Ser du?

Youth of the nationSkrevet av: Youth of the nation i kategori(er) Nåde, Samfunn, Sex, Synd, 06. november 2006 kl. 14:40.

» Skriv en kommentar
» Besøk Youth of the nation sin profil.

(Youth of the nation har 2 innlegg i bloggen)

«  |  »



Relaterte innlegg: Ingen relaterte innlegg funnet, 

Jeg vil bare oppfordre deg til å se rundt deg. Se godt! Ser du alle de sårede menneskene? Ser du mennesker som ikke har håp? Ser du alle ungdommene som setter sin lit til alkohol og sex?

Verden du ser i dag er en verden Satan styrer. De fleste kjenner ikke Jesus, og derfor er de et lett bytte for Satan. Satan sørger for ondskap i verden. Dette er det bare vi kristne som kan forandre på. Det er vi som skal vise folk at det finnes noe bedre. Likevel er det så utrolig mange kristne i dag som ikke følger Guds ord! Det er så utrolig mange som forandrer på Guds ord.

Bibelen er Guds ord. Gud er den samme i dag, i går og i morgen. Han forandrer ikke mening selv det går 1000 år. Vi kristne er kalt til å være annerledes. Vi er kalt til å være et lys i verden. Folk skal søke oss fordi de ser noe som er annerledes med oss. De skal komme for å se oss brenne.

Jeg sier ikke at vi ikke kan synde. Vi er ikke perfekte og vi vil aldri bli det. Likevel er det stor forskjell på det å tilstå at man har gjort en synd og det å bortforklare synden.

Ja, GUD elsker deg. Han skapte deg. Derfor vet han hva som er best for deg. Han vet det bedre enn oss.

Gud sier at ekteskapet skal vare livet ut. Sex utenfor ekteskapet er synd.

Gud skapte mannen og kvinnen i sin bilde. De utfyller hverandre perfekt. Homofili er ikke en del av Guds bilde.

Gud er ikke for samboerskap eller skilsmisse.

Gud støtter verken porno eller onani.

Gud sier også at det å lyve er galt.

Disse enkle sannhetene er Guds ord. Vi som kristne skal følge Guds ord. Når vi tar imot Jesus sier han: "Gå, og synd ikke mer fra nå av." Ja, vi kommer til å synde. men forsvar ikke synden!

Jesus elsker alle. Da han vandret på jorda gikk han til de som var nederst i samfunnet. De som hadde det vondt. De som alle andre hatet. Han elsket dem, det samme er vi kalt til å gjøre. Likevel hatet han syndene de gjorde. Det samme skal vi gjøre. ELSKE SYNDEREN, HATE SYNDEN.

Mennesker søker det som er annerledes. Hvis vi kristne prøver å tilpasse oss verden, vil ikke de som ikke er kristne prøve å søke oss. Da ser de ingen forskjell!

Jeg vil bare oppfordre deg til å følge Jesus. Tør å være annerledes!

BE THE ONE WHO MAKE THE DIFFERENCE!



» Skriv en kommentar

Innholdet i dette innlegget er bloggforfatterens eget åndsverk, og er ikke nødvendigvis Dagen Magazinets holdning til tematikken.

Photo credits: ChristianPhotos.Net, FreeFoto.com and CreativeMYK.


12 kommentarer til “Ser du?”

  1. Trygve sier:

    “Youth of the nation” sier Jesus elsker alle, noe som inkluderer samboere, dem som har opplevd skilsmisser, homofile…

    Hvordan kan han da sette seg til doms over disse menneskene, sette seg over Gud, og fordømme disse menneskene og kalle deres liv for syndig? Er ikke det å sette seg over Gud og fordømme andre mennesker mer synd??

    Nei du… Elsk din neste! Godta at andre er annerledes enn deg selv, og like verdifulle mennesker som samboere, skilte eller homofile.

    Trygve

  2. Jone sier:

    Å ja,jeg ser alle de som trenger Jesus og Hans Frelse,og mitt hjerte gråter for disse
    Kan jo bare se på min familie.Jeg gråter fordi jeg ikke kan få de til å skjønne at Jesus er sannheten veien og livet.Og jeg vet at om Herren kommer i dag går de fortapt
    Og det ønsker jeg ingen å gjøre.Og vi som kristne må være rene selv ellers viser vi jo at man kan bli en kristen og fortsette å synde.Det blir ingen forskjell på oss og verden

  3. Bakka sier:

    Før jeg skriver dette, så vil jeg gjerne si fra om at dette ikke gjelder noen av dere kristne som faktisk har et åpent og godt syn på andre mennesker. Trygve, du har skjønt det. Det er flott å se at noen klarer å skilne mellom det å være religiøs og det å være fordømmende.

    Jeg er så lei… så lei alle kristne som ser ned på andre mennesker. Vi respekterer dere, så da får dere respektere andre. Homofili er verken en sykdom eller et rop om oppmerksomhet. Tror dere virkelig at mennesker velger å leve et liv hvor de stadig sjikaneres og blir forskjellsbehandlet av den grunn at de velger å stå frem som annerledes? Og da spør jeg, hvorfor finnes det da homofili mange andre steder i dyrelivet, hvis det er en menneskelig oppfatning? Jeg er for øvrig ikke homofil, så du har ingen grunn til å dømme meg av den grunn. Men, om du vil så kan du dømme meg for å være åpen og respektere alle mennesker rundt meg, sånn som alle mennesker burde gjøre.

    En sykdom? Hvordan hadde du følt det, om jeg mente du var syk fordi du var kristen? Bare fordi jeg har en annen mening enn deg, så er du syk! Toleransenivået til enkelte kristne er farlig lavt, noen av dere lever i middelalderen. Se at verden forandrer seg, få opp øynene! Det er gjort flere undersøkelser av homofile mennesker, ingen av dem har vist noen tegn på sykdommer annerledes fra oss heterofile.

    Gud ber også om nestekjærlighet, og respekt. Hvor er nestekjærligheten? Den forsvant kanskje siden du mener at disse menneskene, født med en legning de ikke kan noe for, lyver?

    Gud ikke for samboerskap og skilsmisse. Neivel, de kan ha noe med at dette ikke var veldig utbredt på den tiden kristendommen tok til og bibelen ble skrevet. Nok engang har du blitt igjen i fortiden og er blind for utviklingen av dagens samfunn. Hei! Hvorfor skriver du dette her? Burde ikke du ha skrevet på et papyrus ark? Er det virkelig en synd å velge forskjellige veier når de vet at ekteskapet er basert på løgn? Ettersom løgn også er en synd?

    Siden du tydeligvis mener vi bør leve i fortiden, er det kanskje på tide vi andre gjør det også. Har du lyst til å forfølges igjen?

  4. Bakka sier:

    Forresten Youth of the nation. Hvor i Bibelen fordømmer Gud alkohol? Gjorde ikke Jesus om vann til vin?

  5. admin Andreas sier:

    Bakka: homofili er ingen sykdom. Jeg er ikke syk bare fordi jeg for eksempel faller i synd og lyver av og til, en homofil er ikke syk bare fordi han lever i et homofilt samliv. Løgn er synd, homofilt samliv er synd. Det er ikke særlig store forskjeller på meg og en person som lever i homofilt samliv. Vi er syndere begge to. Forskjellen er at jeg forsøker å ta mest mulig avstand fra synden i mitt liv, mens homofile mener de kan leve ut sin homofile legning uten å forsøke å ta avstand fra den. Dersom jeg hadde vært en lystløgner hadde jeg virkelig vært ille ute. Da hadde jeg med overlegg levd i synd, og nektet å ta avstand fra synden. Mange homofile lever i homofilt samliv, og nekter å ta avstand fra den synden. All respekt til de kristne homofile som for enhver pris ønsker å unngå homofilt samliv/seksualliv, og heller ber til Gud om syndsforlatelse, fordi de vet at det er synd og at det er mulig å omvende seg fra synden, ved hjelp av Guds helbredende kraft.

  6. admin Andreas sier:

    Bakka: Youth of the nation skriver ikke at Gud fordømmer alkoholen. Han nevner bare at alt for mange “setter sin lit til alkohol”. I det øyeblikket det blir for mye alkohol er det galt. Det står det også i Bibelen.

  7. Jone sier:

    Ja det står da i Bibelen at man ikke skal drikke seg full,og du skal heller ikke gjøre noe som leder en bror eller søster til fall.
    Bakka:
    Du mener jo tydlig at vi skal tilpasse Bibelen til vår moderne tid og at noen av oss er gammeldagse i vårt syn.Gud er i dag,i går og til evig tid den samme,og det gjelder og Hans ord.Vi kan ikke tilpasse Guds ord slik at det passer best mulig,slik at vi slipper å forandre oss.Vi må høre på Herren når han leder oss bort fra synd

  8. Bakka sier:

    Jone:
    Jeg mener man ikke skal ta Bibelen bokstavelig og jeg mener at Gud regner med at vi selv kan kunne forstå at det er stor forskjell på dagens samfunn og samfunnet som eksisterte når Bibelen ble skrevet.

    Andreas:
    Ja, jeg lot merke til det. Det var en ren kjær lesefeil av meg;)

    Så du mener homofili er en løgn? La meg spørre deg.. tror du virkelig at et så stort antall mennesker, som representerer verdens homofile, selv har velget å leve et liv hvor det medfølger såpass store motforestillinger og forskjellsbehandlinger? Dette er noe de ikke kan noe for, gi meg et saklig bevis på noe annet og jeg skal vurdere det;) Dermed kan man ikke forvente, en real gud kan ikke forvente, at de skal gi opp livet sitt og dermed leve i løgn(!). Det vil si at de bytter ut en “synd” med en synd.

  9. Jørgen sier:

    synden er en maktpolitsk genitstrek.
    synden kan defineres ulikt av ulike mennesker utifra ulike perspektiver
    i ulik tid.
    det som var meget syndig før trenger ikke lenger være det nå.
    og det som mange synes er syndig idag trenger ikke lenger være det imorgen.
    tanken om at synden kan kontrollere menneskers adferd.
    det er fruktbart for en stat!
    innbyggere som lever på en illusjon.
    man tror man blir straffet eller belønnert for ulike handlinger
    når sannheten er at det er ingen som bryr seg om hva
    akkurat DU gjør.det er likegyldig.
    for ett statoverhode er det fantastisk at innbyggerne
    oppfører seg nogenlunde `sivilierst`
    så HIPP,HURRA for synden.
    gud velsigne synden.
    og takk til alle de prestene som kan brøle ut sin misnøye med synden hver søndag.
    må gud tilgi dem.

  10. Kristine sier:

    Jeg støtter deg, Youth og the nation! Du er bibeltro.

    Angående homofili: det var utbredt på Jesu tid.
    Er man kristen, ja, da må man tro at Guds ord er Guds ord, ikke noe diffust og kultur-betinget. Jesus elsker alle homofile, alle syndere, det er de han vil forkynne de gode nyhetene til: Luk 4:18-19.

  11. Jone sier:

    Bakka:om du mener det du skriver så tror jeg du begrenser Gud.Selvsagt viste Han hvordan vår tid ville bli.Han er jo Gud og ingenting er umulig for Han

  12. Wjdups sier:

    Bakka

    Siden du tydeligvis mener vi bør leve i fortiden, er det kanskje på tide vi andre gjør det også. Har du lyst til å forfølges igjen?

    “Innrett dere ikke etter den nåværende verden, men la dere forvandle ved at sinnet fornyes, så dere kan dømme om hva som er Guds vilje: det gode, det som er til glede for Gud, det fullkomne.” (Rom 12,2)

    Vi skal ikke følge denne verdens moter. Vi skal følge sannheten som holder til enhver tid. Jesus.

    http://www.youtube.com/watch?v=gr5Y63bDNNg

    “Vær ikke redd for det du skal lide! Djevelen skal kaste noen av dere i fengsel for at dere skal bli satt på prøve, og i ti dager skal dere lide trengsler. Vær tro til døden, så skal jeg gi deg livets seierskrans.” (Åp 2,10)

    “Da skal de utlevere dere til forfølgelse og slå dere i hjel; ja, dere skal hates av alle folkeslag for mitt navns skyld. Da skal mange falle fra, og de skal angi hverandre og hate hverandre.” (Matt 24,9-10)

    Vi skal ikke gjøre kristenlivet så likt det jordiske livet som mulig. Kjød og ånd kan ikke forenes. Vi skal følge Gud med en ren samvittighet. Verden kommer til å hate oss, for den kjenner ikke Gud. Men før oss ble Jesus hatet. I Ham har vi liv.

    Guds velsignelse! :-D

Trackbacks/Pingbacks


Skriv en kommentar

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture.
Anti-spam image

XHTML: Du kan bruke disse formatteringene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

;-) :s :-P :-O :-D :-)) :-) :-( :( 8-)



MENY


LOGG INN PÅ BLOGGEN


STIKKORD

åndelighet akasietreet Annet ANTISEMITTISME arv ecclesia En biskop skal være en kvinnes mann Endetiden erstatningsteologi fikentreet Frelse glede hamas Human-Etisk Forbund Israel Jesus Jhwh Jsus kirke konge-riket kongen Krf Kristenliv mandeltreet Moral Muhammed Nåde oljetreet poesi? Politikk psykologi Salman Rushdie Samfunn Samfunn. politikk samliv Sex sommeren Teologi tornebusken tro tungetale verdier vintreet Vitenskap Yeshua

FLEST KOMMENTARER

    • Geir Rune (7819)
      Arild Holta (4701)
      KNA (3928)
      lealiss (2943)
      Linda M. (2912)
      Martin (2629)
      Evangelist (2564)
      Jone (2078)
      kaktus (1819)
      Østfolding/Marcus (1762)

  • SISTE KOMMENTARER

     Saaland (29. juli 2010 kl. 16:02) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Jeg mener at det meste er direkte forklart av bibelversene selv, og derfor er det ofte bare å lese nøye...

     verner (29. juli 2010 kl. 15:17) under "St. Patrick’s Confession":
    Scott Nå har jeg svart deg på det du spurte om. Jeg kan bare svare enkelt på det ut i fra slik det står skrevet der....

     svnyborg (29. juli 2010 kl. 15:07) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Linda skrev: svnyborg skrev: Linda skrev: Sikker? Det er vel tydelig nok at GR ikke er fri til å sette seg og andre...

     dan (29. juli 2010 kl. 14:59) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Hei saaland Forklar gjerne hvordan du mener hele bibelkapiteler kan legges ut i sammenheng uten å bruke egne...

     Linda (29. juli 2010 kl. 14:59) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    svnyborg skrev: Linda skrev: Sikker? Det er vel tydelig nok at GR ikke er fri til å sette seg og andre fri fra slaveriet...

     saaland (29. juli 2010 kl. 14:24) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Logisk tenkning fører lett på avveier! Derfor er det viktig å lese eksakt slik det står nedskrevet i Det...

     Latterlig (29. juli 2010 kl. 13:17) under "Torp henlegger ikke anmeldelse":
    At det jeg skrev ble sensurert er nok omtrent på nivå med å ta alt som Torp sier for god fisk. (enkelt sagt; jeg har...

     Scott (29. juli 2010 kl. 12:53) under "St. Patrick’s Confession":
    Regnet vel med at du ikke kunne gi en fyldig forklaring på hvorfor de gamle profetene snakker om Sabbath i profetiene...

     Geir Rune (29. juli 2010 kl. 11:47) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Arild Holta skrev: Jeg tror også at du, Geir Rune, ikke er i stand til å ha et nyansert syn på dette. Det...

     Geir Rune (29. juli 2010 kl. 11:26) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    svnyborg skrev: Sikker? Det er vel tydelig nok at GR ikke er fri til å sette seg og andre fri fra slaveriet under...

     Calle Almedal (29. juli 2010 kl. 10:37) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Forkynner og forkynner, Fru Blom. Ser ut som han mest raker in penger

     Latterlig (29. juli 2010 kl. 10:27) under "Torp henlegger ikke anmeldelse":
    Det anonym sier er så feil det kan få blitt. Facebook er ikke laget som et kontrollerende organ, det er laget som et...

     svnyborg (29. juli 2010 kl. 09:24) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    peren skrev: sikter du til at det ikke finnes andre guder? at han er alene der “oppe̶ 1;? helvete er vel...

     peren (29. juli 2010 kl. 08:32) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    svnyborg skrev: Linda skrev: Sikker? Det er vel tydelig nok at GR ikke er fri til å sette seg og andre fri fra slaveriet...

     svnyborg (29. juli 2010 kl. 08:20) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Linda skrev: Sikker? Det er vel tydelig nok at GR ikke er fri til å sette seg og andre fri fra slaveriet under...

     kaktus (29. juli 2010 kl. 08:15) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Arild Holta skrev: Geir Rune skrev: Arild Holta skrev: Likevel undrer jeg over motivene til Ulf Ekman. Jeg...

     kaktus (29. juli 2010 kl. 07:54) under "Fredens Gud gir fred i hjertet – del 2":
    Ja, helt enig i dette. Freden er dommeren for at du gjør Guds vilje, sa Ed Cole en gang. Uten den dype...

     Scott (29. juli 2010 kl. 07:20) under "St. Patrick’s Confession":
    Jesaiah profeterer her om fremtiden. Ingen sted står det skrevet at det er likgyldig hvilken dag en tar som hviledag....

     Arild Holta (29. juli 2010 kl. 02:48) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Geir Rune skrev: Arild Holta skrev: Jeg leste i tråden, til det var løgner, halvløgner, usannheter og...

     peren (29. juli 2010 kl. 02:30) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Geir Rune skrev: peren skrev: “dette er beviselig mot guds ord”, bør kunne bevises. men de fleste utsagn er...

     verner (29. juli 2010 kl. 01:42) under "St. Patrick’s Confession":
    Scott skrev: Scott skrev: Grunnen til jeg spør er din fraværende viten om Sabbaten. Her er en profeti som sier hvordan...

     Turid Holta (29. juli 2010 kl. 01:35) under "Meg":
    :-)) hehehedu har litt å pusle med om du har lyst å lage dikt peren du er svært nyttig til det. Ta med diktet om dørene som ikke går igjen i...

     Geir Rune (29. juli 2010 kl. 00:05) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Linda skrev: Uansett vil du få problemer med å bli forfulgt i siviliserte, demokratiske land, med religionsfrih...

     Linda (28. juli 2010 kl. 23:08) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Uansett vil du få problemer med å bli forfulgt i siviliserte, demokratiske land, med religionsfrihet, Geir Rune....

     kristin vik (28. juli 2010 kl. 22:43) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    det var på tide att ulf ekman sa ifra .jeg opplevde att det var ikke fra gud kjente åndsmakter når jeg...

     Scott (28. juli 2010 kl. 22:33) under "Davids Trone – Israel – Juda – og litt til":
    John Graham skrev: Hei Scott, Jeg har sett på denne websiden før, og fant den veldig...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 22:24) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Linda skrev: Hverdagen for martyrene var totalt annerledes enn den er for oss. Vi er FRI til og tro, mene og si det...

     Scott (28. juli 2010 kl. 22:20) under "St. Patrick’s Confession":
    Scott skrev: Grunnen til jeg spør er din fraværende viten om Sabbaten. Her er en profeti som sier hvordan det skal bli:...

     verner (28. juli 2010 kl. 21:21) under "St. Patrick’s Confession":
    Det var en viss Joseph Bates som utdypet mange av de spørsmål som omhandlet sabbatsbudet for at læren skulle få et...

     John Graham (28. juli 2010 kl. 21:08) under "Davids Trone – Israel – Juda – og litt til":
    Hei Scott, Jeg har sett på denne websiden før, og fant den veldig interessant, men jeg er...

     John Graham (28. juli 2010 kl. 20:42) under "Davids Trone – Israel – Juda – og litt til":
    Riffi Det ser ut som du har svart på egen spørsmål? Ja, jeg tror at jeg nevnte LDS kirken...

     Scott (28. juli 2010 kl. 20:34) under "St. Patrick’s Confession":
    Glemte å understreke at jeg ikke er medlem av noen adventist kirke, så du får heller kritisere meg på det jeg legger...

     Scott (28. juli 2010 kl. 20:30) under "St. Patrick’s Confession":
    Grunnen til jeg spør er din fraværende viten om Sabbaten. Her er en profeti som sier hvordan det skal bli: Jes. 66: 23...

     Scott (28. juli 2010 kl. 20:26) under "St. Patrick’s Confession":
    verner skrev: Ofte, for ikke si i alle tilfeller, der adventistene(i tillegg en og annen ensom brølende løve)er ute for...

     Linda (28. juli 2010 kl. 20:22) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Geir Rune skrev: Linda skrev: Hadde vært intressant om du kunne gitt et konkret eksempel på hva tukt kan innebære. Jeg...

     verner (28. juli 2010 kl. 20:12) under "St. Patrick’s Confession":
    Ofte, for ikke si i alle tilfeller, der adventistene(i tillegg en og annen ensom brølende løve)er ute for å røve...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 19:10) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Linda skrev: Hadde vært intressant om du kunne gitt et konkret eksempel på hva tukt kan innebære. Jeg tenker uansett...

     Linda (28. juli 2010 kl. 17:59) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Hadde vært intressant om du kunne gitt et konkret eksempel på hva tukt kan innebære. Jeg tenker uansett at ettersom folk...

     Scott (28. juli 2010 kl. 17:50) under "St. Patrick’s Confession":
    Israelite Nations are Statistically Considered the Most Happiest Countries in World! http://britam.or g/stats/Stati...

     Scott (28. juli 2010 kl. 17:44) under "St. Patrick’s Confession":
    Hele Bibelen er et vitnesbyrd på at Sabbaten er Guds hviledag. Yesuah forandret den ikke, heller ikke disiplene. Siden...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 17:33) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Linda skrev: Skal man endre standpunkt hver gang noen sier “Du tar feil?” Eller skal man våge å stå for det man tror...

     Linda (28. juli 2010 kl. 17:10) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Geir Rune skrev: Linda skrev: Hvor levende er Guds ord, når det brukes til å sette noen på plass, eller til å vinne en...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 16:45) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Linda skrev: Hvor levende er Guds ord, når det brukes til å sette noen på plass, eller til å vinne en diskujon? Hva...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 16:26) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    peren skrev: “dette er beviselig mot guds ord”, bør kunne bevises. men de fleste utsagn er ikke bygget...

     Tore (28. juli 2010 kl. 16:21) under "Kristus i oss":
    Det er ikke noe gale med forkynnelsen “Kristus for oss”,det er selve nøkkelen til at vårt liv skal få oppleve “Kristus i...

     Linda (28. juli 2010 kl. 16:07) under "Hvordan kan vi bruke Guds ord?":
    Hvor levende er Guds ord, når det brukes til å sette noen på plass, eller til å vinne en diskujon? Hva kan det utrette,...

     verner (28. juli 2010 kl. 16:06) under "St. Patrick’s Confession":
    Sabbaten Det finnes ingen håndfast dokumentasjon på når eventuelt pavekirken skal ha flyttet sabbaten til søndag. Ei...

     GuS (28. juli 2010 kl. 15:35) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Benny Hinn kritiseres, men like vel inviteres han! Dette minner ikke så lite om ml-bevegelsens syn på Josef...

     kaktus (28. juli 2010 kl. 15:03) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Tja, jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Nå er jeg i utgangspunktet negativ til forkynnere som skiller seg,...

     Passiv (28. juli 2010 kl. 13:22) under "Jesu Kristi Kirke av siste dagers hellige: et kritisk blikk":
    Nå har jeg da lest både Ørn Myhre sitt/sine innlegg og LDS sine innlegg. Kom over denne...

     Scott (28. juli 2010 kl. 13:16) under "St. Patrick’s Confession":
    Jeg snakket om UCG ikke WCG. Jeg må snakke for min egen del. Jeg er ikke medlem som jeg sa p.g.a. at jeg er uening i en...

     verner (28. juli 2010 kl. 13:12) under "Erstatnings-teologien kristenhetens nød og fordervelse!":
    Fredsriket skrev: Åp kap 2 v9 Jeg vet om de trengsler du må lide, og hvor fattig du er – men...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 11:45) under "Hva fungerer for deg?":
    svnyborg skrev: Du er inne på noe, man kan vel ikke være både gris og konge? -grisene har jo mer vett! Du taler sannhet denne...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 11:41) under "Hva fungerer for deg?":
    peren skrev: og om jeg sier at jeg ikke har synd, så konkluderer jeg med at jeg ikke er kjøtt, men ånd? men så lenge jeg er...

     riffi (28. juli 2010 kl. 11:25) under "St. Patrick’s Confession":
    Jeg ble litt bekymret over det som står her om menigheten du tilhører. Har du, Scott og John Graham samme tro som det...

     Sverre A (28. juli 2010 kl. 11:15) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Mye naivitet på grensen til direkte dumskap/dårskap her. Ethvert oppegående menneske, kristen eller ikke,...

     Geir Rune (28. juli 2010 kl. 11:14) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Arild Holta skrev: Jeg leste i tråden, til det var løgner, halvløgner, usannheter og tankefeil til å spy...

     riffi (28. juli 2010 kl. 11:07) under "St. Patrick’s Confession":
    Setter pris på om du en dag forteller litt mer om assosiasjonen du tilhører, vet ikke hvordan man oversetter det. Det...

     riffi (28. juli 2010 kl. 11:03) under "Davids Trone – Israel – Juda – og litt til":
    John Graham, jeg ønsker at du i tillegg en dag vil skrive om nøyaktig hva det er du liker med...

     Marcus (28. juli 2010 kl. 10:59) under "Ondskapens mål er snart fullt":
    Er på farta ut, Kaktus (skal på ferie). Endetiden er spennende. En gang jeg leste Åpenbaringen så leste jeg hvordan Gud...

     riffi (28. juli 2010 kl. 10:58) under "Changing Times":
    Jo, han fleipet med at Al Gore ble født nøyaktig 9 mnd etter romskipet kræsjlandet i 1947. Mulig etterkommer av det utomjordiske vesenet.

     kaktus (28. juli 2010 kl. 10:14) under "Ondskapens mål er snart fullt":
    Marcus skrev: Hyggelig å hilse på deg i stad, Kaktus! Håper alt står bra til med deg og dine. Personlig liker jeg å gå...

     Anonym (28. juli 2010 kl. 10:09) under "Torp henlegger ikke anmeldelse":
    Arild Holta: I virkelighetens verden er det ikke slik at en administrator av en liten gruppe ikke klarer å følge med....

     Marcus (28. juli 2010 kl. 09:31) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Enig, Arild. Skal man ha en ærlig og oppriktig mening om en sak, er det noen ganger lurere å snakke med en...

     Per Søetorp (28. juli 2010 kl. 09:19) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Bra sagt, Are!

     Per Søetorp (28. juli 2010 kl. 09:18) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Are Karlsen skrev: Er det Ulf Ekman driver med noe annet enn et religiøst sirkus? Først inviterer han...

     Scott (28. juli 2010 kl. 08:55) under "Changing Times":
    Scott skrev: Efeserne.6:12 for vi har ikke kamp mot blod og kjød, men mot makter, mot myndigheter, mot verdens herrer i dette mørke, mot...

     svnyborg (28. juli 2010 kl. 06:45) under "Hva fungerer for deg?":
    peren skrev: svnyborg skrev: klara skrev: Har du ditt sinnelag i de onde gjerninger er du under dommen, da er du en synder. ....

     Turid Holta (28. juli 2010 kl. 06:27) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Ja så sant Arild! :-D

     Arild Holta (28. juli 2010 kl. 06:04) under "Ekman sjokkert av Benny Hinns gnostisisme":
    Jeg leste i tråden, til det var løgner, halvløgner, usannheter og tankefeil til å spy av. Det er bare å...