(Aprilspøk:) Den populære TV-pastoren Jan Hanvold forlater TV Visjon Norge til fordel for det mer profesjonelle TV-produksjonsselskapet TV Inter, som blant annet står bak programseriene "TV-pastoren" og "Gudene vet" for TV2. Egil Svartdahl gleder seg til å samarbeide med den karismatiske drammenseren, og Hanvold ser frem til nye utfordringer i det han karakteriserer som "et mer fremtidsrettet produksjonsselskap, med større potensiale".
- Det at kristne, gode krefter i dette landet kan samarbeide på denne måten, vil bære gode frukter, sier Svartdahl. Han gleder seg til å få Hanvold med på TV Inters produksjoner.
- Hanvold vil få en sentral rolle i våre produksjoner. Jeg skal fortsatt ha programleder-rollen, mens Hanvold skal figurere som en slags ekspert på kristenlivet i Norge. Det blir på en måte slik som Jahn Ivar "Mini" Jakobsen er fotballekspert for TV2s sportssendinger; slik vil Jan Hanvold være TV Inters kristenliv-ekspert i fremtidige produksjoner av programmet TV-Pastoren.
Jan Hanvold bekrefter på sin side at han trer inn i den nye stillingen før sommeren.
- Ja, dette er en velsignet utfordring. Egil Svartdahl har vært min nære venn i lang tid, og det skal bli en fornøyelse å være hans mentor i programmet.
Hanvold mener TV Inter har større potensiale til å nå ut blant kristne enn hans eget selskap TV Visjon Norge.
- Det sårer meg å si det, men jeg tror TV Visjon Norge langt på vei har utspilt sin rolle som nyskapende innen kristen-TV i dette landet. Vi trenger nye krefter og nye tenkemåter, i et mer fremtidsrettet produksjonsselskap som har større potensiale, sier Hanvold, som også presiserer at han ikke føler han lar TV Visjon Norge i stikken på noen måte.
- Nei, jeg føler ikke at TV Visjon Norge ikke kan klare seg uten meg. Vi er i dialog med Finn Jarle Sæle, som har sagt seg interessert i å overta som pastor for kanalen når jeg melder overgang til TV Inter.
Jeg er glad for at Jan Hanvold søker nye jaktmarker, og jeg gleder meg til å se Hanvold i tospann med Egil Svartdahl på TV2. Det kan bære mye god frukt!
Både denne saken, og DagenMagazinet sin sak var altfor dårlige.
En god aprilsnarr skal være drøy, men den skal samtidig være såpass sannsynlig at man lar seg lure.
Hverken DagenMagazinet eller Kristenblogg hadde en aprilsnarr som fungerte ettersom at ingen ble narret.
Korsets Seier hadde derimot en veldig god aprilsnarr ettersom at den var mulig å tro på, og spilte også litt på fordommer rundt i landet mot “moderforsamlingen” i Oslo..
Nå skal ikke jeg drive å spre for mye sladder, men det er vel knapt noen hemmelighet at disse ikke har noen særlig sans for hverandres virksomhet.
Svartdahl synes Visjon Norge er vulgært, uproft og pinlig.
Hanvold mener Svartdahl ved TV Inter er altfor feige, og veike.
De ville knapt klart å sammarbeide om et enkeltstående TV program, så dette er så usannsynlig at jeg aldr en gang vurderte at det var sant til tross for at jeg ikke hadde noen bevissthet om at det var 1. april.
Jeg trodde det kanskje var et velmenende forslag inntil jeg etter et par sekunder kom på daoen.
Den i K-S må ha vært veldig bra, for jeg trodde alt jeg leste i dag morges. Når jeg nå klikker på K-S ikonet for å sjekke pånytt, får jeg bare opp at domenenavnet deres er parkert hos Domainnameshop. Så er det vel DET som er aprilspøken…men idag morges hadde jeg ingen problemer…
Jeg synes vi skal benytte anledningen til å gi Hanvold litt honnør, siden han nå er på tapetet igjen, selv om jeg får hakeslipp av og til når jeg hører ham raljere på det meste.
For tross alt, så har han skrevet kirkehistorie. Flere har forsøkt å starte opp kristenTV uten å lykkes. Både Omega TV (Frank Kaleb Jansen) og Familiekanalen (Friis-Larsen) gikk konkurs. Hanevold derimot, har en totalomsetning på over 50 millioner kroner (inklusive hjelpearbeidet).
Det er imponerende, tatt i betraktning av det totalhavariet hans forrige virksomhet i Drøbak led, med påfølgende fengselsopphold og ødelagte ekteskap. Ikke det beste utgangspunkt for å få fornyet tillit blant kristenfolket.
Men det er ikke spesielt god TV å sitte kveld etter kveld å høre på viktigheten av “støttepartnere” og endeløse opplesninger av plager og lidelser som Satan pusher på de kristne.
Men han har en lojal skare av mennesker som liker hans enkelhet, og kristne er de flinkeste givere i verden når man først overbeviser dem om fortreffeligheten av å gi.
Jeg våger den påstand at om 10 år får han Kongens fortjenestemedale for banebrytende virksomhet innen kristenmedia. Enklere mennesker enn Hanvold har fått det tidligere.
Ja, litt skryt av Hanvold er nok på sin plass. Han har gjort mye bra, det er det ingen tvil om. Tenk på hvor mange som har møtt Jesus via Visjon Norge! Om bare én person hadde blitt frelst gjennom Visjon Norge, hadde alt vært verdt det.
Visjon Norge ga forøvrig en sjenerøs gave på 100.000 kroner til Evangeliesenteret i helgen. Kjempeflott!
DaGoo: godt at du har et litt mer balansert syn på dette enn enkelte andre medkristne, som har en tendens til å tolke Visjon Norge og Hanvold veldig svart/hvitt.
Jeg måtte bare en tur innom skrytelaget jeg også!
Jeg har faktisk litt sansen for det arbeidet de driver- er enig det høres ikke oppbyggende ut å høre på støttepartnerprat kveld etter kveld..(skriver høres, da jeg ikke ser selv) men det viktigste er forkynnelsen av Ordet og menneskers frelse. Og vi ser resultatet av det arbeidet som drives! Det er dette som er det viktige! Mennesker frelst for himmelen, mennesker opplever helbredelser, forløsning og oppbyggelse inn i sine liv!
Jeg har ikke helt sansen for Hanevolds personlige fremtreden- men gjett hva?? Det er mitt problem! Gud velsigner og gir vekst inn i dette arbeidet! Må Gud velsigne hans arbeid videre!
“Jeg har ikke helt sansen for Hanevolds personlige fremtreden- men gjett hva?? Det er mitt problem!”
Pastor Jack Hayford i Church on The Way i Los Angeles slet med samme problem. Det var selvsagt ikke Hanvold, men Jane Crouch – vertinnen på Praise the Lord-programmet på TBN (www.tbn.org). Det er fler enn pastor Hayford som har fått hikke av hennes sukkersøte fremtreden.
Men en dag sa Gud til ham: “Jeg skapte henne slik”.
Artig dette. Jeg stussa litt egentlig på dette, for jeg tenkte ikke med en gang at dette var en aprilsnarr. Men etterhvert som jeg leste at Hanevold skulle være Egils mentor og slikt, skjønte jeg tegninga.
Egil Svartdahl ville aldri ha brukt en person som mentor som blant annet går ut og sier at Märtha er påvirket av djevler og demoner..hehe.
Geir Rune sa:Nå ble de veldig positivt her…nå skulle JK vært her å skapt litt balanse
Tror nok det ønsket har gått i oppfyllelse ja.Johannes lengre oppi her.Hehe
Jeg vil slutte meg til mye av det skrytet Jan Hanvold helt fortjent har fått her.
Jeg var selv svært negativ til mye av det Hanvold stod for og forkynte for så sent som et halvt år siden.
Etter å ha sett mye på Visjon Norge siste halve året, må jeg innrømme at det aller meste baserte seg på fordommer – og at jeg ble lurt av oppslagene i media. (Som selvfølgelig som alltid tar ting ut av sammenhengen).
Jeg er ikke enig i alt Hanvold sier og lærer, med noen punkter til hvorfor jeg mener alle kristne bør støtte han:
- Ser man helheten i det han forkynner og står for, så har man mer forståelse for enkelte “dumme” eller “harde” enkeltutspill.
- Han tør å forkynne direkte, og stå på mange lite populære sannheter
- Han er en plogspiss i Norge på forkynnelse om å så og høste
- Hans liv de siste 30 år har vist at han tør å gjøre ting, og ikke bare snakke om det
- Han har tatt med mange forskjellige og ulike menigheter og forsamlinger i programmene på kanalen, hvor den eneste fellesnevneren er at de tror på Jesus som døde for våre synder og oppstod igjen.
- Tilsvarende mange forskjellige gjester
Og viktigst til slutt:
- Hvis ikke Gud var med ham i Visjon Norge hadde det blitt stoppet for lenge siden.
Nå skal de altså ut med Vision Heaven, og går til hele Nord-Amerika, store deler av Asia, og hele Europa!
Dette er åndelig historie, og det blir for dumt å sitte hjemme i sofan og kritisere hovedmannen bak det bare fordi han innimellom kommer med en kommentar man ikke liker.
Jeg vil oppfordre alle til å velsigne Visjon Norge, både i bønn, økonomi, og ikke minst i samtaler med andre kristne.
Kristoffer: - Hans liv de siste 30 år har vist at han tør å gjøre ting, og ikke bare snakke om det
Det er bedre å ikke gjøre noe, enn å gjøre som Hanvold: Være en skurk! At folk er naive nok til å gi en som er dømt for økonomisk kriminalitet – er helt skummelt!
Hvis ikke Gud var med ham i Visjon Norge hadde det blitt stoppet for lenge siden.
Fin logikk. Godt å vite at Gud er med f.eks. http://www.herregud.com, http://www.bandoli.no og ikke minst; Kristoffer – det er godt å vite at Gud er med Al Qaeda. Hadde han ikke vært det, hadde jo disse tre blitt stoppet for lenge siden!
“At folk er naive nok til å gi en som er dømt for økonomisk kriminalitet – er helt skummelt!”
Det er visst bare enkelte kristne som ikke tåler at folk får en ny sjanse. Slik er heldigvis ikke verden – har du sonet din straff er du ferdig med saken og får begynne pånytt.
DaGoo: Det handler om å bruke huet. Ja, man skal hilse folk velkommen tilbake til samfunnet, men det er grenser for naivitet.
Slik er heldigvis ikke verden – har du sonet din straff er du ferdig med saken og får begynne pånytt.
Dette er bare tull, selvsagt!
Personer som har blitt straffet får hverken jobber i politi, vektertjenester, skoler etc (avhengigi av hva de straffes for)
Man lar ikke en pedofil jobbe i barnehagen.
Man lar ikke en svindler få en posisjon i selskapet til å gjøre nye underslag.
Man lar ikke en økonomisk kriminell ta imot pengene dine.
Å bruke hodet er ikke det motsatte av å gi folk en ny sjanse. Det handler om å la folk bevise at de fortjener en ny sjanse.
Kapital viste i 2005 at de nok ikke fortjener det… http://www.hegnar.no/publikasjoner/article58644.ece
Og om ikke jeg husker feil er det ikke mange ukene siden han igjen var i spaltene der…
Det er kun 3 år siden 2005…Og da kunne ikke VBC forklare hvor de innsamlede midlene ble av (eller: 70% forsvant før VBC fikk dem).
Og han var igjen i Kapitals spalter i fjor. Jeg husker ikke saken (og er ikke hjemme for tida, så har ikke bladet foran meg) men titlen sier mye “Pengepredikant Jan Hanvold skrønte til seg 50 mill” http://www.hegnar.no/publikasjoner/kapital/article238609.ece
Hanvold bør vel vise seg tro i smått, før man begynner å gi han masse penger igjen.
Og dette går igjen i flere saker om hvor naive kristne er rundt penger. Noen som husker “God Invest” f.eks?
Kristne bør være de første til å innse at alle utsettes for fristelser. Og derfor bør de kreve full kontroll over pengene fra de organisasjonene de gir til!
Spørsmål 1: Jeg har nok sett ca 300 timer på Visjon Norge siste halve året.
Hvor mange timer har du sett?
Spørsmål 2: Livets Ord, Emmanuel Minos, Åpne Dører,Brølende Lam, samt en rekke mindre ukjente pastorer og Guds tjenere er jevnlig eller innimellom på Visjon Norge, og går god for kanalen og arbeidet som drives der. Mange av dem kjenner Hanvold svært godt privat.
Hva er det du har skjønt som ikke disse menighetene og predikantene har skjønt?
Spørsmål 3: Nå jobber jeg tilfeldigvis som revisor, og har bl.a revidert et par av Norges mest kjente kristne innsamlingsorganisasjoner.
Jeg har lest henvisningen din til Kapital-artikkelen, og finner der relativt mye skrik, men lite ull.
3A: Hvordan er din erfaring med medias gjengivelse av kristne saker, der du kjenner dem fra innsiden?
3B: Hva konkret er det du mener han har gjort galt for 3 år siden?
3C: Synes du det virker sannsynlig at Hanvold og familien driver snusk og lurer unna masse penger som de benytter privat når han for det første 90% av tiden er opptatt med å evangelisere, og for det andre har en skokk med kristne medarbeidere som kjenner dem veldig godt privat?
3D: Når skal Hanvold få en ny sjanse hos deg etter det som skjedde for 20 år siden?
Til din harselas over min logikk med at Gud hadde stoppet det må jeg bare si at du har misforstått.
Jeg sier ikke at Gud stopper alt han ikke liker.
Men Visjon Norge og Vision Heaven er blitt det det er blitt MOT all fornuft og alle odds.
Jeg tror derfor at Gud hadde stoppet/ikke hadde hjulpet en TV-kanal hvor Jesu død for våre synder, at Jesus er Messias og Guds sønn, at han er oppstanden og lever, proklameres mange ganger hver eneste dag relativt raskt, hvis han ikke ønsket den.
Han har tross alt innflytelse over livet til de som lever nær han. I den kategorien tviler jeg på at de eksemplene du nevnte, havner.
“Og derfor bør de kreve full kontroll over pengene fra de organisasjonene de gir til!”
Full kontroll i ordets forstand er selvsagt helt umulig, men jeg anbefaler alle å tenke seg om to ganger før de gir til noen som ikke er medlem av Innsamlingskontrollen.
Som kjent, tillit er bra, men kontroll er hundre ganger bedre.
Kristofer:
Beklager tidligere feilstavinger av navnet ditt.
Spm 1: Siste halvår har jeg ikke sett et eneste minutt av programmet. Av noen grunner:
1. Jeg har ikke tilgang til kanalen
2. Hvis jeg først skal bruke tid foran en tv foretrekker jeg at det er et program av kvalitet. Dét har jeg aldri sett de gangene jeg tidligere har vært innom TVN.
3. Selv min bestefar gjennomskuer Hanvold
Spm 2: Dårlig spørsmål
1. For Åpne Dører er dette sikkert en fin måte å få oppmerksomhet og mer penger på (jeg støtter arbeidet deres, og har ingenting imot dem).
2. For predikanter og menigheter er dette 1) en måte å komme ut med sitt budskap på (spesielt viktig for f.eks. “Brølende Lam”) 2) man svarer ja når man blir spurt 3) Man ser forbi at Hanvold er en skurk for å spre Guds ord (bruke de kanaler man kan).
Spm 3:
A: Tabloid, men med reelt innhold
B: Hanvold har samlet inn penger gjennom særdeles tvilsomme organisasjoner, som har gjort at de som tror de gir penger til VBC gir 70-90% til innsamlingsselskapet.
Samt at (sjekk proff.no f.eks) gikk halvparten av inntektene til VBC direkte til lønn! (da er vi nede i 5-15% som går til misjon). Og selv ikke resten klarer en økonomijournalist å spore (og nødhjelpsleder Stavik veit ikke han heller)…
Jeg skal få letet opp den andre Hanvold-artiklen til fredag når jeg kommer hjem…
C: Sannsynlig, eller ikke sannsynlig.
Mulig er det absolutt! Det er når det er mye tillitt man kan svindle lettest!
D: Når han gjør seg fortjent til det.
Men Visjon Norge og Vision Heaven er blitt det det er blitt MOT all fornuft og alle odds.
Eh, nei: At man skal klare å samle inn nok penger til å drive en tv-kanal for kristne i Norge er ikke noe sjokk i det hele tatt. Mange tillitsfulle eldre kristne mennesker her i landet.
Resten av argumentasjonen din der er sirkelargumentasjon.
Revider din egen logikk så ser du nok det.
“Hanvold har samlet inn penger gjennom særdeles tvilsomme organisasjoner”
Baserer du denne viten på annet enn hva som står i Trygve Hegnars publikasjoner, eller tenker du på at Hanvold har benyttet profesjonelle “innsamlere” som har tatt altfor stor del av kaken? (Noe de dessverre gjør. Noen opptil 90% har vi sett nylig).
Nå kan ikke jeg si så mye om hvordan vision norge er idag, har heller ikke tilgang på kanalen.
På 80-tallet drev Handvold og Bratterud en suspekt ministries/bibelskole dette var midt i jappetiden, og Hanvolds yndlinguttrykk fritt ref. etter en av bibelskolestudentene var “vi bare løser ut”
Nå skal det også nevnes at på den tiden arangerte en møtekampanje med T.L Osborne hvor det absolutt ikke ble spart på kronene, etter denne møteserien var det vistnok ett millionunderskudd.
Slik jeg kjenner Handvold fra gamle dager…om 80-tallet kan benevnes slik var at han hadde ett særdeles enkelt forhold til andres penger…
Om det er blitt videreført i de senere år kan jeg ikke svare på, men skriften sier at på fruktene skal man kjenne treet..
matt.7.22 Mange skal si til meg på den dagen: ‘Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, drevet ut onde ånder ved ditt navn og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn?’ 23 Da skal jeg si dem rett ut: ‘Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett!’
Med andre ord dette er mennesker som tilsynelatende har hatt en sterk tjeneste for herren, men de har manglet det viktigste nemlig frukter.
De frukter som kommer fra hjertet…
evelusjen sa: Det Hanvold er en spydspiss for, er det reneste idioti,hverken mere eller mindre
Det er blitt sagt at kunnskap handler om hvem, hva og hvor, mens visdommen handler om hvordan og hvorfor. I dette utsagn finner vi verken kunnskap eller visdom. Men nå vet vi altså litt mer om hva vedkommende føler.
Det er faktisk ikke så ofte man får når man stiller kritiske motspørsmål til en som har gått hardt ut, så det skal du ha for.
Så får den enkelte som leser, se på dine svar og vurdere hvorvidt du har grunnlaget som skal til for å gå ut slik du gjør.
Jeg går ut slik jeg gjør fordi jeg har hatt tilnærmet de samme meningene som deg, faktisk så sent som for et halvt år siden. Jeg så imidlertid at meningene var bygd mer på fordommer og rykter enn virkeligheten.
Jeg går også ut fordi jeg står svært langt fra Hanvold i enkelte sentrale “teologiske” spørsmål. Jeg faller altså definitivt utenfor gruppen som “sluker han rått”.
Geir Rune: Det er nettopp fruktene til Visjon Norge som begynner å tale sitt klare språk.
Det blir nå frelst ca 100 pr måned i Norge! Flere av dem har blitt intervjuet på kanalen, og ingen tvil om at det er ekte vare.
Man kan fortelle om både den ene og andre flotte menigheten i Norge, men å få så mange frelst eller mer brennende for Herren er nesten ikke alle menighetene til sammen i stand til en gang.
Om Hanvold:
Ja, han er uortodoks. Ja, han har gjort både den ene og den andre “synden”. Ja, han taler rett fra levra, så det innimellom kommer ting som sikkert støter noen.
Personlig tror jeg Herren er mest opptatt av at han ønsker å tjene Ham, lyde ham og ikke minst ha et levende forhold til ham.
kristofer sa :Geir Rune: Det er nettopp fruktene til Visjon Norge som begynner å tale sitt klare språk. Det blir nå frelst ca 100 pr måned i Norge! Flere av dem har blitt intervjuet på kanalen, og ingen tvil om at det er ekte vare.
Tviler ikke på det, men hvordan er fruktene av Hanvolds liv det måles ikke i antall frelste sjeler, men fruktene som utgår fra hjertet.
Det blir sikkert frelst mange sjeler også ved Benny Hinns korstog, men fruktene fra denne evangelist er langt ifra bibelske…
Man skal ikke se seg blind på antall frelste sjeler, det er det jeg vil ha frem….
Litt om Visjon Norge.
Eg har sett mange gonger på Visjon Norge.
Der er mange veldig flotte program.
Spesielt likar eg israelsprogramma. der står Hanevold på solid grunn.
MEN,det er alltid eit MEN.
Kvifor er denne Howard Browne med? Latterbeveglesen.
Hanvold har gjort mye fornunftig konseptmessig når det gjelder Visjon Norge, og da hovedsaklig å unngå engelske programmer, og å satse på det publikum som ikke hadde et reelt tilbud (Nordmenn).
Når det gjelder kristne kanaler som sender over hele jordkloden finnes det massevis av dem, og de fleste med langt større kvalitet\innhold enn Vision Heaven.
Jeg tror altså at Vision Heaven kommer til å drukne i mengden, og få svært få av både TV-seere, og støttepartnere fra andre steder enn skandinavia om ikke de kommer med en unikt konsept som fyller et behov de eksisterende kanalene ikke gjør.
DaGoo:
Vel. Hanvold har jo gått konkurs med TV-virksomhet tidligere, og Visjon Norge har jo strengt talt ikke hatt så lang levetid som Familiekanalen, OFK-TV\New World Channel og Omega-TV, og økonomien er milesvis fra sikker.
Det er altså ingen grunn til å si at Visjon Norge peker seg ut der.
Mea: Du har selvsagt rett i mye av det du skriver, og en mer riktig formulering ville vært at “Vision Heaven er en del av åndelig historie med TV-kanaler som forkynner evangeliet”.
Jeg tror likevel de gjør noe riktig med å slippe til mange ulike grupperinger som kan være svært uenige om teologisk flisespikkeri, men ett har de felles:
Å forkynne Jesus som Messias, Guds sønn, vårt syndeoffer og den oppstandne fra døde.
Med all respekt og forhåpentligvis med kjærlighet:
Folk som synes at teologiske uenigheter eller meninger om enkeltpersoner bør gå foran dette, bør etter min mening lese Bibelen på nytt, og snakke på nytt med Gud om dette temaet en liten stund..
dagoo sa : En høyst underlig påstand. Har vi ikke i alle år lært hverandre at en sjel er mer verdt enn hele verden? Og så er det ikke så viktig allikevel?
synes du det?
Absolutt er sjelers frelse viktig, men er det målestokken hvor nært Gud du lever?
Hva med det Jesus sa ang.de som gjorde store under og tegn for herren og som herren ikke kjente, om du ser noen linjer lenge opp står dette…
matt.7.19 Hvert tre som ikke bærer god frukt, blir hogd ned og kastet på ilden. 20 Derfor skal dere kjenne dem på fruktene.
Mao.fruktene måles ikke ved under, tegn og sterke gjerninger, at mennesker blir frelst ved disse er heller ikke menneskenes fortjeneste, men kun frelseren.
1.kor3.7 Derfor er de ikke noe, verken den som planter, eller den som vanner. Bare Gud er noe, han som gir vekst.
Luk.9.23 Så sa han til alle: «Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg selv og hver dag ta sitt kors opp og følge meg. 24 For den som vil berge sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, han skal berge det. 25 Hva gagner det et menneske om det vinner hele verden, men mister seg selv og går til grunne?
Herren vil på den siste dag ikke spør om du hadde dine gjerninger i orden, men om hjertet er i orden.
Om hjertet er i orden vil også fruktene være i orden.
Geir Rune…..dette er ærlig undring fra min side, ikke noe forsøk på å ta deg eller noe slikt…
Men du sier lenger oppe at din kjennskap til Hanvold er fra 80-tallet og at du vet lite om hva som er i dag, bl.a. fordi du ikke har tilgang til kanalen.
Det jeg ikke skjønner helt her er: Hvordan kan du ta inn i ‘debatten’ det med at på fruktene skal treet kjennes? og om hjertet er rent innfor Herren vil også fruktene være av det gode…
Jeg er helt enige i sannehetene du tar fram- det jeg ikke skjønner er hvorfor de deles i denne sammenheng når du selv sier du ikke kjenner til hva som er i dag? at du ikke kjenner til Hanvold i dag…
og en liten ting til…vi leser i NT at endel ville stoppe enkelte fra å forkynne Jesus fordi de forkynte ‘for egen vinning’- svaret er at ‘la dem holde på for Kristus blir i alle fall forkynt’. (husker ikke sted i farta- beklager dette)
Når Guds Ord forkynnes vil det bære frukt og det vil utføre det det er sendt for. Ordet er levende og virksomt, selv om det er bragt fram av ett ufullstendig og ikke perfekt leirkar… Kan ikke dette også skje gjennom Hanvolds arbeid også?
De fruktene som er i hans liv personlig vil jeg ikke si noe om- for jeg kjenner ikke fyren, og kan da ikke utale meg om personen. Men Gud ser til hans hjerte og ikke alle de ytre faktorer- slik Gud også gjør med oss…(og takk Gud for det! for min del i alle fall!!)
“Hanvold har jo gått konkurs med TV-virksomhet tidligere, og Visjon Norge har jo strengt talt ikke hatt så lang levetid som Familiekanalen, OFK-TV\New World Channel og Omega-TV, og økonomien er milesvis fra sikker.
Det er altså ingen grunn til å si at Visjon Norge peker seg ut der.”
Visjon Norge feirer nå 5 år, og såvidt vites holdt ikke Familie/Verdikanalen på så lenge før de kastet inn håndkledet med 10 millioner i gjeld.
Kjenner ikke til økonomien til Visjon Norge, så hvis du har noe å bidra med her kunne det være interessant.
Andrea spør : Jeg er helt enige i sannehetene du tar fram- det jeg ikke skjønner er hvorfor de deles i denne sammenheng når du selv sier du ikke kjenner til hva som er i dag? at du ikke kjenner til Hanvold i dag…
Har fruktene endret seg hos personen Hanvold, eller er de fortsatt slik som på 80 – tallet…. Det er det jeg lurer på.
Andrea sa: og en liten ting til…vi leser i NT at endel ville stoppe (enkelte fra å forkynne Jesus fordi de forkynte ‘for egen vinning’- svaret er at ‘la dem holde på for Kristus blir i alle fall forkynt’. (husker ikke sted i farta- beklager dette)
Jeg vet hva skriftsted du peker på at mennesker misbrukte kristusnavnet til egne formål, hvor Paulus svarer la dem holde på kristus blir forkynnet uansett.
(Det var vel i ett av de brev hvor han satt i fangenskap dette ble skrevet…)
Jeg har ikke sagt at Hanvold skal stoppes, kristus blir forkynnet, men jeg spør om denne mannen har frukter som bør velsignes ?
Det er ett rederlig spørsmål for en som er en frontfigur i kristennorge.
Problemet med kristne idag er at alt skal være målbart, enten antall frelste , antall under, antall mirakler osv osv…
Hva spør kristus etter…? gjerninger/under/frelste?…eller hjerter som er helt ved ham….
“Absolutt er sjelers frelse viktig, men er det målestokken hvor nært Gud du lever?”
Hvorfor ikke ha samme holdning som Paulus? Han takket Gud for de som forkynte evangeliet om det så var for egen vinnings skyld. Det bør vi også kunne klare.
Vi kjenner alle til mennesker med trosoppfatninger som ikke kan begrunnes rasjonelt. Når oppfatningene deres er svært utbredt, kaller vi dem “religiøse”. Eller ville de sannsynligvis blitt kalt sinnsyke,psykotiske er selvbedragerske. Det er opplagt tilregnelighet i antall. Likevel er det bare en historisk tilfeldighet at det oppfattes som normalt i vårt samdfunn å tro at universets skaper kan høre tankene dine,mens det er et tegn på mental sykdom å tro at han kommuniserer med deg ved å få regndråpene til å sende deg en melding i morsekode på vinduet i soveværelset ditt. Religiøse mennesker er stort sett ikke idioter, men deres kjernetro er absolutt idiotisk!
Geir Rune- jeg er helt enig i det du har sagt! Jeg bare lurte på hvordan du tenkte ift det!! Tusen takk for flott svar!
Og ja- jeg mener også at vi skal kunne se åndens frukter i troendes menneskers liv- og i alle fall at de vokser seg til med årene!!
Men jeg tror svaret på ditt siste spørsmål (‘hva spør Kristus etter’) er todelt- ja, Kristus ønsker mennesker som har hjertene sine fullt og helt innfor Ham- men Han ønsker også sjelers frelse! Vi kan ikke si en ting er viktigere enn den andre…jeg tror det er mer slik- for de som allerede er frelst vil Han se vi har rene hjerter innfor Ham, men for de ufrelste ønsker Han se dem ta imot Ham. (dette er den tanken som slo meg med en gang jeg leste spørsmålet ditt…)
Igjen- takk for reflektert svar og at du tok meg og mitt med alvor! Setter pris på det og det også øker den respekt jeg allerede har for deg! :)
Nå kan helt sikkert Arild svare greit for seg selv, men for min del synes det tydelig at du (som dine meningsfeller, har lest litt Richard Dawkins jeg også….) totalt glemmer å se helheten.
Du husker kanskje begrepet “følgefeil” fra Matte-timene?
Det virker som du begynner med en forutsetning – nemlig at det ikke finnes noen Skaper. Derav får du alle konklusjonene dine ut av det.
Alle resonnementene dine og konklusjonene dine er dermed helt korrekte!! Vel og merke dersom forutsetningen din er korrekt…
Jesus er veien,sannheten og livet, og ingen kommer til Gud uten ved ham.
Med forutsetningen at det ikke finnes noen Skaper, er det ikke lett å finne verken veien, sannheten eller livet.
Tør du tenke logisk rundt disse spørsmålene med en annen forutsetning i bunn?
Ingen mennesker har rett til og dømme, det er det bare Gud som kan. Jeg er i fulltids tjeneste for Jesus Kristus og har opplevd mirakler og mektige helbredelser, både her i Norge og i utlandet. Siden 1984, da engelen Gabriel kom til meg i en nattlig visjon og helbredelses tjenesten rullet på seg som en snøball. Jeg har vært kritisert og dømt av de som liksom skal være mine brødre, men jeg har tillgitt alt. Jeg bærer ingen nag, men har lært meg en ting, og ikke dømme for da blir du dømt selv. Den samme dom som du dømmer andre med blir du selv dømt av. Gud har alltid sendt sine engler, se i Bibelen. Da Peter var i fangehullet, sendte Gud en engel. Peter spurte ikke om engelen var fra djevelen. Han visste at engelen var fra Gud. Alle de som fikk besøk av engler på Bibelens tid, visste at de kom fra Gud. For det står skrevet at vi skal kjenne det som er av Gud.
Jeg vet at den engelen som kom til meg var i fra Gud. For de som jeg ba for og som ble frelst og helbredet ble virkelig fri. Satan kan ikke helbrede for helbredelse er av Gud, men Gud la det regne over rettferdige og urettferdige og lar sin sol gå opp over både vondt og godt. Mange kan være under salvelse, men det er Gud som gjør miraklene. Dere som kjenner Bibelen vet at dette er sant.
Hilsen Per Einar Jensen http://www.mirakeljensen.com
Det er så mange som står i sitt eget jeg. Og jeg er deres Herre som står utenfor døren og banker på deres hjerte. Men de er så opptatt med seg selv og sin store virksomhet og vil selv være konge. Det er jeg som er deres konge. Det er jeg som er deres leder, men dere vil ikke høre på meg, derfor min tjener og min profet; advar mitt folk.
Mateus kap.15.7,8 og 9 ; Hyklere! Jesaja profeterte rett om dere da han sa: Dette folket kommer nær meg med sin munns tale og ærer meg med sine lepper, men deres hjerte er langt borte fra meg. Og forgjeves tilber de meg når de underviser menneskebud som om det var den rette lære. Jes. 29.13
Joh.Åpenb. kap.3.17 og 20
Thank you for contacting me. May God Bless You.
Please visit ours website at http://www.mirakeljensen.com
Then Peter said unto them, Repent and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins,and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.The acts.2.38.Go ye into the entire world, and preach the gospel every creature. He that believeth and is baptized shall be saved, And these signs shall follow them that believe, In my name shall they cast out devils, they shall speak with new tongues,They shall take up serpents,and if they drink any deadly thing, it shall not hurt them, they shall lay hands on the sick,and they shall recover. St.Mark.16, 15,16,17,18.
If Mypeople, who are called by My name,will humble themselves and pray and seek my face and turn from their wicked ways, then will I hear from heaven and will forgive their sin and will heal their land.Now My eis will be open and My ears attentive to the prayers offered in this place.II Chronicles 7,14-15
Love from Per
PROPHECY TO PROPHET PER EINAR 20.9.2008.
There are so many who’s standing in his own ego. I am your Lord who stands outside the door and knock on their hearts. But they are so concerned with themselves and their business and will even be king.
It is me who is their king. It is me who is their leader, but they will not listen to me, so my servant and my prophet; warn my people.
St. Matthew kap.15.7, 8 and 9; Ye hypocrites, well did E-sa’-ias prophesy of you, saying, this people draweth nigh unto me with their mouth and honoured me with their lips; but their heart is far from me.
But in vain they do worship me, teaching for doctrines the commandments of men. Isaiah 29.13. John revelation. kap.3.vers 17, 20.
Hei allesammen! Håper dere leser dette..Hmm..etter og har lest alt dette så ser jeg bare en ting.. Og det er dere er noen TYPISKE,negative sofa kristne. Som bare sitter og lager deres egne tanker på hva alt av predikanter og pastorer gjør og sier! Gjetter på at dere ser sure ut foran tven! Og når folk snakker om å gi penger, gi klær,gi mat, gi ved å be, gi ved å velsigne! Da klikker det for dere! What the world?? Har begynt å bli lei negative kristne. I det hele tatt negative mennesker. Blir så klikk med engang noen snakker om å gi og velsigne! ER det FÆLT? Når ble det, det? Jan snakker ikke om å gi alle pengene til visjon norge. Han snakker om å støtte for å være med å spre evangeliet. Dere har vel skjønt at vi lever i Norge i 2008 og da koster ALT noe!
Han snakker om å gi til guds rike som er MENIGHETEN! Mens dere ikke klarer å gi en femtilapp fordi det må dere ha til kebaben deres hver fredag..
Og NEI han sier ikke at små beløp er fra helvete. Han sier at Gud elsker en glad giver!!!
Noen ganger så tenker jeg.. er folk dumme? ser dem ikke? hører dem ikke? skjønner dem ikke?
Dere vil kanskje ha “vekkelse” i Norge, ja dere vil at alle ungdommer og mennesker skal bli frelst..ja ja ja..men det skal jo gjøre GRATIS! HAHAHA sier jeg det..
Det blir så dumt lissom..
Og at han gikk konkurs i forrige århundre..vel GET OVER IT!!!
Vet dere at donald trump har gått konkurs tusenvis av ganger mer enn jan??!
eller kjell inge røkke?
Visste du at Abraham lincon gikk konkurs 2 ganger?
Alle disse kom seg på topp! Jeg tror at Visjon Norge kan være et verktøy til å nå TV TITTERNE!! Det er ikke om å tjene penger vettu. Gode Gud forny sinnet og tankene deres.
Jo mer støttepartnere..jo bedre kvalitet blir det!!
Vil bare si at jeg elsker dere alle..selv om det ser ut som jeg er sur=P er bare SYKT oppgitt!=)
Jeg synes i grunnen det er trist at Hanvold skal begynne i TV-Inter. Han må først lære seg å kommunisere med oss som seere. Han er den desidert dårligste i Visjon Norge til å fomidle noe til meg som seer. Når han ikke greier å se meg i øynene så orker ikke jeg å se eller høre ham. Selv om jeg ser en del på Visjon Norge så slår jeg alltid over på en annen kanal da han er programleder, desverre.
Han må få et skikkelig kurs før han slippes ut på kanalen.
Dette synspunktet deler jeg med mange.
Høres ikke bra ut! Å gå fra noe som vinner mange sjeler, til noe som vinner få, høres ut som sterk tilbakegang.
Ha ha, veldig bra :D
kristne burde ikke praktisere aprilsnar, da det er er løgn satt i system,si hva du mener og men hva du sier!
Kva dag er det i dag?
Hm… Det er første april i dag, ja. Må finne noen jeg kan lure, jeg også.
“kristne burde ikke praktisere aprilsnar, da det er er løgn satt i system,si hva du mener og men hva du sier!”
Nei – det er det ikke.
Husk det er 1 april i dag, han har jo nettopp startet Visjon Heaven.
Dette er ikke sant.
Hanvold lever i synd, derfor blir alt det han gjør urent og rett ut Djevelskt ! (Jakob.3.15).
Men like søker like, så de som samarbeider med han, kommer under samme åndspåvirkning og dom.
Johannes: er du Jan Kåre Christensen i forkledning, kanskje? Kan se slik ut, ut ifra din formulering av ordet “djevelsk”.
“Johannes: er du Jan Kåre Christensen i forkledning, kanskje?”
Utenkelig. Superevangelisten ville nok aldri ha oppført Kristenblogg.no som hjemmeside. Her er han jo uenig med det meste.
Både denne saken, og DagenMagazinet sin sak var altfor dårlige.
En god aprilsnarr skal være drøy, men den skal samtidig være såpass sannsynlig at man lar seg lure.
Hverken DagenMagazinet eller Kristenblogg hadde en aprilsnarr som fungerte ettersom at ingen ble narret.
Korsets Seier hadde derimot en veldig god aprilsnarr ettersom at den var mulig å tro på, og spilte også litt på fordommer rundt i landet mot “moderforsamlingen” i Oslo..
Mea Maxima Culpa: du bør ikke uttale deg for bastant før du kjenner fakta. ;P Flere jeg kjenner har blitt lurt av denne artikkelen i dag. ;)
Særiøst?
Nå skal ikke jeg drive å spre for mye sladder, men det er vel knapt noen hemmelighet at disse ikke har noen særlig sans for hverandres virksomhet.
Svartdahl synes Visjon Norge er vulgært, uproft og pinlig.
Hanvold mener Svartdahl ved TV Inter er altfor feige, og veike.
De ville knapt klart å sammarbeide om et enkeltstående TV program, så dette er så usannsynlig at jeg aldr en gang vurderte at det var sant til tross for at jeg ikke hadde noen bevissthet om at det var 1. april.
Jeg trodde det kanskje var et velmenende forslag inntil jeg etter et par sekunder kom på daoen.
Mea Maxima Culpa skrev: “Svartdahl synes Visjon Norge er vulgært, uproft og pinlig. Hanvold mener Svartdahl ved TV Inter er altfor feige, og veike.”
Exactly! Det var jo litt av poenget med spøken, da. ;)
Det er ingen spøk å få denne konkursrytteren og superløgnhalsen i matfatet!
Stakkars TV 2. LMAO
God 1. april-spøk. Alle vi som ikke har satt oss så veldig inn i Hanevolds virke gikk sikkert på limpinnen.
Den i K-S må ha vært veldig bra, for jeg trodde alt jeg leste i dag morges. Når jeg nå klikker på K-S ikonet for å sjekke pånytt, får jeg bare opp at domenenavnet deres er parkert hos Domainnameshop. Så er det vel DET som er aprilspøken…men idag morges hadde jeg ingen problemer…
Vi får håpe at Jan Hanevold forstår spøken, slik at han ikke dukker opp på TV-Inter imorgen tidlig for å begynne i den nye jobben…
Skikkelig kul du DaGoo!! den likte jeg harli godt!!
Velsigna dag videre du! Og må du kjenne Herrens fred og nærvær konkret tilstede i ditt liv!! :)
Hehehe…
Jeg synes vi skal benytte anledningen til å gi Hanvold litt honnør, siden han nå er på tapetet igjen, selv om jeg får hakeslipp av og til når jeg hører ham raljere på det meste.
For tross alt, så har han skrevet kirkehistorie. Flere har forsøkt å starte opp kristenTV uten å lykkes. Både Omega TV (Frank Kaleb Jansen) og Familiekanalen (Friis-Larsen) gikk konkurs. Hanevold derimot, har en totalomsetning på over 50 millioner kroner (inklusive hjelpearbeidet).
Det er imponerende, tatt i betraktning av det totalhavariet hans forrige virksomhet i Drøbak led, med påfølgende fengselsopphold og ødelagte ekteskap. Ikke det beste utgangspunkt for å få fornyet tillit blant kristenfolket.
Men det er ikke spesielt god TV å sitte kveld etter kveld å høre på viktigheten av “støttepartnere” og endeløse opplesninger av plager og lidelser som Satan pusher på de kristne.
Men han har en lojal skare av mennesker som liker hans enkelhet, og kristne er de flinkeste givere i verden når man først overbeviser dem om fortreffeligheten av å gi.
Jeg våger den påstand at om 10 år får han Kongens fortjenestemedale for banebrytende virksomhet innen kristenmedia. Enklere mennesker enn Hanvold har fått det tidligere.
Ja, litt skryt av Hanvold er nok på sin plass. Han har gjort mye bra, det er det ingen tvil om. Tenk på hvor mange som har møtt Jesus via Visjon Norge! Om bare én person hadde blitt frelst gjennom Visjon Norge, hadde alt vært verdt det.
Visjon Norge ga forøvrig en sjenerøs gave på 100.000 kroner til Evangeliesenteret i helgen. Kjempeflott!
DaGoo: godt at du har et litt mer balansert syn på dette enn enkelte andre medkristne, som har en tendens til å tolke Visjon Norge og Hanvold veldig svart/hvitt.
Jeg måtte bare en tur innom skrytelaget jeg også!
Jeg har faktisk litt sansen for det arbeidet de driver- er enig det høres ikke oppbyggende ut å høre på støttepartnerprat kveld etter kveld..(skriver høres, da jeg ikke ser selv) men det viktigste er forkynnelsen av Ordet og menneskers frelse. Og vi ser resultatet av det arbeidet som drives! Det er dette som er det viktige! Mennesker frelst for himmelen, mennesker opplever helbredelser, forløsning og oppbyggelse inn i sine liv!
Jeg har ikke helt sansen for Hanevolds personlige fremtreden- men gjett hva?? Det er mitt problem! Gud velsigner og gir vekst inn i dette arbeidet! Må Gud velsigne hans arbeid videre!
Fornuftige ord, Andrea. :)
“Jeg har ikke helt sansen for Hanevolds personlige fremtreden- men gjett hva?? Det er mitt problem!”
Pastor Jack Hayford i Church on The Way i Los Angeles slet med samme problem. Det var selvsagt ikke Hanvold, men Jane Crouch – vertinnen på Praise the Lord-programmet på TBN (www.tbn.org). Det er fler enn pastor Hayford som har fått hikke av hennes sukkersøte fremtreden.
Men en dag sa Gud til ham: “Jeg skapte henne slik”.
Da var pastorens problem borte.
Nå ble de veldig positivt her…nå skulle JK vært her å skapt litt balanse
Artig dette. Jeg stussa litt egentlig på dette, for jeg tenkte ikke med en gang at dette var en aprilsnarr. Men etterhvert som jeg leste at Hanevold skulle være Egils mentor og slikt, skjønte jeg tegninga.
Egil Svartdahl ville aldri ha brukt en person som mentor som blant annet går ut og sier at Märtha er påvirket av djevler og demoner..hehe.
hehe den var god!!!!! haha busted 1.april, men tanken var god! Har ikke så mye tilovers for Jan Hanevold…..
Geir Rune sa:Nå ble de veldig positivt her…nå skulle JK vært her å skapt litt balanse
Tror nok det ønsket har gått i oppfyllelse ja.Johannes lengre oppi her.Hehe
Jeg vil slutte meg til mye av det skrytet Jan Hanvold helt fortjent har fått her.
Jeg var selv svært negativ til mye av det Hanvold stod for og forkynte for så sent som et halvt år siden.
Etter å ha sett mye på Visjon Norge siste halve året, må jeg innrømme at det aller meste baserte seg på fordommer – og at jeg ble lurt av oppslagene i media. (Som selvfølgelig som alltid tar ting ut av sammenhengen).
Jeg er ikke enig i alt Hanvold sier og lærer, med noen punkter til hvorfor jeg mener alle kristne bør støtte han:
- Ser man helheten i det han forkynner og står for, så har man mer forståelse for enkelte “dumme” eller “harde” enkeltutspill.
- Han tør å forkynne direkte, og stå på mange lite populære sannheter
- Han er en plogspiss i Norge på forkynnelse om å så og høste
- Hans liv de siste 30 år har vist at han tør å gjøre ting, og ikke bare snakke om det
- Han har tatt med mange forskjellige og ulike menigheter og forsamlinger i programmene på kanalen, hvor den eneste fellesnevneren er at de tror på Jesus som døde for våre synder og oppstod igjen.
- Tilsvarende mange forskjellige gjester
Og viktigst til slutt:
- Hvis ikke Gud var med ham i Visjon Norge hadde det blitt stoppet for lenge siden.
Nå skal de altså ut med Vision Heaven, og går til hele Nord-Amerika, store deler av Asia, og hele Europa!
Dette er åndelig historie, og det blir for dumt å sitte hjemme i sofan og kritisere hovedmannen bak det bare fordi han innimellom kommer med en kommentar man ikke liker.
Jeg vil oppfordre alle til å velsigne Visjon Norge, både i bønn, økonomi, og ikke minst i samtaler med andre kristne.
Kristoffer: - Hans liv de siste 30 år har vist at han tør å gjøre ting, og ikke bare snakke om det
Det er bedre å ikke gjøre noe, enn å gjøre som Hanvold: Være en skurk! At folk er naive nok til å gi en som er dømt for økonomisk kriminalitet – er helt skummelt!
Hvis ikke Gud var med ham i Visjon Norge hadde det blitt stoppet for lenge siden.
Fin logikk. Godt å vite at Gud er med f.eks. http://www.herregud.com, http://www.bandoli.no og ikke minst; Kristoffer – det er godt å vite at Gud er med Al Qaeda. Hadde han ikke vært det, hadde jo disse tre blitt stoppet for lenge siden!
Kristofer:Helt enig med deg.Amen
“At folk er naive nok til å gi en som er dømt for økonomisk kriminalitet – er helt skummelt!”
Det er visst bare enkelte kristne som ikke tåler at folk får en ny sjanse. Slik er heldigvis ikke verden – har du sonet din straff er du ferdig med saken og får begynne pånytt.
DaGoo: Det handler om å bruke huet. Ja, man skal hilse folk velkommen tilbake til samfunnet, men det er grenser for naivitet.
Slik er heldigvis ikke verden – har du sonet din straff er du ferdig med saken og får begynne pånytt.
Dette er bare tull, selvsagt!
Personer som har blitt straffet får hverken jobber i politi, vektertjenester, skoler etc (avhengigi av hva de straffes for)
Man lar ikke en pedofil jobbe i barnehagen.
Man lar ikke en svindler få en posisjon i selskapet til å gjøre nye underslag.
Man lar ikke en økonomisk kriminell ta imot pengene dine.
Å bruke hodet er ikke det motsatte av å gi folk en ny sjanse. Det handler om å la folk bevise at de fortjener en ny sjanse.
Kapital viste i 2005 at de nok ikke fortjener det…
http://www.hegnar.no/publikasjoner/article58644.ece
Og om ikke jeg husker feil er det ikke mange ukene siden han igjen var i spaltene der…
“Det handler om å la folk bevise at de fortjener en ny sjanse”
Og hvor mange år mener du Hanevold må vente fortsatt for å få en ny sjanse? Saken er vel ca. 20 år gammel, husker jeg ikke helt feil. 20 år til?
Det er kun 3 år siden 2005…Og da kunne ikke VBC forklare hvor de innsamlede midlene ble av (eller: 70% forsvant før VBC fikk dem).
Og han var igjen i Kapitals spalter i fjor. Jeg husker ikke saken (og er ikke hjemme for tida, så har ikke bladet foran meg) men titlen sier mye “Pengepredikant Jan Hanvold skrønte til seg 50 mill”
http://www.hegnar.no/publikasjoner/kapital/article238609.ece
Hanvold bør vel vise seg tro i smått, før man begynner å gi han masse penger igjen.
Og dette går igjen i flere saker om hvor naive kristne er rundt penger. Noen som husker “God Invest” f.eks?
Kristne bør være de første til å innse at alle utsettes for fristelser. Og derfor bør de kreve full kontroll over pengene fra de organisasjonene de gir til!
Elia:
Spørsmål 1: Jeg har nok sett ca 300 timer på Visjon Norge siste halve året.
Hvor mange timer har du sett?
Spørsmål 2: Livets Ord, Emmanuel Minos, Åpne Dører,Brølende Lam, samt en rekke mindre ukjente pastorer og Guds tjenere er jevnlig eller innimellom på Visjon Norge, og går god for kanalen og arbeidet som drives der. Mange av dem kjenner Hanvold svært godt privat.
Hva er det du har skjønt som ikke disse menighetene og predikantene har skjønt?
Spørsmål 3: Nå jobber jeg tilfeldigvis som revisor, og har bl.a revidert et par av Norges mest kjente kristne innsamlingsorganisasjoner.
Jeg har lest henvisningen din til Kapital-artikkelen, og finner der relativt mye skrik, men lite ull.
3A: Hvordan er din erfaring med medias gjengivelse av kristne saker, der du kjenner dem fra innsiden?
3B: Hva konkret er det du mener han har gjort galt for 3 år siden?
3C: Synes du det virker sannsynlig at Hanvold og familien driver snusk og lurer unna masse penger som de benytter privat når han for det første 90% av tiden er opptatt med å evangelisere, og for det andre har en skokk med kristne medarbeidere som kjenner dem veldig godt privat?
3D: Når skal Hanvold få en ny sjanse hos deg etter det som skjedde for 20 år siden?
Til din harselas over min logikk med at Gud hadde stoppet det må jeg bare si at du har misforstått.
Jeg sier ikke at Gud stopper alt han ikke liker.
Men Visjon Norge og Vision Heaven er blitt det det er blitt MOT all fornuft og alle odds.
Jeg tror derfor at Gud hadde stoppet/ikke hadde hjulpet en TV-kanal hvor Jesu død for våre synder, at Jesus er Messias og Guds sønn, at han er oppstanden og lever, proklameres mange ganger hver eneste dag relativt raskt, hvis han ikke ønsket den.
Han har tross alt innflytelse over livet til de som lever nær han. I den kategorien tviler jeg på at de eksemplene du nevnte, havner.
“Og derfor bør de kreve full kontroll over pengene fra de organisasjonene de gir til!”
Full kontroll i ordets forstand er selvsagt helt umulig, men jeg anbefaler alle å tenke seg om to ganger før de gir til noen som ikke er medlem av Innsamlingskontrollen.
Som kjent, tillit er bra, men kontroll er hundre ganger bedre.
Tillit er bra, kontroll ikke noe særlig. Den mest kristne menneskelige løsningen er kanskje å kjenne. Den åndelige er å ledes/drives av ånden.
Kristofer:
Beklager tidligere feilstavinger av navnet ditt.
Spm 1: Siste halvår har jeg ikke sett et eneste minutt av programmet. Av noen grunner:
1. Jeg har ikke tilgang til kanalen
2. Hvis jeg først skal bruke tid foran en tv foretrekker jeg at det er et program av kvalitet. Dét har jeg aldri sett de gangene jeg tidligere har vært innom TVN.
3. Selv min bestefar gjennomskuer Hanvold
Spm 2: Dårlig spørsmål
1. For Åpne Dører er dette sikkert en fin måte å få oppmerksomhet og mer penger på (jeg støtter arbeidet deres, og har ingenting imot dem).
2. For predikanter og menigheter er dette 1) en måte å komme ut med sitt budskap på (spesielt viktig for f.eks. “Brølende Lam”) 2) man svarer ja når man blir spurt 3) Man ser forbi at Hanvold er en skurk for å spre Guds ord (bruke de kanaler man kan).
Spm 3:
A: Tabloid, men med reelt innhold
B: Hanvold har samlet inn penger gjennom særdeles tvilsomme organisasjoner, som har gjort at de som tror de gir penger til VBC gir 70-90% til innsamlingsselskapet.
Samt at (sjekk proff.no f.eks) gikk halvparten av inntektene til VBC direkte til lønn! (da er vi nede i 5-15% som går til misjon). Og selv ikke resten klarer en økonomijournalist å spore (og nødhjelpsleder Stavik veit ikke han heller)…
Jeg skal få letet opp den andre Hanvold-artiklen til fredag når jeg kommer hjem…
C: Sannsynlig, eller ikke sannsynlig.
Mulig er det absolutt! Det er når det er mye tillitt man kan svindle lettest!
D: Når han gjør seg fortjent til det.
Men Visjon Norge og Vision Heaven er blitt det det er blitt MOT all fornuft og alle odds.
Eh, nei: At man skal klare å samle inn nok penger til å drive en tv-kanal for kristne i Norge er ikke noe sjokk i det hele tatt. Mange tillitsfulle eldre kristne mennesker her i landet.
Resten av argumentasjonen din der er sirkelargumentasjon.
Revider din egen logikk så ser du nok det.
“Hanvold har samlet inn penger gjennom særdeles tvilsomme organisasjoner”
Baserer du denne viten på annet enn hva som står i Trygve Hegnars publikasjoner, eller tenker du på at Hanvold har benyttet profesjonelle “innsamlere” som har tatt altfor stor del av kaken? (Noe de dessverre gjør. Noen opptil 90% har vi sett nylig).
til kristofer
Det Hanvold er en spydspiss for, er det reneste idioti,hverken mere eller mindre.
Nå kan ikke jeg si så mye om hvordan vision norge er idag, har heller ikke tilgang på kanalen.
På 80-tallet drev Handvold og Bratterud en suspekt ministries/bibelskole dette var midt i jappetiden, og Hanvolds yndlinguttrykk fritt ref. etter en av bibelskolestudentene var “vi bare løser ut”
Nå skal det også nevnes at på den tiden arangerte en møtekampanje med T.L Osborne hvor det absolutt ikke ble spart på kronene, etter denne møteserien var det vistnok ett millionunderskudd.
Slik jeg kjenner Handvold fra gamle dager…om 80-tallet kan benevnes slik var at han hadde ett særdeles enkelt forhold til andres penger…
Om det er blitt videreført i de senere år kan jeg ikke svare på, men skriften sier at på fruktene skal man kjenne treet..
matt.7.22 Mange skal si til meg på den dagen: ‘Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, drevet ut onde ånder ved ditt navn og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn?’ 23 Da skal jeg si dem rett ut: ‘Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett!’
Med andre ord dette er mennesker som tilsynelatende har hatt en sterk tjeneste for herren, men de har manglet det viktigste nemlig frukter.
De frukter som kommer fra hjertet…
“Nå kan ikke jeg si så mye om hvordan vision norge er idag, har heller ikke tilgang på kanalen.”
Visjon Norge sender også på internett det samme som TV: http://www.visjonnorge.com
dagoo sa : Visjon Norge sender også på internett det samme som TV: http://www.visjonnorge.com
takk for tipset
evelusjen sa: Det Hanvold er en spydspiss for, er det reneste idioti,hverken mere eller mindre
Det er blitt sagt at kunnskap handler om hvem, hva og hvor, mens visdommen handler om hvordan og hvorfor. I dette utsagn finner vi verken kunnskap eller visdom. Men nå vet vi altså litt mer om hva vedkommende føler.
Det er godt å få det ut!
Elia:
Tusen takk for svar!
Det er faktisk ikke så ofte man får når man stiller kritiske motspørsmål til en som har gått hardt ut, så det skal du ha for.
Så får den enkelte som leser, se på dine svar og vurdere hvorvidt du har grunnlaget som skal til for å gå ut slik du gjør.
Jeg går ut slik jeg gjør fordi jeg har hatt tilnærmet de samme meningene som deg, faktisk så sent som for et halvt år siden. Jeg så imidlertid at meningene var bygd mer på fordommer og rykter enn virkeligheten.
Jeg går også ut fordi jeg står svært langt fra Hanvold i enkelte sentrale “teologiske” spørsmål. Jeg faller altså definitivt utenfor gruppen som “sluker han rått”.
Geir Rune: Det er nettopp fruktene til Visjon Norge som begynner å tale sitt klare språk.
Det blir nå frelst ca 100 pr måned i Norge! Flere av dem har blitt intervjuet på kanalen, og ingen tvil om at det er ekte vare.
Man kan fortelle om både den ene og andre flotte menigheten i Norge, men å få så mange frelst eller mer brennende for Herren er nesten ikke alle menighetene til sammen i stand til en gang.
Om Hanvold:
Ja, han er uortodoks. Ja, han har gjort både den ene og den andre “synden”. Ja, han taler rett fra levra, så det innimellom kommer ting som sikkert støter noen.
Personlig tror jeg Herren er mest opptatt av at han ønsker å tjene Ham, lyde ham og ikke minst ha et levende forhold til ham.
Slik jeg tror han er til oss alle.
kristofer sa :Geir Rune: Det er nettopp fruktene til Visjon Norge som begynner å tale sitt klare språk. Det blir nå frelst ca 100 pr måned i Norge! Flere av dem har blitt intervjuet på kanalen, og ingen tvil om at det er ekte vare.
Tviler ikke på det, men hvordan er fruktene av Hanvolds liv det måles ikke i antall frelste sjeler, men fruktene som utgår fra hjertet.
Det blir sikkert frelst mange sjeler også ved Benny Hinns korstog, men fruktene fra denne evangelist er langt ifra bibelske…
Man skal ikke se seg blind på antall frelste sjeler, det er det jeg vil ha frem….
Litt om Visjon Norge.
Eg har sett mange gonger på Visjon Norge.
Der er mange veldig flotte program.
Spesielt likar eg israelsprogramma. der står Hanevold på solid grunn.
MEN,det er alltid eit MEN.
Kvifor er denne Howard Browne med? Latterbeveglesen.
http://www.youtube.com/watch?v=ixOr_bT0mOk
Dette er rein djevelskap.
“Man skal ikke se seg blind på antall frelste sjeler, det er det jeg vil ha frem…”
En høyst underlig påstand. Har vi ikke i alle år lært hverandre at en sjel er mer verdt enn hele verden? Og så er det ikke så viktig allikevel?
Er det ingen som tenker på at Hanvold lever i synd, og ikke er en kristen broder ?
Man blir ikke en hest av å stå i en stall.
Derfor kan man si at alle som støtter den kanalen, blir feilledet. Når en blind leder en blind, vil de begge falle i grøften og gå evig fortapt -!
Kristoffer:
Vision Heaven er ikke åndelig historie.
Hanvold har gjort mye fornunftig konseptmessig når det gjelder Visjon Norge, og da hovedsaklig å unngå engelske programmer, og å satse på det publikum som ikke hadde et reelt tilbud (Nordmenn).
Når det gjelder kristne kanaler som sender over hele jordkloden finnes det massevis av dem, og de fleste med langt større kvalitet\innhold enn Vision Heaven.
Jeg tror altså at Vision Heaven kommer til å drukne i mengden, og få svært få av både TV-seere, og støttepartnere fra andre steder enn skandinavia om ikke de kommer med en unikt konsept som fyller et behov de eksisterende kanalene ikke gjør.
DaGoo:
Vel. Hanvold har jo gått konkurs med TV-virksomhet tidligere, og Visjon Norge har jo strengt talt ikke hatt så lang levetid som Familiekanalen, OFK-TV\New World Channel og Omega-TV, og økonomien er milesvis fra sikker.
Det er altså ingen grunn til å si at Visjon Norge peker seg ut der.
Er det ingen som tenker på at Hanvold lever i synd, og ikke er en kristen broder ?
Vi har i alle fall fått med oss hva du mener om saken J an K åre.
Mea: Du har selvsagt rett i mye av det du skriver, og en mer riktig formulering ville vært at “Vision Heaven er en del av åndelig historie med TV-kanaler som forkynner evangeliet”.
Jeg tror likevel de gjør noe riktig med å slippe til mange ulike grupperinger som kan være svært uenige om teologisk flisespikkeri, men ett har de felles:
Å forkynne Jesus som Messias, Guds sønn, vårt syndeoffer og den oppstandne fra døde.
Med all respekt og forhåpentligvis med kjærlighet:
Folk som synes at teologiske uenigheter eller meninger om enkeltpersoner bør gå foran dette, bør etter min mening lese Bibelen på nytt, og snakke på nytt med Gud om dette temaet en liten stund..
dagoo sa : En høyst underlig påstand. Har vi ikke i alle år lært hverandre at en sjel er mer verdt enn hele verden? Og så er det ikke så viktig allikevel?
synes du det?
Absolutt er sjelers frelse viktig, men er det målestokken hvor nært Gud du lever?
Hva med det Jesus sa ang.de som gjorde store under og tegn for herren og som herren ikke kjente, om du ser noen linjer lenge opp står dette…
matt.7.19 Hvert tre som ikke bærer god frukt, blir hogd ned og kastet på ilden. 20 Derfor skal dere kjenne dem på fruktene.
Mao.fruktene måles ikke ved under, tegn og sterke gjerninger, at mennesker blir frelst ved disse er heller ikke menneskenes fortjeneste, men kun frelseren.
1.kor3.7 Derfor er de ikke noe, verken den som planter, eller den som vanner. Bare Gud er noe, han som gir vekst.
Luk.9.23 Så sa han til alle: «Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg selv og hver dag ta sitt kors opp og følge meg. 24 For den som vil berge sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, han skal berge det. 25 Hva gagner det et menneske om det vinner hele verden, men mister seg selv og går til grunne?
Herren vil på den siste dag ikke spør om du hadde dine gjerninger i orden, men om hjertet er i orden.
Om hjertet er i orden vil også fruktene være i orden.
Geir Rune…..dette er ærlig undring fra min side, ikke noe forsøk på å ta deg eller noe slikt…
Men du sier lenger oppe at din kjennskap til Hanvold er fra 80-tallet og at du vet lite om hva som er i dag, bl.a. fordi du ikke har tilgang til kanalen.
Det jeg ikke skjønner helt her er: Hvordan kan du ta inn i ‘debatten’ det med at på fruktene skal treet kjennes? og om hjertet er rent innfor Herren vil også fruktene være av det gode…
Jeg er helt enige i sannehetene du tar fram- det jeg ikke skjønner er hvorfor de deles i denne sammenheng når du selv sier du ikke kjenner til hva som er i dag? at du ikke kjenner til Hanvold i dag…
og en liten ting til…vi leser i NT at endel ville stoppe enkelte fra å forkynne Jesus fordi de forkynte ‘for egen vinning’- svaret er at ‘la dem holde på for Kristus blir i alle fall forkynt’. (husker ikke sted i farta- beklager dette)
Når Guds Ord forkynnes vil det bære frukt og det vil utføre det det er sendt for. Ordet er levende og virksomt, selv om det er bragt fram av ett ufullstendig og ikke perfekt leirkar… Kan ikke dette også skje gjennom Hanvolds arbeid også?
De fruktene som er i hans liv personlig vil jeg ikke si noe om- for jeg kjenner ikke fyren, og kan da ikke utale meg om personen. Men Gud ser til hans hjerte og ikke alle de ytre faktorer- slik Gud også gjør med oss…(og takk Gud for det! for min del i alle fall!!)
“Hanvold har jo gått konkurs med TV-virksomhet tidligere, og Visjon Norge har jo strengt talt ikke hatt så lang levetid som Familiekanalen, OFK-TV\New World Channel og Omega-TV, og økonomien er milesvis fra sikker.
Det er altså ingen grunn til å si at Visjon Norge peker seg ut der.”
Visjon Norge feirer nå 5 år, og såvidt vites holdt ikke Familie/Verdikanalen på så lenge før de kastet inn håndkledet med 10 millioner i gjeld.
Kjenner ikke til økonomien til Visjon Norge, så hvis du har noe å bidra med her kunne det være interessant.
Andrea spør : Jeg er helt enige i sannehetene du tar fram- det jeg ikke skjønner er hvorfor de deles i denne sammenheng når du selv sier du ikke kjenner til hva som er i dag? at du ikke kjenner til Hanvold i dag…
Har fruktene endret seg hos personen Hanvold, eller er de fortsatt slik som på 80 – tallet…. Det er det jeg lurer på.
Andrea sa: og en liten ting til…vi leser i NT at endel ville stoppe (enkelte fra å forkynne Jesus fordi de forkynte ‘for egen vinning’- svaret er at ‘la dem holde på for Kristus blir i alle fall forkynt’. (husker ikke sted i farta- beklager dette)
Jeg vet hva skriftsted du peker på at mennesker misbrukte kristusnavnet til egne formål, hvor Paulus svarer la dem holde på kristus blir forkynnet uansett.
(Det var vel i ett av de brev hvor han satt i fangenskap dette ble skrevet…)
Jeg har ikke sagt at Hanvold skal stoppes, kristus blir forkynnet, men jeg spør om denne mannen har frukter som bør velsignes ?
Det er ett rederlig spørsmål for en som er en frontfigur i kristennorge.
Problemet med kristne idag er at alt skal være målbart, enten antall frelste , antall under, antall mirakler osv osv…
Hva spør kristus etter…? gjerninger/under/frelste?…eller hjerter som er helt ved ham….
“Absolutt er sjelers frelse viktig, men er det målestokken hvor nært Gud du lever?”
Hvorfor ikke ha samme holdning som Paulus? Han takket Gud for de som forkynte evangeliet om det så var for egen vinnings skyld. Det bør vi også kunne klare.
Til Arild Holta
Vi kjenner alle til mennesker med trosoppfatninger som ikke kan begrunnes rasjonelt. Når oppfatningene deres er svært utbredt, kaller vi dem “religiøse”. Eller ville de sannsynligvis blitt kalt sinnsyke,psykotiske er selvbedragerske. Det er opplagt tilregnelighet i antall. Likevel er det bare en historisk tilfeldighet at det oppfattes som normalt i vårt samdfunn å tro at universets skaper kan høre tankene dine,mens det er et tegn på mental sykdom å tro at han kommuniserer med deg ved å få regndråpene til å sende deg en melding i morsekode på vinduet i soveværelset ditt. Religiøse mennesker er stort sett ikke idioter, men deres kjernetro er absolutt idiotisk!
Geir Rune- jeg er helt enig i det du har sagt! Jeg bare lurte på hvordan du tenkte ift det!! Tusen takk for flott svar!
Og ja- jeg mener også at vi skal kunne se åndens frukter i troendes menneskers liv- og i alle fall at de vokser seg til med årene!!
Men jeg tror svaret på ditt siste spørsmål (‘hva spør Kristus etter’) er todelt- ja, Kristus ønsker mennesker som har hjertene sine fullt og helt innfor Ham- men Han ønsker også sjelers frelse! Vi kan ikke si en ting er viktigere enn den andre…jeg tror det er mer slik- for de som allerede er frelst vil Han se vi har rene hjerter innfor Ham, men for de ufrelste ønsker Han se dem ta imot Ham. (dette er den tanken som slo meg med en gang jeg leste spørsmålet ditt…)
Igjen- takk for reflektert svar og at du tok meg og mitt med alvor! Setter pris på det og det også øker den respekt jeg allerede har for deg! :)
evelusjen:
Nå kan helt sikkert Arild svare greit for seg selv, men for min del synes det tydelig at du (som dine meningsfeller, har lest litt Richard Dawkins jeg også….) totalt glemmer å se helheten.
Du husker kanskje begrepet “følgefeil” fra Matte-timene?
Det virker som du begynner med en forutsetning – nemlig at det ikke finnes noen Skaper. Derav får du alle konklusjonene dine ut av det.
Alle resonnementene dine og konklusjonene dine er dermed helt korrekte!! Vel og merke dersom forutsetningen din er korrekt…
Jesus er veien,sannheten og livet, og ingen kommer til Gud uten ved ham.
Med forutsetningen at det ikke finnes noen Skaper, er det ikke lett å finne verken veien, sannheten eller livet.
Tør du tenke logisk rundt disse spørsmålene med en annen forutsetning i bunn?
Dagoo:
Se
http://www.proff.no/proff/search/keyFiguresDetailed.c?bc=0&c=Z0H1TBJC&org=985257965&freeText=visjon+onrge
for regnskapstall 03-06.
Selskapet hadde negativ egenkapital fra 03-05, men gikk i kraftig overskudd i 06, og betalte faktisk 1 million i skatt.
Det er en feil i linken elia, men takk uansett. Det er tanken som teller…
Den fungerer for meg både i IE og Firefox…
Uansett: Gå til proff.no, søk på TV Visjon Norge, så får du opp regnskapstall.
Andrea sa : Og ja- jeg mener også at vi skal kunne se åndens frukter i troendes menneskers liv- og i alle fall at de vokser seg til med årene!!
Absolutt enig Andrea….han skal vokse jeg skal avta…
Guds velsignelse…
Interessant å lese diskusjonen her. Og er svært fornøyd med at det blir en balanse i stedet for ensidig fordømmelse.
Vi har for lett for å “splinten i vår brors øyne, men bjelken i vårt eget blir vi ikke var”. Gammel oversettelse, men den er allikevel tydelig.
Jeg vet at den engelen som kom til meg var i fra Gud. For de som jeg ba for og som ble frelst og helbredet ble virkelig fri. Satan kan ikke helbrede for helbredelse er av Gud, men Gud la det regne over rettferdige og urettferdige og lar sin sol gå opp over både vondt og godt. Mange kan være under salvelse, men det er Gud som gjør miraklene. Dere som kjenner Bibelen vet at dette er sant.
Hilsen Per Einar Jensen
http://www.mirakeljensen.com
PROFETI TIL PER EINAR 20.9.2008
Det er så mange som står i sitt eget jeg. Og jeg er deres Herre som står utenfor døren og banker på deres hjerte. Men de er så opptatt med seg selv og sin store virksomhet og vil selv være konge. Det er jeg som er deres konge. Det er jeg som er deres leder, men dere vil ikke høre på meg, derfor min tjener og min profet; advar mitt folk.
Mateus kap.15.7,8 og 9 ; Hyklere! Jesaja profeterte rett om dere da han sa: Dette folket kommer nær meg med sin munns tale og ærer meg med sine lepper, men deres hjerte er langt borte fra meg. Og forgjeves tilber de meg når de underviser menneskebud som om det var den rette lære. Jes. 29.13
Joh.Åpenb. kap.3.17 og 20
Jesus
Thank you for contacting me. May God Bless You.
Please visit ours website at http://www.mirakeljensen.com
Then Peter said unto them, Repent and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins,and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.The acts.2.38.Go ye into the entire world, and preach the gospel every creature. He that believeth and is baptized shall be saved, And these signs shall follow them that believe, In my name shall they cast out devils, they shall speak with new tongues,They shall take up serpents,and if they drink any deadly thing, it shall not hurt them, they shall lay hands on the sick,and they shall recover. St.Mark.16, 15,16,17,18.
If Mypeople, who are called by My name,will humble themselves and pray and seek my face and turn from their wicked ways, then will I hear from heaven and will forgive their sin and will heal their land.Now My eis will be open and My ears attentive to the prayers offered in this place.II Chronicles 7,14-15
Love from Per
PROPHECY TO PROPHET PER EINAR 20.9.2008.
There are so many who’s standing in his own ego. I am your Lord who stands outside the door and knock on their hearts. But they are so concerned with themselves and their business and will even be king.
It is me who is their king. It is me who is their leader, but they will not listen to me, so my servant and my prophet; warn my people.
St. Matthew kap.15.7, 8 and 9; Ye hypocrites, well did E-sa’-ias prophesy of you, saying, this people draweth nigh unto me with their mouth and honoured me with their lips; but their heart is far from me.
But in vain they do worship me, teaching for doctrines the commandments of men. Isaiah 29.13. John revelation. kap.3.vers 17, 20.
Jesus
Hei allesammen! Håper dere leser dette..Hmm..etter og har lest alt dette så ser jeg bare en ting.. Og det er dere er noen TYPISKE,negative sofa kristne. Som bare sitter og lager deres egne tanker på hva alt av predikanter og pastorer gjør og sier! Gjetter på at dere ser sure ut foran tven! Og når folk snakker om å gi penger, gi klær,gi mat, gi ved å be, gi ved å velsigne! Da klikker det for dere! What the world?? Har begynt å bli lei negative kristne. I det hele tatt negative mennesker. Blir så klikk med engang noen snakker om å gi og velsigne! ER det FÆLT? Når ble det, det? Jan snakker ikke om å gi alle pengene til visjon norge. Han snakker om å støtte for å være med å spre evangeliet. Dere har vel skjønt at vi lever i Norge i 2008 og da koster ALT noe!
Han snakker om å gi til guds rike som er MENIGHETEN! Mens dere ikke klarer å gi en femtilapp fordi det må dere ha til kebaben deres hver fredag..
Og NEI han sier ikke at små beløp er fra helvete. Han sier at Gud elsker en glad giver!!!
Noen ganger så tenker jeg.. er folk dumme? ser dem ikke? hører dem ikke? skjønner dem ikke?
Dere vil kanskje ha “vekkelse” i Norge, ja dere vil at alle ungdommer og mennesker skal bli frelst..ja ja ja..men det skal jo gjøre GRATIS! HAHAHA sier jeg det..
Det blir så dumt lissom..
Og at han gikk konkurs i forrige århundre..vel GET OVER IT!!!
Vet dere at donald trump har gått konkurs tusenvis av ganger mer enn jan??!
eller kjell inge røkke?
Visste du at Abraham lincon gikk konkurs 2 ganger?
Alle disse kom seg på topp! Jeg tror at Visjon Norge kan være et verktøy til å nå TV TITTERNE!! Det er ikke om å tjene penger vettu. Gode Gud forny sinnet og tankene deres.
Jo mer støttepartnere..jo bedre kvalitet blir det!!
Vil bare si at jeg elsker dere alle..selv om det ser ut som jeg er sur=P er bare SYKT oppgitt!=)
Klar og god tale, Fredric. Hanvold gjør en kjempejobb.
Stay blessed!
http://www.youtube.com/watch?v=Frvhp7h3UNI
her fortelles det om utsagn av Handvolds munn
Jeg synes i grunnen det er trist at Hanvold skal begynne i TV-Inter. Han må først lære seg å kommunisere med oss som seere. Han er den desidert dårligste i Visjon Norge til å fomidle noe til meg som seer. Når han ikke greier å se meg i øynene så orker ikke jeg å se eller høre ham. Selv om jeg ser en del på Visjon Norge så slår jeg alltid over på en annen kanal da han er programleder, desverre.
Han må få et skikkelig kurs før han slippes ut på kanalen.
Dette synspunktet deler jeg med mange.