21) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Hei Hildegunn. Godt og se kvinner som støtter opp om Israel og Jøden. Du sier at. Det jeg...

 Linda (9. februar 2010, 01:17) under "Har kristne lav selvtillit?":
Hei Tore H. Jeg er enig i at jeg var unødvendig krass mot kna. Det ber jeg ham om unnskyldning for. Når det gjelder mitt syn...

 Tore hareide (9. februar 2010, 01:16) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Hei Theend. Du sier at. Ja de som er ett i Kristus er hans øyensten. Bare en brud. Ikke to....

 Tore hareide (9. februar 2010, 01:11) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Shalom Kna. Takk for et nytt godt innlegg om Eiendomsfolket Isarel. Godt og vet at Israels...

 GS (9. februar 2010, 01:03) under "Vitnesbyrd: Levende brorskap":
Takk for hyggelige kommentarer, alle, og en flott utlegging av Helge. KNA, det har vel alltid vært slik at konflikt og...

 Tore hareide (9. februar 2010, 00:43) under "Seier over synd":
Hei svnyborg Du sier at. Jo har da fått med meg det, men har ikke sett at noen inne på kristenblogg er i stand til å fortelle...

 Tore hareide (9. februar 2010, 00:30) under "“ProfeTITT” – en kort titt på Bibelens profetier (12)":
Hei Geiren Du sier at. Men kort sagt: Siden det er symbolsk, så er det...

 riffi (9. februar 2010, 00:26) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Sei du det, sei du det! Ta torsken!!

 theend (9. februar 2010, 00:25) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
riffi skrev: Ja, du har nok rett i det. Hørte én gang til på den. Er du forresten norsk? Du skrev...

 kna (9. februar 2010, 00:23) under "Korset":
Ja, Hildegunn. Anni Skau var i alle fall en misjonær som satte spor etter seg, men det må jo være mellom 63-65 engang, at hun besøkte klassen vår...

 Tore hareide (9. februar 2010, 00:21) under "Har kristne lav selvtillit?":
Hei Peren og linda. Du siae at.hei linda bra den vi er enige på mange felt, ser jeg. og tror vi kunne debatert uten...

 riffi (9. februar 2010, 00:13) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Ja, du har nok rett i det. Hørte én gang til på den. Er du forresten norsk? Du skrev “etterf...

 theend (9. februar 2010, 00:10) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
nriffi skrev: Hvordan vet du at den handler om å bli forfulgt av pressen? Det sier han ikke?...

 Diakko (9. februar 2010, 00:04) under "Har du navnet i livets bok":
svnyborg De fleste som har sitt navn i livets bok har nok også et synderegister så langt som en kvelerslange og med syndige...

 siggen (8. februar 2010, 23:51) under "Korset":
Sitat Hildegunn: “Du er fri til å tro hva du vil. Men det er kanskje andre som tar min advarsel alvorlig.” Unnskyld for at jeg sier...

 riffi (8. februar 2010, 23:46) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Hvordan vet du at den handler om å bli forfulgt av pressen? Det sier han ikke?

 riffi (8. februar 2010, 23:43) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
Nei, kan ikke klage over at jeg blir forfulgt, takk for det du skrev forresten, men jeg tenker på at...

 theend (8. februar 2010, 23:38) under "Guds handlinger med Israel som hedningenes eksempel":
riffi skrev: Fint at du er for kvinner i menigheten. Det er alle menn, så lenge vi vasker, baker,...